Audi a3 Druk opbouw wat die niet kwijt kan en daar door de koelvkoeistof eruit perst

Alicia 8839546

Net ingestapt
Wie kan me helpen

Ik heb een audi a3 diesel 2013 met 200 pk en die lekt zo af en toe koelvloestof.

Ik heb hem naar de garage gebracht die hierin gespecialiseerd is. Een revisiespecialist waar ze de koppaking vervangen hebben samen met de thermostaat en de waterpomp. Er was geen lek zichtbaar maar ze hebben hem toch vervangen.
Dit hebben ze afgevlakt en afgeperst. Heel veel geld betaald 2650 euro en weer mee genomen naar huis.

De dag erna lekte die weer. De auto terug gebracht en hier hebben ze de egr klep en spruitstuk en de interkoeler vervangen aantal dagen mee gereden tot ik melding kreeg met een rood lampje van de koelvloeistof. De auto terug naar de garage en hier kwamen ze erachter dat de thermostaathuis kapot was deze vervangen weer opgehaald en er een aantal dagen mee gereden tot weer het lampje ging branden. Ondertussen weet ik dus dat ik hem moet bijvullen en ik zo weer verder kan rijden. Nu moet die dus weer terug naar de garage maar die zei we weten het ook niet meer en gaan dus nu verder zoeken maar dit is natuurlijk niet gratis allemaal.

De auto heeft dus druk opbouw wat die niet kwijt kan en de koelvloeistof erui perst

Wie heeft hier ervaring mee dan hoor ik het graag

Mvg alic
 
Wie kan me helpen

Ik heb een audi a3 diesel 2013 met 200 pk en die lekt zo af en toe koelvloestof.

Ik heb hem naar de garage gebracht die hierin gespecialiseerd is. Een revisiespecialist waar ze de koppaking vervangen hebben samen met de thermostaat en de waterpomp. Er was geen zichtbare scheur of lek. Wel hebben ze de koppaking vervangen
Dit hebben ze afgevlakt en afgeperst. Heel veel geld betaald 2650 euro en weer mee genomen naar huis.

De dag erna lekte die weer. De auto terug gebracht en hier hebben ze de egr klep en spruitstuk en de interkoeler vervangen aantal dagen mee gereden tot ik melding kreeg met een rood lampje van de koelvloeistof. De auto terug naar de garage en hier kwamen ze erachter dat de thermostaathuis kapot was deze vervangen en weer opgehaald en er een aantal dagen mee gereden tot weer het lampje ging branden.
Ondertussen weet ik dus dat ik hem moet bijvullen en ik zo weer verder kan rijden. Nu moet die dus weer terug naar de garage maar die zei we weten het ook niet meer en gaan dus nu verder zoeken maar dit is natuurlijk niet gratis allemaal.

De auto heeft dus druk opbouw wat die niet kwijt kan en de koelvloeistof eruit perst!!

Wie heeft hier ervaring mee dan hoor ik het graag

Mvg alic
 
Ik heb er weinig verstand van maar zou daar een lek kunnen zitten en dat die de koelvloeistof eruit perst? Ik vergeet ook te zeggen dat die met starten soms ook problemen heeft na een nacht stil gestaan te hebben. En de garage heeft ook een keer laten vallen dat er misschien wel een scheur in het motorblok zou kunnen zitten
 
Als ik zie wat er allemaal al vernieuwd is blijft er niet veel over.
Het zou zelfs een scheurtje in de cilinderkop of het motorblok kunnen zijn, maar dan ben ik wel heel pessimistisch.
 
Zet het koelsysteem maar 24 uur op maximale druk (kan simpel met een compressor), het lijkt me sterk dat je daarna het lek niet ergens kan traceren.
Is de turbo toevallig ook watergekoeld, betreft het hier een automaatbak?
 
Bedankt voor je reactie!! Het gaat om een automaat met net 100.000 km op de teller of de turbo water gekoeld is weet ik niet moet ik even vragen. Het probleem is een beetje dat ik er gewoon mee kan rijden en hij soms 2 a 3 weken geen melding geeft van de koelvloeistof. En het is ook voorgekomen dat ik hem een paar dagen achter elkaar moest bijvullen omdat die leeg was.
 
Terug
Bovenaan