Ashoesklem Renault megane 3

Guest
Beste lezers,

Vandaag moest mijn Renault Megane 3 Estate voor de apk. Daaruit bleek dat mijn ashoesklemmen vervangen moest worden. Omdat dit een afkeurpunt is, heb ik hiermee ingestemd. Is €85 een normale prijs voor 2 ashoesklemmen? Materiaal kosten zijn €12, de rest uurloon. Het lijkt me nogal aan de hoge kant voor 2 van die klemmetjes.

Vraag één: waar heb je dit laten doen? Een 'mannetje', universeel garagebedrijf, dealer?
Vraag twee: weet je hoe lang ze er mee bezig geweest zijn?

Inderdaad vergeten te vermelden. Het is door de Renault dealer gedaan. Geen idee hoe lang ze erover hebben gedaan. Maar overal op internet lees ik dat het een heel simpel werk is.

Hm... ik meen afhankelijk van de constructie dat de as los moet. Zit even te denken hoe het ook alweer zit. Ik heb het wel eens gehad bij mijn Clio, maar toen had ik de boel al los. Ook bij m'n R26 gehad, maar heb het toen gefixt met een grote slangklem. :T
85-12= 73,-. Klinkt als een uurtje werk. Als de as inderdaad los moet lijkt me dat verklaarbaar.

Renaultvans zei:
Inderdaad vergeten te vermelden. Het is door de Renault dealer gedaan. Geen idee hoe lang ze erover hebben gedaan. Maar overal op internet lees ik dat het een heel simpel werk is.

Maar ook specifiek voor Renault? Mijn broer heeft die van de eerste generatie en de constructie is daar wat anders dan normaal. Er is zo bizar weinig ruimte dat er speciale klemmen gebruikt zijn, een tiewrap is namelijk al te dik.

Ik heb geen idee of het specifiek Renault klemmen zijn en of ze de as los hebben moeten maken. Als dit zo is lijkt het me wel verklaarbaar. Ik was gewoon nieuwsgierig, ik ging even op Google zoeken, toen kwam ik al die klemmen tegen voor maximaal €3 per stuk. Het leek me iets heel simpels. Maar ik ben dan ook een leek:p. Overigens kom ik al jaren bij deze dealer, tot grote tevredenheid.

Blijkbaar kan die tevredenheid nog wat omhoog als ze goed hadden uitgelegd wat er exact was gedaan. (y) ;)

Het hangt er nogal vanaf: als die ashoezen echt los zaten dan moet ook het vet vernieuwd worden en de aandrijfaskoppeling onder de hoes goed schoongemaakt.

Die klemmen zelf er nieuw opzetten kost echt niet meer dan 5 mintuen per kant.

Terug
Bovenaan