Audi avant A6, BMW serie 5 of gewwon mijn mercedes c-klasse behouden?

Alby72

Startmotor
Beste allemaal,
Allerste mijn excuses, ik ben geen nederlanders en daardoor mijn schrijftelijk NL zal ver van correct zijn…………..hopelijk wel redelijk te begrijpen:p:D
Ik zit met een grote ( luxe) dilemma, ik ben een tevreden Mercedes C Klasse rijder maar ik krijg toch de kribbels om mijn auto te gaan inruilen ( C180, 2016 met 40K op de teller). Ik rij niet gigantish veel, hooguit 15/18K KM per jaar
Aan mijn huidige auto mankeert helemaal niks. Ik heb dus een luxe probleem om zo te zeggen
Ik ben al since een tidje gigantisch verliefd op de Audi A6 avant ( puur op design and interior want ik heb weining rijeigenschappen ervaring) en ik overweeg om een 2de hands te gaan aanschaffen. Mijn budget is rond 15/20K max + ongeveer 25K inruil voor mijn huidige auto
Ik ben op zoek specifiek naar een A6 avant niet ouder dan 2017( liever 2018), 190PK bezine motor met minder dan 50K KM op de teller en met natuurlijk zoveel mogelijk accessories
Mijn vragen zijn :
-is het realistisch met mijn budget
-zeker voor de vele onder jullie geen smart move want mijn huidige auto rijdt prima en ik zal ook nog een aardige bedrag moeten bijbetalen ( maar tja, als je het voor over heb, waroom niet?)
- A6 Avant 2018: betrouwbaar? Ik heb het gevoel dat ik veel negatieve commentaren tegen komt ( olie probleem, turbo, etc etc). is het ech zo?
- of zal ik gewoon nog voor mijn huidige auto kiezen en eventueel een nieuwere kopen ( C200 uit 2018 bvb)

Ben zeker ook open voor andere suggesties ( BVB BMW serie 5)
Ik weet dat miijn huidige auto is meer vergeleikbaar met een Audi A4 of BMW serie 3 maar wil eventueel iets groter gaan aanschaffen

Alvadt bedankt voor jullie tips(y)
Gr
Alberto

Ik kan me niet herinneren klachten gelezen te hebben van de Audi A6 vanaf 2017 en bovendien koop je zo'n auto toch met garantie?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a6/43254062

Er staan er 33 te koop voor een bedrag van 40k euro.
alle auto's hebben de 190pk motor.
Is het verstandig? Nee dat is het niet, maar als je iets wilt waarom niet.
Bij de 5 serie kom je er maar 5 tegen.

De Audi A6 van deze leeftijd is eigenlijk nog te jong om een goede conclusie over te trekken. Met de Mercedes C uit 2016 heb je net het meeste afgeschreven, dus verstandig is het niet.

BMW kan ik uit ervaring adviseren. Op autoscout staan er zo'n 20 op, tot 40k vanaf 2016. Ook aangeboden door dealers obv Premium selectie. Ikzelf koop ze ook altijd op die wijze, want je hebt dan 24 mnd garantie en ze lossen echt alles voor je op.

Bij dit model, als je kiest voor de 530i heb je nog de lekker 6 cilinder.

Qua opties, heb ik een volle en kan je HUD, ACC, comfort zetels en dode hoek sensor sowieso adviseren. Al het overige is mooi als het erop zit, maar kun je missen.

Persoonlijk vind ik een m-pakket met 19 inch erg mooi en heb dat zelf ook.

Audi A6 vond ik het centrale gedeelte op het dashboard door al het donker zwart erg plastic overkomen. Ook komen opties als HUD en ACC weinig voor.

Jaar (of 2) doorrijden, pak je relatief minder afschrijving plus er komen meer occasions op de markt van jou voorkeur met een jaar extra afschrijving eventueel. Hierdoor kom je in komende jaar ook wel meer te weten over mogelijke (grote) problemen over de auto. Ik zou als je echt voor Audi wilt gaan ook op Audi specifiek forum registreren en daar meelezen over de problemen/betrouwbaarheid. Komend jaar verlies je dan in ieder geval iets van 10.000 minder aan afschrijving. Want die nieuwe Audi schrijft ook fors meer af het eerste jaar.

Forumlid Ketelapper heeft 100.000 kms met meerdere A 6-en afgelegd en, voor zover ik weet, zonder echte problemen. Die rijdt 60k per jaar maak ik eruit op.

