Audi A6 Avant TFSI 1.8 or BMW touring 520i........ik kan niet kiezen!

Alby72

Startmotor
Beste allemaal,
Alle eerste mijn excuses….mijn NL is ver van perfektie maar ik zal mijn best doen (y)
Ik heb 2 jaren met plezier in een 2016 Mercedes Cklasse estate gereden. Helaas krijg ik elke 2/3 jaar de kribbels om weer verder te kijken en in een andere auto te gaan rijden
Ik wil graag gelijk iets groter aanschaffen en mijn keuze is gevallen op een van de twee auto’s hierboven genoemd. Het is prive, geen lease
Criteria:
Jaar 2017 ( indien mogelijk liever 2018)
Minder dan 50K KM
Bezine instap motor ( 520i or 1.8 TFSI)
Uitvoering: Msport voor BMW or S-Line voor Audi ( liever zo veel mogelijk opties)
Budget ongeveer 43/44K max ( inruil van mijn huidige Mercedes inbegrepen in het budget, ongeveer 25/26k)

ik heb overall reviews, tests en topics gelezen maar ik blijf twijfelen. Personlijk vind ik de A6 design iets mooier en strakker maar qua rijeigenschappen lijkt BMW iets meer dynamic, sportief en betrouwbaar te zijn. ik had liever een E-klasse maar helaas vrouw en kinderen vinden het niet mooi

liever geen commentaren zoals: het is niet slim, het is niet voordelig, het is niet gunstig, je had maar beter je Mercedes moeten houden………ik weet het al, het is puur geld verspillen maar, economie moet blijven draaien en ik heb het voor over :D
Ik hoor graag jullie meningen (y)
alvast bedankt:D
MVG
Alberto
 
Heb je met beiden uitgebreid gereden? Zo ja, welke reed het lekkerst? Die moet je kiezen. Toptip van mij, helemaal voor niks.
 
Ik zou geen van beide willen...
Al diverse modelseries gaat het zowel bij 5 als A6 eerder om opfrissingen dan om een nieuw model.
Dus welke 5 of A6 ook, ik zou altijd het gevoel hebben met een serieus gedateerd model rond te rijden.

Is een Volvo V90 niks voor jou?
 
Ga gewoon met beide auto's rijden. Ik zou zelf de BMW 520 nemen om de volgende nog niet genoemde reden.

De Nieuwe BMW 520 kwam juli 2017 op de markt en is in behoorlijke aantallen te vinden binnen het budget. De nieuwe Audi A6 kwam pas in april 2018 op de markt, de kans is dus groot dat je straks in het oude model rijdt.
 
Even voor de goede orde, je vergelijkt hier het nieuwste model 5-serie met het vorige model A6 (die ik niet kan vinden <44k)? Absoluut de 5 dan.

Ik zou tevens de vorige 5-serie boven de A6 verkiezen, de aandrijflijn met ZF-bak staat gewoon op een hoger niveau dan bij Audi.
 
Ik zou inderdaad eerst een proefrit maken in de A6 en dan pas gaan kiezen. Persoonlijk zou ik voor een 5 serie gaan die vind ik mooier en achterwielaandrijving rijd prettiger dan voorwiel. Wat AK2 ook zegt, de A6 is nog het oude type en dus rij je soort van in een oud model, niet erg maar als ik zoveel geld uitgeef zou ik wel zo nieuw mogelijk willen hebben.
Wat BRG dan weer zegt slaat nergens op.
 
Het zijn hele verschillende auto's. achterwiel aangedreven of voorwiel aangedreven.
Meer dynamisch of juist wat meer neutrale rijbeleving
De BMW is wat meer klassieker qua vormgeving, audi wat meer richting high tech (niet zozeer beter maar beide gewoon anders)

Ga gewoon eens rijden, beide auto's hebben zo hun sterke punten. persoonlijk zou ik voor de BMW gaan als ik mocht kiezen, maar dat is puur omdat ik die wat eleganter vind vormgegeven en RWD heeft en een hele fijne automaat. Plus dat van de audi net een nieuwe A6 is gepresenteerd en dit dus een oud model is, terwijl de 5-serie nog in deze gedaante "vers" in de showroom staat.
 
ak2 zei:
Ga gewoon met beide auto's rijden. Ik zou zelf de BMW 520 nemen om de volgende nog niet genoemde reden.

