Audi a3 e-tron 2015

A

Anoniem

Guest
Goedendag,

Ik ben van plan een audi a3 e-tron uit 2015 aan te schaffen. Weten jullie waar ik bij deze auto op moet letten? Op Google is er nog vrij weinig over deze auto te vinden namelijk. Kom alsjeblieft niet met andere opties want heb mijn zinnen gezet op deze auto. Bedankt alvast!

spoiler alert zei:
Je zou niet meer dan de helft voor zo'n A3 moeten betalen na 1 juli.

De prijzen voor een 2015 model met <100k km liggen ongeveer op de helft van de nieuwprijs.

De auto heeft geen minimale actieradius van 120km dus komt helaas niet in aanmerking voor die subsidie straks.

Deze Audi is een plug in hybride, het elektrische bereik is maar ongeveer 30 km, en dat de auto behoorlijk zwaar is. De techniek is wel gevoeliger dan van bijvoorbeeld Toyota, er zit op een Audi A3 E Tron best veel elektrische en technische snufjes die kapot kunnen gaan als de auto ouder wordt .

Roel 6649467 zei:
De auto heeft geen minimale actieradius van 120km dus komt helaas niet in aanmerking voor die subsidie straks.

Buiten dat is het ook geen elektrische auto, maar een PHEV en valt dus hoe dan ook al buiten de subsidie.

Maar waarom eigenlijk de e-tron en niet een gewone benzine variant? Qua kosten ga je niet heel veel voordeel uit de e-tron halen naar mijn idee. Je hebt wel een halftarief MRB nu nog, maar vanwege het veel zwaardere gewicht levert dat je maar zo'n € 15,- per maand op, wat je vervolgens (ook vanwege het hogere gewicht) toch weer kwijt bent aan een duurdere verzekering. Verzekering/wegenbelasting is dus om het even en over een paar jaar betaal je fors meer aan MRB dan op een normale benzine variant.

Dan hangt het er daarnaast nog sterk vanaf waar je kan laden. Als dat op de zaak ook kan is dat mooi meegenomen, maar als je alleen thuis aan een openbare laadpaal kan laden dan is dat ook niet goedkoop. Ik denk dat je als particulier niet zo heel veel baat hebt bij een PHEV t.o.v. een reguliere benzine, tenzij je vooral afstanden rijdt die puur elektrisch kunnen.

Terug
Bovenaan