Audi A5 / Q3 Sportback

smarter zei:
Als ik helemaal vrije keuze zou hebben, dan ziet mijn optimale configuratie er zo uit:

A5 Sportback 35 TFSI Business Edition

Ik vind zelf de bumpers van de Business Edition mooier en subtieler dan S edition. S edition heeft in mij ogen echt het optiekpakket zwart nodig, anders te veel afleiding door de zilveren 'triangels' in de voorbumper. Demo auto's zijn verplicht S edition.

Bij de Business edition dan graag wel chroom en geen privacy glass. Wel donkere hemel bijbestellen dan een een mooie kleur leer. Ook hier graag geen alu inleg en in dit geval dan graag mooi grijs openporig eikenhout. Zet hem zo maar voor de deur!

Ja mooie setup! Ik snap je opmerking t.a.v. de business edition. Als is het kostentechnisch bijna interessanter, aangezien je die BE nog flink van binnen moet opkrikken om hem een beetje knap te maken.. Dat stelt standaard echt teleur. Ik ga s-line en BE eens naast elkaar zetten op de site.. kijken wat het mooiste voor de dag komt.

Misschien wel leuk om nog even te vermelden dat het de volgende geworden is:
Klik

Had achteraf misschien liever m'n 18 inch ingewisseld voor 19 en geblindeerde ramen weg, maar ben over het algemeen wel happy mee.

Is 18 inch niet klein? Zag namelijk hierboven ook weinig reacties over perse 19 nodig.

Thnx voor de hulp ook hier. Anders was het waarschijnlijk een Q3 geworden en daar heb ik vorige week in gereden en was toch wel een teleurstelling indd.

persoonlijk vind ik bij veel auto's 18 inch de perfecte combinatie tussen comfort en hoe het staat (en prijs van de banden) al staat 19 inch uiteraard wel wat dikker ;)

veel plezier er mee

Erg fraaie auto! Jammer dat het niet een districtgroene is geworden. Maar goed, ik zal in principe nooit een grijze auto kiezen als het niet hoeft. Maar ik ben ook geen audirijder. Zal wel een gevalletje "kip-ei" zijn ;)

Dank allen, klasse! Ik lees nog geen gekke reacties over de 18 inch dus :) is ook een zakelijke auto dus misschien juist wel degelijk op deze manier! Ik maak een topic aan

Nog even over die velgen: Ik zie dat het hier om 245/40 R 18 banden gaat, die hebben dus een bandwanghoogte van 0,4*245 = 98mm. Zou je naar de 19" variant gaan, dan kom je op 255/35 banden, en gaat er ongeveer een centimeter van de bandwanghoogte af (89 mm).

Ik denk dat de invloed van die 19" ipv 18" op het weggedrag verwaarloosbaar zal zijn, de kwetsbaarheid voor stoepranden gaat er echter wel weer mee omhoog.

Ongetwijfeld kun jij heel goed parkeren, maar je hebt nu eenmaal wel eens haast, en aluminiumvelgen krassen al als je ernaar kijkt zo ongeveer. Zelf heb ik 235/40 R18 onder mijn auto, en ik word echt stinkchagrijnig van velgschade. Zou ze de volgende keer niet meer nemen denk ik. En voor de volledigheid, die beschermingsrandjes in de banden heb ik er ook op zitten, die voorkomen het écht niet.

Terug
Bovenaan