De Nieuwe BMW 520 kwam juli 2017 op de markt en is in behoorlijke aantallen te vinden binnen het budget. De nieuwe Audi A6 kwam pas in april 2018 op de markt, de kans is dus groot dat je straks in het oude model rijdt.

bedankt, die heb ik niet genoemd maar je heb wel gelijk in
2017 heeft bmw de G31 model uitgebracht met een mooie re-styling
Audi is bijna hetzelfde gebleven in de laaste jaren
 
bedankt voor jullie reacties
ik heb zojuist een proefrit in een A6 S-line voor aanstande vrijdag geplanned
jullie hebben allemaal gelijk, ik moet ook erin rijden voordat een heerlijk vergelijking en keus kan maken
 
British Racing Green zei:
Ik zou geen van beide willen...
Al diverse modelseries gaat het zowel bij 5 als A6 eerder om opfrissingen dan om een nieuw model.
Dus welke 5 of A6 ook, ik zou altijd het gevoel hebben met een serieus gedateerd model rond te rijden.

Is een Volvo V90 niks voor jou?

prachtig auto van buiten maar binnen vind ik personlijk te kaal en goedkoop
niks voor mij
 
Wat dacht je hier van (je moet natuurlijk wel onderhandelen) het zijn misschien zijsprongetjes:
1)https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v90/43730606
2)https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v60/44882667
3)https://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/cx-5/43661724
4)https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/rav4/45651855
5)https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/4-serie-gran-coupe/45202523
6)https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/x2/42926492
 
bedankt speedtouch maar niet echt iets voor mij tussen
een V90 zal opzicht nog kunnen maar zoals eerder vermeld ik vind de binnenkant simpelweg kaal en goekoop ( blijft natuurlijk een personlijk mening)
CX-5 heb ik 4 jaar geleden gehad
seie 4 coupe ook mooi maar ik heb ruimte nodig
in ieder geval bedankt voor het mee denken
 
Voor mij geldt (natuurlijk) de BMW.

1. Achterwielaandrijving
2. ZF-automaat
3. Motoren ook prima, minder gezeur geweest ook dan TFSI.
4. iDrive
5. Een echte BMW
6. Geen VAG-familie product die (goedkope) onderdelen moet delen met Skoda, Seat en VW, zoals de motor, DSG etcetera.
7. Het dubbele achterraamklepje (niet bij de A6 denk ik?)

Maar ga zeker rijden, het kan altijd dat je compleet verliefd wordt op gadget of rijgedrag van één van de twee. Hou wel rekening met grote verschillen tussen exemplaren van hetzelfde model: sportstoelen, grote velgen, schuifdak, adaptief onderstel, verlaagd onderstel, allemaal zaken die erg kunnen laten verschillen in rijgedrag.
 
Alby72 zei:
een V90 zal opzicht nog kunnen maar zoals eerder vermeld ik vind de binnenkant simpelweg kaal en goekoop ( blijft natuurlijk een personlijk mening)

Dat je het niet mooi vindt, kan best want is smaakgebonden, maar met de beste wil van de wereld kan je het echt niet “kaal en goedkoop” noemen en al helemaal niet in de Inscription uitvoering.

SUcces met je keuze, het is leuk autowinkelen met een dergelijk budget (y)
 
Ik weet het, financieel te hoog gegrepen, maar onderhandeling kan wat opleveren:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/44284815
 
Wat een vrouw vindt van een auto neem ik sowieso niet serieus, en wat de kinderen willen al helemáál niet. Pak voor de gein eens een foto van een witte E-klasse met AMG pakket en een foto van een donkerblauwe op kleine wielen en vraag haar welk model ze mooier vindt. Wedden dat ze niet doorheeft dat ze naar het zelfde model aan het kijken is? Gewoon die E-klasse kopen dus, tenzij je vrouw en kinderen meebetalen ;)
 
Niseko zei:
Alby72 zei:
een V90 zal opzicht nog kunnen maar zoals eerder vermeld ik vind de binnenkant simpelweg kaal en goekoop ( blijft natuurlijk een personlijk mening)

Dat je het niet mooi vindt, kan best want is smaakgebonden, maar met de beste wil van de wereld kan je het echt niet “kaal en goedkoop” noemen en al helemaal niet in de Inscription uitvoering.

