AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Mijn auto had dit als losse optie / accessoire. Origineel BMW. En voor BMW begrippen relatief goedkoop, iets van 400 euro. En raad eens? Niemand wilde dit hebben. Althans, ik heb het echt nog nooit gezien of gehoord dat iemand in Nederland dit heeft.
Even gekeken of het er ook is voor de X5:
Maak uw grille compleet en extra opvallend met de Iconic Glow Grill. De nierverlichting gaat aan bij het openen van de portieren en schakelt automatisch uit zodra de motor start.
Deze lijn hadden ze vol moeten houden.

Erg fraai Joost! Kun je die Air ducts er niet definitief af laten? Vind ik veel mooier en maakt hem nog eleganter!

Nee dat kan niet. Die air ducts zitten er voor een goede reden. Via de voorbumper onder het mistlicht zit een sleuf om lucht aan de voorzijde van de wielkuip te krijgen.

54405398076_2abe233487_b.jpg

iets meer naar het midden zit nog zo'n gat in de voorbumper naar de wielkuip, die is meer ook voor de remmen te koelen
54405767645_38dc5ab7ae_b.jpg

Aan de achterzijde zit ook zo'n sleuf om de lucht uit de wielkasten te halen.
54300847502_8089a8587b_b.jpg

Precies bij die uitgang zitten die airducts, die worden afgedekt daar mee. Er af laten kan niet.
Ik vind ze eigenlijk wel mooi, maar ze worden wel aangepast

Even weer terug naar de twingo, ik kijk we eens mee naar de twingo ZE groep , met name om te kijken of er bijzonderheden zijn nu ze wat ouder worden. Gek genoeg zijn er nooit problemen behalve zodra de 12V accu minder word dat je gekke storingen krijgt. Advies is dan ook elke 4/5 jaar deze accu preventief vervangen. Blijkbaar hebben die in een EV wel wat de lijden (?)

1 iemand in die groep rijd erg veel kilometers, en deze week is de bijzondere stand van 200.000 km overschreden. Dat is in meerdere opzichten bijzonder;
- ten eerste zijn de eerste Twingo ZE modellen eind 2020 geleverd en dus kan deze maximaal 4,5 jaar oud zijn. Met een auto van een WLTP range van 190KM is dat een hele prestatie. Auto word gebruikt voor woon/werk verkeer. stel dat je 300 dagen per jaar dit rijd. 4,5 jaar = 1350 dagen = 148 km per dag. Dus ja, als je hem 's avonds aan de lader legt kun je dit inderdaad rijden.
- sowieso 200.000 km rijden in een twingo vind ik een hele prestatie. Heb het al eerder gezegd, de twingo is echt gemaakt voor stadsritjes, maar de zitpositie en stoelen maakt hem minder geschikt voor vele kilometers.
- Nog Ander positief iets is dat er in de 200.000 km bij die eigenaar niets is stuk gegaan. paar bandjes en de eerder genoemde 12V accu en een ruitenwisser set en elk paar pollen filter en dat is het. zelfs de remmen, onderstel, lampjes zijn in die 200.000 km heel gebleven.
- accu is ook goed, SoH was iets van 87% bij de laatste meting, iets voor deze km stand.

54414066312_ef6a9f6943_c.jpg

ik ga die kilometerstanden nooit halen denk ik, maar toch fijn om te horen dat de eersten dit zonder gekke dingen halen. sowieso hoor ik weinig gekke dingen met de Twingo ZE. Enkele uitzondering daargelaten.

Wow, 200.000 km met een ZE! Onze ICE Twingo III uit 2016 staat nu op 193.000 km, waarvan 18.000 km bij ons sinds juni vorig jaar :eek:. Dat ding ziet vooral snelwegen. Uiteraard tikt dik 5000km aan vakantiekilometers afgelopen zomer ook behoorlijk aan.

