Audi A4 B6 start niet/slecht!

Guest
Goedenmiddag deze mooie zondag!

Ik heb een vraag over een Audi A4 b6
Ongeveer een maand geleden ging mijn auto slecht starten, en vervolgens helemaal niet meer.
Ik heb me laten vertellen dat de motor geen brandstof kreeg.
Nou heb ik de brandstofpomp vervangen, en het probleem was opgelost.
Nu ben ik 2 weken verder, en gister startte de auto erg slecht en vanochtend bijna niet.

Nou is mijn vraag, heb ik nou zoveel geluk dat pomp nummer 2 kapot is, of kan ik het nog ergens anders zoeken?

Alvast bedankt.. :)

Hier kunnen we eigenlijk niets mee, behalve de standaard oorzaken noemen. Meer informatie graag:

Motor, bouwjaar, kmstand, onderhoud, vertellen dat ie geen brandstof kreeg, van wie? Is er een diagnose bij de garage gesteld dmv uitlezen, wat gebeurt er als je hem wilt starten (in detail), etc...

Excuses dat ik niet duidelijk genoeg was, ik dacht dat daar de B6 voor stond!

Motor is een 2.0
Bouwjaar 2002
Kmstand 219000

De garage heeft mij verteld dat de pomp stuk is. Aan de hand daarvan heb ik de pomp vervangen.
Aangezien de garage meteen 120 euro per uur vraagt dacht ik, ik vraag het even online. Daar zit ook veel kennis:)

De garage wilde mij best weer helpen voor uiteraard 120 euro.
Dus Meeuw, vandaar mijn vraag!

Kun je horen of de pomp wel op druk komt? De 2 liter is zeker geen probleemloos kind, maar het is een beetje te toevallig om zo kort op de reparatie vergelijkbare verschijnselen te hebben.

B6 staat voor een model, niet voor specifieke informatie over een motor en km stand ;)

Ik mis nog steeds wat info wat er nu precies gebeurd...s velthuis trekt het wel uit je (y)

Als ik het contact omdraai dan hoor ik een klik (ik neem aan het relais) en de ene keer hoor ik een gezoem, de andere keer niet.

En daarna als ik wil starten dan wil ie wel, hij hikt zeg maar, maar verder komt ie niet.

Als je de startmotor niet hoort rondlopen zou ik toch gewoon aan de accu denken (had ik een maandje terug; wel een klik, lampjes brandden nog, maar onvoldoende acculading om de auto te starten).

Bierkameel zei:
Als ik het contact omdraai dan hoor ik een klik (ik neem aan het relais) en de ene keer hoor ik een gezoem, de andere keer niet.

En daarna als ik wil starten dan wil ie wel, hij hikt zeg maar, maar verder komt ie niet.

Het genoemde gezoem is het brandstof pomp. Deze lijkt dus (opnieuw) te haperen. Het zou best wel kunnen zijn dat spanning naar de pomp zelf ergens breuk / fout heeft, waardoor ie pomp naar de #$% helpt.

Kan je, als ie niet wil starten, contact opnieuw geven totdat je gezoem hoort? Dan zou ik namelijk moeten starten. Echter, het zou voor kunnen komen dat ie dan tijdens het rijden schokkerig voelt indien brandstof pomp keuren heeft.

2e hands pomp? Ja kan weer stuk zijn.
Echter kan het ook zijn dat je brandstofpomprelais niet goed meer werkt of er ergens een breuk zit in een kabel. Ook kan het zijn dat de zekering slecht contact maakt (eigenlijk dus stuk, maar maakt nog deels contact)

Even controleren van zekering en relais kun je zelf. Meestal is er wel ergens te vinden welke het zijn.

Tijdens het rijden is er niks aan de hand, zodra ie eenmaal gestart is en gereden heeft is het allemaal prima, maar staat de auto 2 uur stil dan wil ie bijna niet meer. Na een stuk of 10 pogingen slaat ie wel weer aan.
Als ik de auto uitzet, en het contact omdraai hoor ik het gezoem, zet ik het contact weer uit zonder te starten en dan vervolgens weer contact maken, hoor ik geen gezoem. Nu is de auto warm en heeft gereden dus hij start nu wel.

Is dat normaal dat de pomp 1 keer zoemt?

Ik zal morgen de pomp en bekabeling laten doormeten, even kijken wat daar dan uitkomt.
Hoop niet dat deze pomp nu al stuk is.

Gr

is normaal. Als je 2x vlak achter elkaar doet. Pomp zoemt om druk op te bouwen in de leidingen. Die neemt langzaam weer af als je de auto van het contact haalt. Maar als je vlak daarna weer op contact zet zal die pomp het 9 van de 10x niet doen omdat die geen druk op hoeft te bouwen.

Ik denk eerder dat het niet eens je pomp is die ligt te kloten, hij bouwt immers druk op voor het starten.
Vermoed eerder dat je temperatuursensor(koelvloeistof) verkeerde waardes doorgeeft aan de ecu, waardoor er veel te weinig brandstof word ingespoten tijdens de koudstart. Dit probleem is 9 van de 10x niet te zien bij het uitlezen (geeft geen foutmeldingen) de waardes die alle sensoren doorgeven zouden eens moeten worden gecontroleerd.
Anderzijds is zo'n sensor niet duur en veelal vrij eenvoudig te vervangen.
problemen met die sensor merk je vooral met koudstart en stationair koud. Warm heeft die daar geen last van (althans, dat kan wel, maar dan heb je koud weer geen problemen)

Laat even die sensoren uitlezen zowel met koude als warme motor.

Is de eerste pomp die vervangen is ook daadwerkelijk gecontroleerd op niet functioneren? Maw, weet je zeker dat die stuk was?

Het is zeven jaar geleden, maar kan 'anonieme bezoeker' misschien even inloggen en een reactie geven? :D:D:D

Terug
Bovenaan