Pagina 100 zie ik nu, wat is er veel veranderd. zowel qua prive, zakelijk, maar ook zeker qua auto's! Even een snel foto overzicht op soort van chronoligische volgorde;
Ascona GT 2.0 1988. Was op zaterdag werkzaam bij de lokale opel dealer en kon deze via via over nemen. eerste auto, 130PK. Veel te laag, veel te stug, maar wat een lol op je 18e.
Ascona kon ik goed verkopenen kreeg wat plekjes. Toen even tijdelijk een Astra F 1.6 16V, om het op te leuken met GSI waaier velgen
Weer een leuke auto op mijn wish list! Calibra Color Edition 2.0 1994. Met airco, niet verprutst. ik was de koning te rijk.
Calibra kreeg een ongeval en toen even tijdelijke een twingo 1 gereden. beviel prima, ook qua kosten en nog 2 jaar in gereden;
Toen een project auto naast de twingo, een Monza 3.0E, helaas geen tijd genoeg voor gehad en na een jaar weer weg gedaan helaas. kon hem goed verkopen. het idee wat leuker dan de praktijk (qua tijd)
Toen een de twingo en monza weg en weer een calibra, in de buurt te koop voor een iets te lage prijs.originele nederlander en onverprutst. Te mooi om waar te zijn, maar het was een super aankoop; het summum voor mij. laatste bouwjaar V6 als DTM edition. De enige wat ik veel spijt van heb dat ik hem niet meer heb. Auto schijnt nu in duistland rond te rijden. Heb er jaren lang met plezier in gereden. Maar om een huis te kopen moest hij weg. Had van het werk ook een auto. keuzes keuzes.
Toen de Uno, kon ik gratis krijgen. Koppeling lag er uit. Nieuwe er in en met name mijn zusje reed er in en mijn toemalige vriendin. na een jaar heeft mijn zusje hem plat gereden in een file.
Toen weer tijd voor een leuke auto, een cabrio met rood kleur. xenon, kleurenscherm. Een hele fraaie astra cabriolet uit 2002 uit duitsland opgehaald. Had wat liefde nodig maar met veel plezier jaren als daily in gereden
En toch wilde ik weer een 6-cilinder. was niet meer werkzaam bij opel dus dat voordeel voor onderhoud en delen ging er af. En een E46 stond op mijn wish list. een prachtige 325i met schuifdak en xenon van na de facelift. Heerlijke auto.
En mijn vrouw kocht een auto voor haar eerste baan en kwam een twingo 2 bij naast waar ik ook veel in heb gereden
De BMW had toch wel veel kwaaltjes ondanks zijn nette staat en geringe km stand en kon hem heel goed verkopen, meer ruimte was ook nodig want een E46 is dat absoluut niet. Met de komst van een eerste kind zocht ik iets meer ruimte. maar wel leuk en voor een beperkt budget. Hallo Laguna GT 205PK estate 4-control.
Mijn vrouw kreeg een andere baan met lease auto, twingo hebben we 80.000 km gereden in korte tijd. Die er uit, up er in. Helemaal nieuw
Na een aantal jaar toch gevallen voor de destijds massaal uit de lease komende C350e die je voor 'weinig' kon oppikken. Geen MRB. Vond het echt een waanzinnige auto. Eerste echte jonge auto en premium. Daar ging het mis qua verwennerij.
Na 2 jaar begon het gebrek aan ruimte mij wel te storen, een complexe PHEV ook met rijden, inmiddels kind 2 er ook. Toen ik een heel mooi bod kreeg op de C350e, namelijk exact het zelfde als wat ik er voor had betaald een paar jaar daarvoor was de keuze makkelijk. Naar de nieuwe eigenaar. Ook met de belasting wat op PHEV's kwam en de C350e bijna 2 ton had gelopen een prima keuze, ondanks de auto als nieuw er uit zag (en reed).
Nieuwe auto, meer ruimte, meer luxe, automaat. Terug naar de Opel Insignia uit duitsland gehaald als zeldzame 1.6 turbo automaat en alle opties aangevinkt.
De up werd na 5 jaar en 80.000 km ingeleverd en ook weer een andere baan voor mijn vrouw, even kijken of de nieuwe baan wat was en niet gelijk veel geld uit te geven aan een auto een audi A2 aangeschaft. Helemaal netjes gemaakt. Helaas was de betrouwbaarheid matig en 2x laten staan onderweg. En toen ze er uit was dat de nieuwe baan prima beviel voor langere tijd de A2 vroegtijdig vervangen omdat het vertrouwen weg was. Maar was wel een leuk winterprojectje voor mij wat niet veel geld heeft gekocht als je mijn uren niet mee rekent
als opvolger van de A2 de Twingo ZE gekocht. 26.000 euro nieuw, nu voor 16.000 euro met slechts 7000 km! (hallo afschrijving) Met 2000 euro subsidie er nog vanaf, automaat, super de luxe, gratis laden, geen MRB overstag gegaan. Deze tijd nog steeds hier naar volle tevredenheid als de perfecte 2e auto voor ons
Met de mercedes was ik toch wel een beetje verwend en hoe goed de opel ook is, toch een beetje de droom najagen. eerder was dat een 5-serie van generatie F11. Maar nu was het budget voldoende voor een G31 generatie. En de huidige 5 vind ik niet mooi, dus nu de mogelijkheid er was gewoon voor gegaan. je leeft maar 1x.
Na maanden zoeken een mooie spec gevonden
Toekomst? we gaan het zien. De komende paar jaar verwacht ik dat het wagenpark stabiel blijft . Niet meer zo onrustig als het eerder was