Afgelopen weekend naar hof van saksen geweest met het gezin. Heerlijk park en de 5-serie is perfect daarvoor. Voor mij betekend dat met name de N36 en N34 rijden. Wat een gemiddeld verbruik van 5,8 liter / 100km betekende. Echt heel netjes.

Door naar het volgende projectje, hierboven werd er al even naar gehint. Op de 5 serie, net als sommige andere BMW modellen kun je Cerium Grey pakket aan vinken. Beetje onduidelijk of het echt een losse optie betreft of standaard op de dikke uitvoeringen. Afijn, ik heb de grille helemaal nieuw kunnen krijgen op ebay voor een heel gunstige prijs. De Bumper inserts die bij mijn auto iets verkleurd zijn heb ik de linker uit duitsland en de rechter uit de VS gekregen. ze zijn iets anders van vorm, maar deze komen van een 550i of 550d. Beide gebruikt, maar nieuw niet te betalen en gebruikt heel moeilijk te vinden voor een nette prijs. Maar het is gelukt. De air ducts zijn bijna niet te krijgen dus die heb ik gespoten. Het is een soort mat grijze kleur met vleugje brons er door heen.

Het schijnt dat deze lak heel gevoelig is voor watervlekken en steenslag. Dus ik heb alles in een laag 2K matte blanke lag gezet voor extra bescherming tegen externe omstandigheden. Officieel hoort er in het pakket ook nog zilveren spiegelkappen, maar die laat ik voor wat het is.

54423605353_277edab619_b.jpg

1 iemand in die groep rijd erg veel kilometers, en deze week is de bijzondere stand van 200.000 km overschreden. Dat is in meerdere opzichten bijzonder;
- ten eerste zijn de eerste Twingo ZE modellen eind 2020 geleverd en dus kan deze maximaal 4,5 jaar oud zijn. Met een auto van een WLTP range van 190KM is dat een hele prestatie. Auto word gebruikt voor woon/werk verkeer. stel dat je 300 dagen per jaar dit rijd. 4,5 jaar = 1350 dagen = 148 km per dag. Dus ja, als je hem 's avonds aan de lader legt kun je dit inderdaad rijden.
Uitgaande van 5 dagen werken per week is de officiële norm (GAK/UWV; was daar vroeger beoordelaar): 262 werkdagen per jaar. Trek daar een paar feestdagen vanaf (Kerstdagen / 2e Paasdag / 2e Pinksterdag; Hemelvaartsdag, Nieuwjaarsdag) plus 20-25 vakantiedagen en je mag uitgaan van ongeveer 235 gewerkte dagen (bij nul ziekmeldingen...).

Toch is de Twingo ZE de fijnste Twingo 3 die ze hebben gemaakt. Heel leuk voor woon werk als diesel straks echt niet meer mag.

Uitgaande van 5 dagen werken per week is de officiële norm (GAK/UWV; was daar vroeger beoordelaar): 262 werkdagen per jaar. Trek daar een paar feestdagen vanaf (Kerstdagen / 2e Paasdag / 2e Pinksterdag; Hemelvaartsdag, Nieuwjaarsdag) plus 20-25 vakantiedagen en je mag uitgaan van ongeveer 235 gewerkte dagen (bij nul ziekmeldingen...).

geld dat ook voor Italië ? (waar de twingo met 200.000 km gereden heeft) :p

Hoe dan ook, 200.000 km in 4,5 jaar is veel. zoveel kilometers in een A-segment auto is helemaal een prestatie. Maar met een A-segment auto met een WLTP van 190km is het ronduit knap. En dat ook nog zonder problemen.

Toch is de Twingo ZE de fijnste Twingo 3 die ze hebben gemaakt. Heel leuk voor woon werk als diesel straks echt niet meer mag.

zolang je geen lange afstanden er mee wil gaan rijden is het perfect. Laatst is de twingo naar hardenberg geweest. Dat is 45 minuten rijden vanuit hier. Apeldoorn binnenkort. maar dat is dan ook de max en dan gewoon met volle accu weg dan kom je met ruimte marge terug zonder te hoeven laden.