Maar ook hier geldt: ga nou eens flink proefrijden ipv mensen hier aan de wal te bevragen.....

Hou er wel rekening mee dat dit door de jaren heen zeer forse auto's zijn geworden. Als je geen grote kinderen achterin hebt of regelmatig zeer stevige afstanden rijdt dan zou ik liever een zeer luxe of snelle A4/3/C rijden.

Met 15.000km/jaar zou ik ook lekker de hogere kilometerstanden bekijken, tot 150.000km geven ze gewoon 2 jaar premium garantie.

BMW 530d M zei:
BMW kan ik uit ervaring adviseren. Op autoscout staan er zo'n 20 op, tot 40k vanaf 2016. Ook aangeboden door dealers obv Premium selectie. Ikzelf koop ze ook altijd op die wijze, want je hebt dan 24 mnd garantie en ze lossen echt alles voor je op.

Bij dit model, als je kiest voor de 530i heb je nog de lekker 6 cilinder.

Qua opties, heb ik een volle en kan je HUD, ACC, comfort zetels en dode hoek sensor sowieso adviseren. Al het overige is mooi als het erop zit, maar kun je missen.

Persoonlijk vind ik een m-pakket met 19 inch erg mooi en heb dat zelf ook.

Audi A6 vond ik het centrale gedeelte op het dashboard door al het donker zwart erg plastic overkomen. Ook komen opties als HUD en ACC weinig voor.
De 530i was alleen in het begin nog een 6 cilinder, vam bouwjaar 2016 is het een viercilinder. 535i is een 6 cilinder.

Epica zei:
...
De 530i was alleen in het begin nog een 6 cilinder, vam bouwjaar 2016 is het een viercilinder. 535i is een 6 cilinder.

Inderdaad, de eerste F10 was eigenlijk 523i of 528i beide met 3 liter 6 cilinder, de 535i met turbo. In 2012 werd de 528i 2L 4 cilinder en kwam er volgens mij een 520i met ook 2L 4 pitten. Later gingen ze over op 530i en 540i. Nu is alleen de 540i (en hoger) een 6 cilinder en hebben alle blokken een turbo.

Dat klopt inderdaad VORQ ik vergiste me met de 530d, welke een 6 cilinder is.
De huidige 530d is ook een 6, maar de benzine een 4.

Alle eerste bedankt voor jullie advizien en het meedenken (y)
Als ik het goed leest, Ik kan alvast een paar conclusies trekken

- Niks mis met Audi A6 vanaf 2017 of een BMW serie 5
- Verstandig blijkt het zeker niet te zijn, met namen het grootste afschaffing gedeelt al achter de rug
-
Eigenlijk, de 2de punt, zet me aan het denken :confused:
Mijn auto was nieuwe 52K, na een jaar heb ik het gekocht for 38K, vandaag, volgens de ANWB waarde is rond 28K . dus, binnen 3 jaar waarde is bijna gehaalfeerd
Hoeveel zal nog afzakken in de komende 2 jaren ? als het redelijk stabile zal blijven, misschien handig om nog een paar jaar te wachten?
Mijn grootste zorg is: in 2 jaren ik wil nogsteeds in een soortgelijk auto gaan rijden maar il zal zeker geen 30K voor over hebben , heel simpel
Ik heb altijd 2de hands autos gekocht niet ouder dan 1 max 2 jaren, misschien moet ik gaan beginnen om mijn zoek criteria te gaan uitbreiden en kijekn naar autos van 3/4/5 jaren
In ieder geval bedankt:D
Gr
Alberto

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1404175446-bmw-5-serie-528i-high-executive.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
deze bmw kopen en geld in je zak houden, stuk fijner om te rijden ook qua motorisering dan je huidige mercedes.

Ilias Lolzolo zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1404175446-bmw-5-serie-528i-high-executive.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
deze bmw kopen en geld in je zak houden, stuk fijner om te rijden ook qua motorisering dan je huidige mercedes.

prachtig bak maar helaas geen stationwagen
wat voor mij moelijk te begrijpen is: waroom zal ik een auto van 2016 inruilen voor een uit 2012
kom ik niet weer andere kosten tegen als een auto 130K gereden heeft ?
misschien begrijp ik het niet helemaal :rolleyes:

Je maakt 15K per jaar ongeveer. Als alles netjes is ingevuld en de auto is goed onderhouden dan kan je nog heel lang doorrijden met die bmw. Zo hoog is 130.000 km niet voor zoeen bak. Als je nu in een C klasse rijdt, zou ik persoonlijk dan een 3 serie aanraden. Met inruil komt dat heel prima uit.

