Audi A6

Matt 5069850

Asfaltkampioen
De A4-opvolger gaat A5 heten waarbij er een Avant komt en een Sportback die zowel de sedan als de huidige Sportback vervangt. Waarbij de stijlloze ramen verdwijnen en dus een beetje er tussenin zit. De A6 krijgt ook een opvolger dan dan weer een mix is tussen de traditionele A6 en de sportievere A7 Sportback.

next-gen-audi-rs7-spy-photos.jpg

Dit lijkt echter de RS6 maar dan als sedan dus de toekomstige RS7. Of een S6 met anders geplaatste uitlaten en een RS6-neus. Oftewel een mule voor de RS7.

Hier zie ik de informatie van mijn vaste verkoper al tot uiting komen. De nieuwe A7 is al best lang geleden getoond aan de 'verkoopdirecteuren', samen met de A6 e-tron. Hij vertelde mij dat de A6 e-tron echt heel veel op de concepts blijft lijken en dat de A7 straks een 'softer', ronder ontwerp krijgt. Zie bijvoorbeeld de bollinkjes van kofferklep op deze sedan.

Benieuwd naar de A7, en ook of ie nog met een schuifdak leverbaar wordt (uit foto's heb ik dat nog niet kunnen opmaken). Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat BMW die optie bij de 5 (en zelfs de 7) geschrapt heeft. .

Kan er aan wennen, het is minder druk dan de huidige.

Misschien is het wel ééntje waarvan een donkere lak als deze nodig heeft want de grill zal voor sommige schrikken worden, als ik deze foto's bekijk. :censored:

Je ziet de A6 helaas ook altijd alleen in donkere kleuren, of wit met striping ;)
Maar ik vind m er voor een nieuwe auto redelijk ok uit zien.

Je hebt gelijk: ík snap er niks meer van! :sneaky:

Dus, Audi:
- A4 wordt A5, want electrisch is even en fossiel is oneven
- A6 e-tron is electrisch, dus…….fossiele Avant is……A6.
:unsure:

Audi heeft tussendoor besloten dat ze geen A7 zouden gebruiken. Dus de A5 is iets wat ze achteraf niet hadden willen doen ;)

Inmiddels uitgebreid gelekt:

Terug
Bovenaan