Meestal is het 1x in de week aan de lader, super vlot, overal kris-kras door de stad. Je parkeert hem overal tussen. Lekker automaat wat ook fijn is. Mijn vrouw is er helemaal fan van. En de kosten tot nu toe zijn een lachertje.

Gek genoeg zijn er nooit problemen behalve zodra de 12V accu minder word dat je gekke storingen krijgt. Advies is dan ook elke 4/5 jaar deze accu preventief vervangen. Blijkbaar hebben die in een EV wel wat de lijden (?)
Dat komt doordat ze wat kleiner zijn uitgevoerd normaal gesproken. Daardoor hebben ze iets minder marge.

Pagina 100 zie ik nu, wat is er veel veranderd. zowel qua prive, zakelijk, maar ook zeker qua auto's! Even een snel foto overzicht op soort van chronoligische volgorde;

Ascona GT 2.0 1988. Was op zaterdag werkzaam bij de lokale opel dealer en kon deze via via over nemen. eerste auto, 130PK. Veel te laag, veel te stug, maar wat een lol op je 18e.
fflypflbsoth.jpg

Ascona kon ik goed verkopenen kreeg wat plekjes. Toen even tijdelijk een Astra F 1.6 16V, om het op te leuken met GSI waaier velgen
zd9ykbobsbmv.jpg

Weer een leuke auto op mijn wish list! Calibra Color Edition 2.0 1994. Met airco, niet verprutst. ik was de koning te rijk.
tuzy8zibjch2.jpg

Calibra kreeg een ongeval en toen even tijdelijke een twingo 1 gereden. beviel prima, ook qua kosten en nog 2 jaar in gereden;
otayrg0bzexh.jpg

Toen een project auto naast de twingo, een Monza 3.0E, helaas geen tijd genoeg voor gehad en na een jaar weer weg gedaan helaas. kon hem goed verkopen. het idee wat leuker dan de praktijk (qua tijd)
xkfyu0gb8rlr.jpg

Toen een de twingo en monza weg en weer een calibra, in de buurt te koop voor een iets te lage prijs.originele nederlander en onverprutst. Te mooi om waar te zijn, maar het was een super aankoop; het summum voor mij. laatste bouwjaar V6 als DTM edition. De enige wat ik veel spijt van heb dat ik hem niet meer heb. Auto schijnt nu in duistland rond te rijden. Heb er jaren lang met plezier in gereden. Maar om een huis te kopen moest hij weg. Had van het werk ook een auto. keuzes keuzes.
o52ygbjb2xbz.jpg

Toen de Uno, kon ik gratis krijgen. Koppeling lag er uit. Nieuwe er in en met name mijn zusje reed er in en mijn toemalige vriendin. na een jaar heeft mijn zusje hem plat gereden in een file.
f1eydleb0qun.jpg

Toen weer tijd voor een leuke auto, een cabrio met rood kleur. xenon, kleurenscherm. Een hele fraaie astra cabriolet uit 2002 uit duitsland opgehaald. Had wat liefde nodig maar met veel plezier jaren als daily in gereden
qyby9yqbvov5.jpg

En toch wilde ik weer een 6-cilinder. was niet meer werkzaam bij opel dus dat voordeel voor onderhoud en delen ging er af. En een E46 stond op mijn wish list. een prachtige 325i met schuifdak en xenon van na de facelift. Heerlijke auto.
by9ywunbt3cn.jpg

En mijn vrouw kocht een auto voor haar eerste baan en kwam een twingo 2 bij naast waar ik ook veel in heb gereden
ypbyy9ubkddq.jpg