SUcces met je keuze, het is leuk autowinkelen met een dergelijk budget (y)

Dat dacht ik ook exact hetzelfde. Sterker in bepaalde testen geven de journalisten zelfs aan dat het afwerkingsniveau gelijk, zo niet hoger ligt dan die van de nieuwe 5.
Inscription is helemaal vol, maar dat is ook vooral optisch aan de buitenzijde en binnenin weggewerkt in het scherm.
Met dit budget zul je louter en alleen een kale 5 serie treffen van de G-reeks. Stoffen bekleding, geen acc of hud en helemaal geen m pakket.
Ik ben momenteel ook aan het kijken, waardoor ik het weet. Ik heb een hoger budget uitgetrokken, maar als je 5k erbij doet zul je zien dat je vollere 5 series treft, zelfs met m pakket. Rond de 50k zul je vinden wat je zoekt, tenzij jouw budget excl btw is.
Ik kijk ook in dld, heb je dat ook gedaan? Daar zijn ze voller en scherper qua prijs. Premium selektion kan ook in Nederland toegepast worden, mocht je bij een Duitse dealer kopen.
 
BMW 530d M zei:
Met dit budget zul je louter en alleen een kale 5 serie treffen van de G-reeks. Stoffen bekleding, geen acc of hud en helemaal geen m pakket.

Valt wel mee toch?
https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie-touring/520i-high-executive-sport-line-navi-pro-sportstoelen-trekhaak-18-l-m-31442616/details.html
https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie-touring/520i-high-executive-sport-line-trekhaak-18-inch-camera-30893054/details.html
https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie-touring/520i-high-executive-m-sport-automaat-panoramadak-31400536/details.html
https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie-touring/520i-m-sport-trekhaak-powerkit-dab-hifi-30490340/details.html

Dat jij op zoek bent naar een volle 5 betekent niet dat TS voor 45k geen mooi exemplaar kan vinden. HUD en ACC zijn bijvoorbeeld erg specifieke opties, en persoonlijk vind ik de half-leren of half-alcantara sporstoelen erg fraai.
 
Misschien nog jaartje met de c blijven rijden en dan voor 6GT gaan. Ruimte en super mooie auto maar dat is smaak gebonden natuurlijk.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/6-serie-gran-turismo/44234087 over jaar komen ze denk wel binnen je budget.
 
bedankt allemaal voor het meedenken
ik vind het wel grappig dat bijna geen 1 persoon is voor die A6 gegaan
ben met jullie eens, auto's moeten gereden worden en daarna pas een beslissing nemen
ik ga waarsschijnlijk ook een paar auto import bedrijfen inschakelen want het lijkt me een stuk aantrekkelijker om zo een auto in duitsland te gaan kopen
heeft iemand ervaringen met betrouwbaar autoimport bedrijven?
 
TYN zei:
BMW 530d M zei:
Met dit budget zul je louter en alleen een kale 5 serie treffen van de G-reeks. Stoffen bekleding, geen acc of hud en helemaal geen m pakket.

Valt wel mee toch?
https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie-touring/520i-high-executive-sport-line-navi-pro-sportstoelen-trekhaak-18-l-m-31442616/details.html
https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie-touring/520i-high-executive-sport-line-trekhaak-18-inch-camera-30893054/details.html
https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie-touring/520i-high-executive-m-sport-automaat-panoramadak-31400536/details.html
https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie-touring/520i-m-sport-trekhaak-powerkit-dab-hifi-30490340/details.html

Dat jij op zoek bent naar een volle 5 betekent niet dat TS voor 45k geen mooi exemplaar kan vinden. HUD en ACC zijn bijvoorbeeld erg specifieke opties, en persoonlijk vind ik de half-leren of half-alcantara sporstoelen erg fraai.
De eerste 2 zijn importwagens. Niets mis mee, indien alles klopt. De laatste 2 boven budget, vandaar dat ik aangaf, dat als je er een paar mille bij legt, het aanbod ruimer is.
Ik heb nergens aangegeven dat half leer niet mooi is. Ik gaf aan dat de goedkoopste juist geheel voorzien zijn van stof.
Er staan er ook wat rond de 40k te koop, maar dan kaal. Maar dat is natuurlijk relatief en persoonlijk.
Ik heb ook nergens aangegeven dat TS nergens een 5 serie voor 45k kan kopen. Overigens is zijn budget max 44k.
Ik merk gewoon dat tegen de 50k de wat vollere te koop zijn, zoals in jouw voorbeeld bij Bergwerff en Van Poelgeest. Maar die liggen boven budget.
Dit is ook geen discussie waard overigens, ik geef louter aan wat mij is opgevallen en dat zie je terug in jouw voorbeelden. 2 die met met m pakket en 1 met hud bij een (semi) BMW dealer net onder tussen de 45-50k.
 
