Audi A6 facelift

Matt 5069850

Asfaltkampioen
r1gy6w9b1pto.jpg

2023-audi-a6-spy-shots.jpg

6ldyx7ibzzwj.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/550022/audi-a6-sedan-spy-shots/

Prachtige auto. Zie ze alleen nauwelijks. Audi verkocht er in 2005 in Nederland 4158 stuks. Dit jaar staat het nog maar op 274.

Zelf dacht ik ook even: “Is dit de nieuwe?”
Als je ze al tegenkomt is het hier in de omgeving meestal een Avant. Al rijdt een bekend taxibedrijf hier in de regio wel met A6-en sedans.

Hele mooi verschijning, lijkt qua lijnen iets rustiger dan het huidige model C8, maar dan kan ook aan de kleur liggen. In limousine uitvoering altijd mijn favoriet maar daarin ben ik volgens mij in de minderheid.

Mieluh zei:
Hele mooi verschijning, lijkt qua lijnen iets rustiger dan het huidige model C8, maar dan kan ook aan de kleur liggen. In limousine uitvoering altijd mijn favoriet maar daarin ben ik volgens mij in de minderheid.

Hier een medestander. Sinds de C8 vind ik het design van de sedan mooier terwijl ik bij eerdere A6-en de Avant liever had. Favoriet blijft de C7 RS6.

Mooie auto, zowel de sedan als de avant. Je ziet ze weinig, Audi-rijders lijken massaal te zijn overgestapt op een SUV (al dan niet elektrisch). Voor mij onbegrijpelijk, qua rijeigenschappen en qua looks gaat er toch niets boven een mooie sedan of estate?

Is de blauwe op de foto’s overigens niet de lange (Chinese) versie?

Mag ik de mede-liefhebbers dan even spammen met een foto van mijn A6 C8 limousine ;) Hier op de 19" winterslofjes in plaats van de 21" zomersloffen.

2jr03.jpg

Planning van de A6 is wel dat er facelift aan gaat komen voor onthulling voorjaar 2022. Dit zouden zo ook de spionagefoto's net voor de introductie van 2018 kunnen zijn. De voorbumper lijkt alleen een kruising te zijn van pré-facelift standaardbumper met de S-line bumper. Bij de foto's in de openingspost vraag ik me oprecht af wat er nieuw gaat zijn... De blauwe gecamoufleerde auto is inderdaad de A6L van de Chinese markt, dus dat zou ook nog antwoord kunnen zijn.

Terug
Bovenaan