De BMW had toch wel veel kwaaltjes ondanks zijn nette staat en geringe km stand en kon hem heel goed verkopen, meer ruimte was ook nodig want een E46 is dat absoluut niet. Met de komst van een eerste kind zocht ik iets meer ruimte. maar wel leuk en voor een beperkt budget. Hallo Laguna GT 205PK estate 4-control.
1aqylzhb8vhx.jpg

Mijn vrouw kreeg een andere baan met lease auto, twingo hebben we 80.000 km gereden in korte tijd. Die er uit, up er in. Helemaal nieuw
3cmyw6ub00te.jpg

Na een aantal jaar toch gevallen voor de destijds massaal uit de lease komende C350e die je voor 'weinig' kon oppikken. Geen MRB. Vond het echt een waanzinnige auto. Eerste echte jonge auto en premium. Daar ging het mis qua verwennerij.
2nrywc2bo0z6.jpg

Na 2 jaar begon het gebrek aan ruimte mij wel te storen, een complexe PHEV ook met rijden, inmiddels kind 2 er ook. Toen ik een heel mooi bod kreeg op de C350e, namelijk exact het zelfde als wat ik er voor had betaald een paar jaar daarvoor was de keuze makkelijk. Naar de nieuwe eigenaar. Ook met de belasting wat op PHEV's kwam en de C350e bijna 2 ton had gelopen een prima keuze, ondanks de auto als nieuw er uit zag (en reed).
Nieuwe auto, meer ruimte, meer luxe, automaat. Terug naar de Opel Insignia uit duitsland gehaald als zeldzame 1.6 turbo automaat en alle opties aangevinkt.
dnud9lpcjkkpdd.jpg

De up werd na 5 jaar en 80.000 km ingeleverd en ook weer een andere baan voor mijn vrouw, even kijken of de nieuwe baan wat was en niet gelijk veel geld uit te geven aan een auto een audi A2 aangeschaft. Helemaal netjes gemaakt. Helaas was de betrouwbaarheid matig en 2x laten staan onderweg. En toen ze er uit was dat de nieuwe baan prima beviel voor langere tijd de A2 vroegtijdig vervangen omdat het vertrouwen weg was. Maar was wel een leuk winterprojectje voor mij wat niet veel geld heeft gekocht als je mijn uren niet mee rekent
sl5yv55b8xjn.jpg

als opvolger van de A2 de Twingo ZE gekocht. 26.000 euro nieuw, nu voor 16.000 euro met slechts 7000 km! (hallo afschrijving) Met 2000 euro subsidie er nog vanaf, automaat, super de luxe, gratis laden, geen MRB overstag gegaan. Deze tijd nog steeds hier naar volle tevredenheid als de perfecte 2e auto voor ons
umvykfabg8n6.jpg

Met de mercedes was ik toch wel een beetje verwend en hoe goed de opel ook is, toch een beetje de droom najagen. eerder was dat een 5-serie van generatie F11. Maar nu was het budget voldoende voor een G31 generatie. En de huidige 5 vind ik niet mooi, dus nu de mogelijkheid er was gewoon voor gegaan. je leeft maar 1x.
Na maanden zoeken een mooie spec gevonden
lthgqksnt7w8d3.jpg

Toekomst? we gaan het zien. De komende paar jaar verwacht ik dat het wagenpark stabiel blijft . Niet meer zo onrustig als het eerder was

Laatst bewerkt:
Leuk om te zien hoe snel dingen kunnen veranderen als je het onder elkaar zet. En wat blijft die kleur op de Twingo ZE toch lekker!

Die groene Astra was feitelijk mijn eerste lease-auto. Zelfde model, zelfde kleur. Reed best goed. Maar ik reken m in mijn lijstje niet mee, omdat het meer een voorloper was.

Je huidige is echt een top-config.
Bij mij moet er ooit een E-klasse komen (ex-taxichauffeur :rolleyes: :p). Ik ben mijn ideale combi nog niet tegengekomen.