Ik heb binnen het budget zonder problemen al 5 auto's gevonden met het M pakket en heel veel luxe.
 
Alby72 zei:
ik ga waarsschijnlijk ook een paar auto import bedrijfen inschakelen want het lijkt me een stuk aantrekkelijker om zo een auto in duitsland te gaan kopen

Ruilen die jouw auto dan ook in?
 
@Speedtouch
ja, ik heb zover 2 import bedrijven benadert en allebei ruilen mijn auto in
ik heb best veel researches gedaan en ik weet ongeveer hoeveel voor miijn huidige auto kan/zal moeten krijgen
tussen 25 en 27K lijkte me realistich ( inruil waarde). mijn auto heeft 45K Km gelopen, vol options en geen een kras te bekennen
nu even wachten
 
speedtouch zei:
Hebben die import-bedrijven al auto's in de 'pipe-line' die jou zouden kunnen bevallen?
nog niet, die zijn aan het zoeken
er zijn eigenlijk 2 mogelijkheden
1) je geeft je zoekcriteria door en ze gaan voor je uitzoeken
2) je kan een auto zelfs gaan zoeken en de link doorsturen. ze gaan verder alles regelen
 
speedtouch zei:
OK, dus zou zelf ook al digitaal in bijv Duitsland kunnen rondstruinen!
ja, het zal kunnen
een vriend van mij heeft het gedaan met een auto import bedrijf uit Haarlem
auto zelfs gezocht via mobile.de of autoscout24 , link doorgestuurd en het bedrijf heeft het voor hem ingevoerd ( en zelfs met de duitse dealer onderhandeld. Bijna 1000euro van die oorspronkelijk prijs eraf gekregen )
volgens mijn vriend, een vlekkeloze ervaring
hij had ook zelfs te auto in Dutisland kunnen bekijken en inspecteren en daarna laten importeren
hij heeft een full optie land rover discovery laten importeren en onder de streep heeft hij in totaal ( volgens hem) tussen 3 en 4K euro gespaard ( in vergelijkijng met hetzelfde auto in NL)
 
fisker

1280x960.jpg
 
2017 of 2018 en geen station, ga eerst eens lezen voor je met van die rare voorstellen komt.
 
heren,
wat zijn jullie gevoelens over deze, zelfde dealer :

https://www.autowereld.nl/bmw/5-serie-touring/520i-high-executive-sport-line-navi-pro-sportstoelen-trekhaak-18-l-m-31442616/foto.html#foto-392376560
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/5-serie/45703087?policy=accepted-20190101&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.autotrack.nl%2Fautobedrijf%2Fkragt-automotive%2F61603%2Fvoorraad%3Fpolicy%3Daccepted-20190101%26utm_referrer%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.google.com%252F

ik weet dat import auto zijn maar blijkbaar alle documentatie aanwezig is
het lijkt me een goede deals maar voordat ik 130km rijdt om een proefrit te maken ik zal jullie deskundige advies erg waarderen
thanks
 
Het zijn allebei kleuren die 'veel schoonmaken' eisen, maar los daarvan vind ik de zwarte het mooist!
 
speedtouch zei:
Het zijn allebei kleuren die 'veel schoonmaken' eisen, maar los daarvan vind ik de zwarte het mooist!

ik vind ook de zwarte het mooiste
maar verder niks bijzonder te lezen in de advertentie toch?
ben altijd bang dat als je bij de dealer zit, komen extra onverwachte kosten erbij
heeft iemand ervaring met deze dealer? ook in PM eventueel
bedankt
 
Beide mooie auto's maar beide niet mijn kleur, maar dat is aan jou. Maar is 5500 en 5900 euro bpm niet een beetje weinig voor een auto uit 2018?
 
Zijn beide imports, dus wellicht dat je al vantevoren duidelijkheid kan krijgen over de herkomst. Kopietjes van de importpapieren, boekjes, informatie over waar ze ingekocht zijn, etc. Idealiter zijn het Jahrenswagens van Duitse dealers, maar als ze van Hertz Portugal vandaan blijken te komen zou ik minder staan te springen. Wel iets dat je wilt weten voordat je 2x 130km onderweg bent, lijkt me.

Epica zei:
Beide mooie auto's maar beide niet mijn kleur, maar dat is aan jou. Maar is 5500 en 5900 euro bpm niet een beetje weinig voor een auto uit 2018?