Wat vind je van zoiets? https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1393532283-bmw-3-serie-touring-328i-245pk-upgrade-edition-automaat-pano.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Heeft ook maar 65K gelopen.

okk een mooie auto
ik wou een serie 5 om een iets ruimer auto te kopen
met 2 kinderen van 17 en 13 + hond ik wou voor iets groter gaan kiezen
been ruimte achterin is ook een aandachts punt voor mij wanr kinderen worden groot :D
daardoor mijn keus op A6 of serie 5 station
maar goed, misschien moet ik inderdaad mijn mindset gaan veranderen en kijken naar autos van 2014/15 en niet alleen 2017/18
misschien een verstandiger keus

Ik meen dat er een soort stelregel was ( van de ANWB? ) dat het financieel het slimste was om een auto te kopen van 3 jaar oud, die 3 jaar te rijden tot hij 6 jaar oud is en die dan weer in te ruilen op een andere auto van 3 jaar oud. Zo voorkom je de grootste 1e afschrijving en de auto is nog jong genoeg om mogelijke dure reparaties vanwege leeftijd voor te zijn. Zal wellicht niet voor alle auto's opgaan maar misschien als gemiddelde wel iets om even uit te zoeken. In principe is een 2016 auto met nog een hele lage kilometerstand inruilen voor iets anders nooit heel slim financieel gezien. Tenzij je zoals je aangeeft echt die extra ruimte nodig hebt uiteraard.

Waarom kijk je niet in Duitsland, gezien jouw voorkeuren qua merken. Dat die ik momenteel ook.

Je staat versteld hoeveel het scheelt inclusief bpm op een auto tot 2016.

Ze zijn ook voller en veel meer wagens met een zwaardere motor.

Total Loss zei:
Ik meen dat er een soort stelregel was ( van de ANWB? ) dat het financieel het slimste was om een auto te kopen van 3 jaar oud, die 3 jaar te rijden tot hij 6 jaar oud is en die dan weer in te ruilen op een andere auto van 3 jaar oud. Zo voorkom je de grootste 1e afschrijving en de auto is nog jong genoeg om mogelijke dure reparaties vanwege leeftijd voor te zijn....

Ik heb zoiets dergelijks jaren en jaren geleden ook vernomen van het NIBUD. Volgens mij is het een soort mythe, voorgelogen uit de autolobby of gebrekkig berekende aanpak:

1. Een auto van 3-6 jaar oud zal je over het algemeen allrisk verzekeren en zonder schade weer willen inruilen. Dit kost geld.
2. Over het aantal kilometers hebben ze het niet, ook lijkt er me een bepaalde strategie te zijn voor een oud of juist nieuw model kopen.
3. 3 jaar lang rijden is ook elke drie jaar de winst van de handel betalen. Doorgaans toch zeker €1000-2000 in de 3 jaar oude autohandel.
4. Reparaties, komen misschien, de kans is er ook dat je zonder enkele reparatie in 10 jaar 2 ton op een auto zet.. Met de bovendestaande tip had je al 3 keer flink in de buidel moeten tasten vanwege de gegarandeerde afschrijving
5. Al het bovenstaande wordt natuurlijk helemaal dik onderstreept als je ervoor kiest om een 'lang garantie merk' merk te kopen. Bijvoorbeeld een Kia van 2 jaar oud heeft nog 5 jaar garantie over, na 5 jaar heb je dus helemaal geen reparatiekosten en toch ook geen top afschrijving omdat je tweede hands kocht.. Als je zoiets 5 jaar lang rijdt en dan nog 3 jaartjes 'risico' neemt dan rij je volgens mij zeer voordelig.

Ook een oud beestje kan een uitkomst zijn:
€1500 aanschaf, de afschrijving wordt dan bijna nul, ook al heb je elk jaar €1500 reparaties dan doe je het nog beter dan een auto van €10.000 die elk jaar zeker €2000 afschrijft. Je hoeft voor €1500 ook niet te lenen en zoals gezegd: je verzekert het WA+ en deuken laat je gewoon zitten of repareer je heel provisorisch.

