Audi Q5

Dirk 2144983

Wegverkenner
Goedemiddag, even een vraag aan jullie. Ik zoek al enige tijd een opvolger voor mijn auto. Ik zou graag jullie mening willen hebben over een Audi q5. Ik rij 20k per jaar en vraag mij af wat gunstiger is, diesel of benzine. Welke bouwjaren raden jullie af en weke aan? Het budget is Max 15k.

Alvast bedankt.

Denk dat je voor €15.000 veel nieuwer rijdt als je voor een diesel gaat. Wellicht bevindt je met benzine voor €15.000 in de gevarenzone.

Maar natuurlijk kan diesel niet uit bij deze km stand en dit segment auto. Maar diesel is er wel met aandrijving puur op de voorwielen bij benzine zit je altijd aan 4x4 vast. Dus dan kan diesel ook weer iets beter uit omdat 4x4 zwaarder en meer verbruikt.

De Nissan qq plus 2 zal ik in jou geval particulier verkopen, die leveren in verhouding aanzienlijk meer op dan de gewone qq.

Gezien het budget kom je uit bij de Q5 2.0 TFSI benzine motoren tussen 2008-2012, die zijn zeer berucht om het olieverbruik. De enige oplossing is een dure motorrevisie. Pas in de loop van 2016 zijn deze problemen definitief opgelost.

De diesels komen uit de sjoemel periode, na de update zijn er meer problemen met de EGR klep en vervuiling van de motor. De diesels zijn wel beter dan de benzine motoren, maar zeker niet probleemloos.

De Audi Q5 staat zeker niet bekend als voordelig in onderhoud en reparaties, en is gewoon een dure auto om te rijden.

Elektrisch zit er vaak veel op, wat ook stuk kan gaan.

@dirk Lees anders ook nog even aandachtig je vorige topics door, uiteindelijk komen er ook nog bruikbare tips voorbij na jou laatste reacties, en het lijkt ook of je over betichten heen hebt gelezen ivm geen reactie

De x-trail vanaf 2014 heeft altijd de 1.6 benzine met turbo motor of de 1.6 dci. De kwetsbare 1.2 komt in de x-trail niet voor

In je vorige topics stel je over diverse opties vragen qua kosten (of diesel uit kan, of (stekker-)hybrids een goed idee zijn) zowel qua verbruik als betrouwbaarheid/onderhoudskosten. Dan vind ik een Q5 voor €15k best opeens een bijzondere wending, zal ik maar zeggen 😄

Als je voor €15k een betrouwbare en financieel te behapstukken (al blijft dat altijd persoonlijk) suv zoekt, kom je toch op een andere categorie uit. Qashqai, RAV4, CR-V, CX-5, misschien een oudere Lexus.

Goedkoop rijden wordt het nooit, SUV vanaf deze maat. Niet bepaald zuinig, toch vrij zwaar (remmen, banden, onderstel)

Maar s je Duits georiënteerd bent, tsja, je kunt het altijd proberen met een Q5 als je gewoon een flink bedrag reserveert en het ok vindt als dat ook daadwerkelijk rap uitgegeven wordt.

Hier in de wijk een Q5 op Landsailtjes, dan denk ik altijd, rij iets wat je betalen kunt...

als je iets unieks zoekt wat je niet dagelijks tegenkomt dan is de Captiva facelift model wellicht iets, voor de facelift zie je ze nog relatief veel , maar het facelift model rij je toch echt wel in iets heel aparts. Staan 64 van voor de facelift te koop en 2 facelift modellen. https://www.autowereld.nl/chevrolet/captiva/2-4i-lt-navigatie-leder-achteruitrijcamera-cruise-control-climate-control-trek-35608435/foto.html

En klopt op de vuurpijl het is ook nog een 7 zitter , heb er vanmiddag nog net een stukje over geschreven in een topic https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5973019,6026068#msg-6026068

Terug
Bovenaan