audi a3 1.6 tdi 2011 raar geluid bij 80kmp

ersin 1078255

Net ingestapt
goede morgen,

Ik heb een audi a3 uit 2011 , 1.6tdi handgeschakeld 5 deurs. 195.534km.
er zit mij al maanden iets dwars waar niemand uit komt.

Als ik vanaf 70 kmp rijdt hoor ik een zoemend/ruisend? geluid (best hoorbaar bij 80kmp)
in eerste instantie zeiden ze tegen bij dat het uit de vliegwiel kwam aangezien de km stand.
vervangen maar geen resultaat, zelf had ik het gevoel dat het uit de distributieriem kwam. die ook vervangen.
Ook geen resultaat.

heeft iemand hier ervaring mee gehad. Het zijn niet mijn lagers. want als ik me voet van het gas haal valt het geluid weg.

Omdat het snelheid gerelateerd is en niet toeren gerelateerd zou ik eerder in de aandrijving dan in de motor zoeken. Vergis je niet in de lastwissel tussen een wiel die wel of niet door de motor wordt rond belast. Kan best zijn dat door de krachten van de motor op de aandrijving en wiel het geluid ontstaat en bij ontlasting het geluid verdwijnt.

beste vincent,

Dankjewel voor je reactie, mijn homokineeten worden volgende week vervangen omdat bij het draaien van de stuur een getik hoorde,
Alleen snap niet presies wat je bedoel met aandrijving zoeken?

Het lijkt mij verstandig om eerst een goede diagnose te (laten) stellen.

Je hebt al veel hele dure reparaties aan de auto laten uitvoeren. Voor het zelfde geld raakt de uitlaat ergens de auto, door slechte ophangrubbers, of is het een hitteschild die los zit.

Normaal kom je met een auto vrijwel uitsluitend voor de standaard beurten bij de garage, en anders nooit. Je moet je denk ik ook afvragen hoeveel geld je nog in deze auto wil stoppen om van dit geluid af te komen.

Terug
Bovenaan