@Alby72 : ik denk niet dat je afschrijving stabiliseert, een mooie jonge duitser zal altijd wel wat waarde houden maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat een 8 jaar oude C klasse net zo duur is als een 6 of 4 jaar oude. Bij modelwisselingen krijg je ook nog weer een zet omlaag. Ik denk ook niet dat de duitse luxe sedans het op het moment erg goed doen qua afschrijving. Volgens mij moet je bij de kleintjes en kleine SUVs zijn voor weinig afschrijving, Mazda CX3/CX5 dacht ik.

V0RQ zei:
@Alby72 : ik denk niet dat je afschrijving stabiliseert, een mooie jonge duitser zal altijd wel wat waarde houden maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat een 8 jaar oude C klasse net zo duur is als een 6 of 4 jaar oude. Bij modelwisselingen krijg je ook nog weer een zet omlaag. Ik denk ook niet dat de duitse luxe sedans het op het moment erg goed doen qua afschrijving. Volgens mij moet je bij de kleintjes en kleine SUVs zijn voor weinig afschrijving, Mazda CX3/CX5 dacht ik.

ahahaha, grappig dit. Ik heb in een CX-5 gereden en ingeruild ( na 2 jaren) voor mijn huidige C-180. mooi fraaie design vond ik maar super lomp qua motor. echt een trage bak .
ik hou voor iets meer pit onder mijn kont:D
zo en zo, begrijp ik dat ( hoe dan ook) het is niet verstanding om mijn huidige in te ruilen voor een 1/2 jaar oud hooge segment auto
ik heb een vriend die een autozak heeft en hij is ook bezig met auto import auto duitsland. het was zeker mijn intentie om bij hem te gaan kijken
er is niks mis mee met andere automerken ( opel, ford, kia, mazda, volkswagen etc etc) maar na 2 jaren in een Mercedes te hebben gereden ( en een tijdje geleden ook in een BMW) ik zal niks anders willen. die rijden ( mijn mening) een stuk lekkerder en soeppeler en zijn veel chiquer en mooier van binnen. natuurlijk hangt een prijskaartje aan, begrijpelijk
misschien voor mij handig om nog een paar jaren in mijn huidige auto te rijden of over stappen naar een wat oudere model ( bvb 2014/2015). in dit geval het zal zeker geen mercedes ( ik vind de modellen voor 2016 echt niet mooi) en misschien geen A6 ( veel problemen voor 2017 modellen?)
dus, het zal alleen maar een BMW over blijven
nou, nog heel veel kijken en na denken o_O

Jij hebt duidelijk een pak geld teveel.
je bent heel tevreden van je Mercedes, een C-klasse van 2016 met 40.000 kilometer.
Met jouw jaarkilometrage kan je die wagen rustig nog 10 jaar verder oprijden om richting de 200.000 km te komen, wellicht zelfs zonder noemenswaardige kosten.

Je zou die weg willen doen voor iets groters omdat je kinderen van 13 & 17 dan meer plaats zouden hebben op de achterbank.
Hoe vaak gaan kinderen van 13 & 17 nog braaf mee met hun ouders?
En zitten ze dan nu zo oncomfortabel?

Wat jij wil is pure kapitaalvernietiging.
Gelukkig zijn er nog mensen die denken zoals jij, waar zou de handel anders al die leuke tweedehandsjes met -50.000 km vandaag halen?
Maar is het verstandig?
No way!!!

British Racing Green zei:
je bent heel tevreden van je Mercedes, een C-klasse van 2016 met 40.000 kilometer.
Met jouw jaarkilometrage kan je die wagen rustig nog 10 jaar verder oprijden om richting de 200.000 km te komen, wellicht zelfs zonder noemenswaardige kosten.

Je zou die weg willen doen voor iets groters omdat je kinderen van 13 & 17 dan meer plaats zouden hebben op de achterbank.

Gelukkig zijn er nog mensen die denken zoals jij, waar zou de handel anders al die leuke tweedehandsjes met -50.000 km vandaag halen?
Maar is het verstandig?
No way!!!

