Audio Panel tijdelijk bevriest en er is geen musiek meer te luisteren

Guest
de hele stereo bevriest op mijn Ford Focus (model van 2011): hij doet niets meer, maar op het display blijft wel wat ik laatste gezien heb, bijvoorbeeld het nummer van het liedje op de CD of de naam van het radio frequentie...Na enkele seconden of minuten begint het weer.
het maakt niet uit of ik de auto rijd of ik stil op de verkeer lichten zit.
Het audio panel heeft verschillende knoppen en die werken niet meer op het moment dat het probleem gebeurt. Alleen de knoppen voor centrale vergrendeling en knipperlichten doen het wel nog. Allen knoppen werken weer als het probleem weg is. Heel raar.
Ik heb alle kabels binnen gecheckt en het lijkt allemaal goed (kabels tussen radio en auto, cables tot het audio panel). Beweging van cables terwijl het gebeurd verandert ook niets (dat is op de tweede langere hier toevoegt video te zien).

[https://youtu.be/qocHKg7hQc4] (korte video)

[https://youtu.be/-kzTVv3XhSM] (langere video, met meer details, met de werkende knipperlichten en centrale vergrendeling, gaat af en aan heel vaak zonder aanraken).

Het klinkt als software/hardware probleem in jouw radio. Het kan dat de software in jouw radio een bug heeft en dus vast slaat. Het andere wat kan zijn (acht ik wat onwaarschijnlijker) is dat er een chip/verbinding op de printplaat van de radio kapot is (dit is helaas zelf erg lastig te fixen).    Het heeft waarschijnlijk niks te maken met de verbindingen tussen de componenten. De enigste optie is de radio uitwisselen of hier nieuwe (verbeterde) software op te zetten (een ford dealer zou dit kunnen). Als ik u was zou ik even langs de dealer rijden en het bijgevoegde filmpje laten zien.

giesteren deed mijn radio eigenlijk niet meer, dus het wer sclechter en slechter in de laatse maand tot dat het niet meer deed. wat maakte het makkelijk voor mij om een beslissing te nemen.
Vandaag ben ik bij een sloperij geweest en ik heb hetzelfde part nummer van mijn radio gevonden.
Dat koste me ongeveer de helft van wat Ford vraagde en kreeg ik 3 maanden garantie (Ford bied slechts 1 jaar aan voor een nieuwe onderdeel).
nu doet mijn 'nieuwe' gebruikte radio het weer normaal. ik hoop dat het zo blijft.
dank je wel voor je antwoord.
groetjes,
Domenico.

Terug
Bovenaan