Heb je ook een onderbouwing voor deze opmerking?
 
TYN zei:
Zijn beide imports, dus wellicht dat je al vantevoren duidelijkheid kan krijgen over de herkomst. Kopietjes van de importpapieren, boekjes, informatie over waar ze ingekocht zijn, etc. Idealiter zijn het Jahrenswagens van Duitse dealers, maar als ze van Hertz Portugal vandaan blijken te komen zou ik minder staan te springen. Wel iets dat je wilt weten voordat je 2x 130km onderweg bent, lijkt me.

Epica zei:
Beide mooie auto's maar beide niet mijn kleur, maar dat is aan jou. Maar is 5500 en 5900 euro bpm niet een beetje weinig voor een auto uit 2018?

Heb je ook een onderbouwing voor deze opmerking?
Die is geen opmerking maar een vraag, maar blijkbaar snap jij dat verschil niet. Van de week kwam er bij de C-klasse met de niet geleverde opties al naar voren dat er op een C-klasse al 8000 euro BPM zit dus is dit niet een beetje te laag voor een 5 serie?
 
Volgens de BMW prijslijst uit maart 2018 bedroeg de BPM bij een 520i Touring €6803 (bij de standaardwielen). €556 extra bij oa runflatbanden en 19+20” velgen.
 
beste allemaal,
bedankt voor jullie tips
ik ben toch langs geweest en had een lekkere gevoel
nette man, duidelijk, geen raar verhaal etc etc Auto is import vanuit zweden waar hij blijkbaar jaren goede zaken mee doet. hij heeft een vaste zwedse dealer waar alle auto importeert.
kleine autobedrijf met hooguit 10/15 autos max (op voorraad meestal BMW's, in iedere geval Hooge segment auto's)
heb een uitgebreid proefrit gedaan en alles na gecheckt vs opties aangemeld op de site. alles klopt en de auto zit er prachtig uit. en natuurlijk rijdt tip top
misschien te impulsief maar heb besloten om wel te kopen
ik heb mijn c-klasse ingeruild en heb 17500 euro bijbetaald. het lijkt opzicht een goede deal ( bij andere dealers, inruil voor mijn auto was tussen 23500 en 25000 max. Dus wel een realistisch aanbod)
persoonlijk gevoelens zijn heel moeilijk om uit te leggen , je kan nooit 100% zeker zijn maar heb geen slechte gevoelens erbij gehad. met vrouw en oude zoon geweest en iedereen had precies hetzelfde rustig gevoel
heb ook BMW gebeld en chassisnr doorgegeven. blijkbaar niks mis met de auto ( nog in fabrieks garantie to einde Juni 2021 wan deze auto heeft 3 jaren garantie). BMW kan natuurlijk niks zien als de auto schade opgelopen heeft maar tenniste een extra check om nog meer zeker van te zijn
de eigenaar heeft ook ( op mijn verzoek) zonder moeite op de contract aangemeld dat het bedrag zal volledig terugstort worden als ik achter komt dat de auto schade heeft opgelopen
ik heb aan hem verteld dat ik ga binnen een maand bij een officiele BMW dealer om een keuring te laten uitvoeren. weer een tik extra zekerheid
hopeijk niks mis mee maar je weet het maar nooit
bedankt allemaal voor jullie hulp en advizien
gr
Alberto
 
Epica zei:
TYN zei:
Zijn beide imports, dus wellicht dat je al vantevoren duidelijkheid kan krijgen over de herkomst. Kopietjes van de importpapieren, boekjes, informatie over waar ze ingekocht zijn, etc. Idealiter zijn het Jahrenswagens van Duitse dealers, maar als ze van Hertz Portugal vandaan blijken te komen zou ik minder staan te springen. Wel iets dat je wilt weten voordat je 2x 130km onderweg bent, lijkt me.

Epica zei:
Beide mooie auto's maar beide niet mijn kleur, maar dat is aan jou. Maar is 5500 en 5900 euro bpm niet een beetje weinig voor een auto uit 2018?

Heb je ook een onderbouwing voor deze opmerking?
Die is geen opmerking maar een vraag, maar blijkbaar snap jij dat verschil niet. Van de week kwam er bij de C-klasse met de niet geleverde opties al naar voren dat er op een C-klasse al 8000 euro BPM zit dus is dit niet een beetje te laag voor een 5 serie?
Die C was een diesel. Daar zit meer Bpm op.
 
Terug
Bovenaan