Kijk, dat is pas een echte nuttig reactie(y):p
als je goed mijn eerste bericht leest, heb zelfs al duidelijk aangegeven dat zeker niet verstandig was
en inderdaad, gelukkig maar zijn er nog mensen di denken zoals mijn want zo te lezen...............met mensen die denken zoals jij , in Nederland we waren nog op de na 2de wereldoorlog economische crisis gebleven :D
in ieder geval bedankt voor je reactie
gr:D

Even ter verduidelijking.
Twee weken geleden hebben we de Fiat 500 met 60.000 km ingeruild voor een Volvo S60cc met 15.000km.
Verstandig? No way!
Zijn we er gelukkig mee? Zeker weten.

Dus vraag je advies, dan wijs ik er duidelijk op dat wat je wil echt niet nodig en niet verstandig is.
Maar wil je echt iets anders en ben je overtuigd van die A6? Dan vraag je hier zelfs niet eens advies, dan doe je dat gewoon!!!

Om dit discussie af te sluiten
Ten eerste ik heb nog nooit gezegd dat ik overtuigd bent door de A6.
Ten tweede ben ik open naar alle advizien en ik Heb zeker nog niet mijn beslissing genomen maa, er zijn verschillende manier om je personeljjk advies en mening uit te brengen...
Als je gebruikt bold statements alsof:.
Je hebt duidelijk veel te veel geld om uit te geven. Of
Wat wil jij is puur Kapital vernietiging....

Je kan misschien denken dat men het anders kan opvatten
Fijne avond verder

Alby72 zei:
British Racing Green zei:

Maar is het verstandig?
No way!!!

Kijk, dat is pas een echte nuttig reactie(y):p
als je goed mijn eerste bericht leest, heb zelfs al duidelijk aangegeven dat zeker niet verstandig was
en inderdaad, gelukkig maar zijn er nog mensen di denken zoals mijn want zo te lezen...............met mensen die denken zoals jij , in Nederland we waren nog op de na 2de wereldoorlog economische crisis gebleven :D
in ieder geval bedankt voor je reactie
gr:D

Hij gaf ergens eerder aan dat hij het fijn vindt als een auto wat pit heeft. De c180 is vlot maar niet snelste of ruimste. Misschien gaat hij er wel mee op vakanties en neemt hij veel spullen mee? Dan is alle ruimte die je kan krijgen mooi meegenomen. Verder geeft hij aan dat hij het geld heeft om het uit te geven dus wat maakt het dan allemaal uit? Misschien wil hij zoveel mogelijk auto's uitproberen en zien om te kijken wat echt bij hem past? Gelukkig zijn er mensen zoals hem, anders zou elke fabrikant nu failliet zijn want dan kocht niemand een nieuwe auto. Vooral niet in Nederland met de belachelijke BPM die ze hier durven te gooien op auto's, zou het bijna schandalig kunnen noemen.

Als we allemaal uit ratio aankopen doen wordt het hier een stoffige boel. Je moet gewoon lekker doen wat je hart je ingeeft. De een geeft zijn geld uit in de kroeg de ander aan zijn auto's. Ik kan me voorstellen dat de C met 2 grote kinderen te klein wordt. Waarom niet kijken voor een E? Qua ruimte gok ik dat die groter is dan de 5 en de A6. Met het vertrouwde rijcomfort van je C.

michel1975 zei:
Als we allemaal uit ratio aankopen doen wordt het hier een stoffige boel. Je moet gewoon lekker doen wat je hart je ingeeft. De een geeft zijn geld uit in de kroeg de ander aan zijn auto's. Ik kan me voorstellen dat de C met 2 grote kinderen te klein wordt. Waarom niet kijken voor een E? Qua ruimte gok ik dat die groter is dan de 5 en de A6. Met het vertrouwde rijcomfort van je C.

De E estate is qua bagageruim wel heer en meester, voor de achterpassagiers lijkt het me ook een fijne wagen.

heren,
E-Klasse is absoluut een super bak en zeker ook een van mijn opties
niet alleen qua ruimte maar hoog waarschijnlijk ( volgens een paar online proefritten) ook qua rijplezier

Dan zou je bijv. hiernaar kunnen kijken!
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mercedes-benz/e-klasse/43942939
iets meer PK's:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mercedes-benz/e-klasse/43886902

speedtouch zei:
Dan zou je bijv. hiernaar kunnen kijken!
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mercedes-benz/e-klasse/43942939
iets meer PK's:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mercedes-benz/e-klasse/43886902
bedankt speedtouch
(y)echt een mooie auto (vind ik natuurlijk):D

Terug
Bovenaan