Die groene Astra was feitelijk mijn eerste lease-auto. Zelfde model, zelfde kleur. Reed best goed. Maar ik reken m in mijn lijstje niet mee, omdat het meer een voorloper was.

Je huidige is echt een top-config.
Bij mij moet er ooit een E-klasse komen (ex-taxichauffeur :rolleyes: :p). Ik ben mijn ideale combi nog niet tegengekomen.

Ik wil zeker niet op de zaken vooruit lopen. Maar als groot fan van grote stations zou dat zomaar eens de opvolger van de 5 kunnen worden. Ik vind de nieuwe 5 niet mooi, en de hudige E heel erg mooi (alleen ook heel erg duur nog)
Die groene Astra was feitelijk mijn eerste lease-auto. Zelfde model, zelfde kleur. Reed best goed.
ik had er niet veel mee, maar was een inruiler en kon hem voor heel weinig overnemen. Had wel mooie velours bekleding (waar zie je dat nog) en een elektrische antenne die in en uit klapte als je hem startte. Maar rationeel was er weinig mis mee.

De Calibra V6 DTM zou wel eens mijn favoriet kunnen zijn (y)

is zeker een auto die ik graag had willen houden. Je hebt hem in het echt gezien , was gewoon een heel net exemplaar met weinig kilometers. Toen voor 6500 euro verkocht, wat serieus veel geld was voor een calibra. De meesten kon je kopen tussen de 500 en 2000 euro. Maar voor een vergelijkbare nu betaal je snel het dubbele.

Ik ben geen ex-taxichauffeur maar de huidige E-klasse en de generatie ervoor (facelift althans) mogen ze hier ook wel op de oprit zetten. Fraai model is dat toch. Alle touchknopjes zijn minder maar daar leer je vanzelf mee leven en anders ruil je het weer in voor wat anders.

mooi rijtje en eens mbt de e klasse. BMW laat op veel fronten steken vallen voor z’n traditionele kopers publiek.

Mooi lijstje ! :)
Mooie Calibra's , net als later de 406 Coupe: geen lijntje teveel en een schoonheid van eenvoud.
En die Twingo EV was natuurlijk het koopje van de week: schitterende kleur, goede prijs, opties & automaat, en zelfs met MRB goedkoop te rijden (laag gewicht).
Ik mis alleen Japanse kwaliteitsproducten :unsure::ROFLMAO:

Mooi lijstje ! :)
Mooie Calibra's , net als later de 406 Coupe: geen lijntje teveel en een schoonheid van eenvoud.
En die Twingo EV was natuurlijk het koopje van de week: schitterende kleur, goede prijs, opties & automaat, en zelfs met MRB goedkoop te rijden (laag gewicht).
Ik mis alleen Japanse kwaliteitsproducten :unsure::ROFLMAO:

We hebben voor de twingo 2 (mijn vrouw haar eerste auto voor haar baantje) ook nog een Toyota Starlet gehad voor een aantal maanden. Onverwoestbaar, ding had net een ton gelopen en van binnen als nieuw. Maar niet lekker voor lange afstanden die ze er mee moest rijden en geen airco. maar het ergste was nog wel dat hij zo rot als een krant was. kokerbalken en wielranden helemaal weg. ipv fors te investeren toen de twingo gekocht.

406 coupe vond ik ook heel erg mooi en zelfs bij eentje wezen kijken ooit. Met 2.2 motor, donkergroen en bruin leer. Maar vroegen de hoofdprijs en moesten heel veel puntjes op de I worden gezet. Dus niet door gegaan

Laatst bewerkt:
Ook leuk om te zien is de onderkant. Een heel verschil met de insignia. Natuurlijk ivm RWD. Maar ook het vele aluminium en extra verstevigingen valt op. Iemand enig idee waar die 2 ronde dingen voor zijn links en rechts? Die rubbers? Zijn geen eindaanslagen, daarvoorzitten ze ook hoog, ze zitten ook iets op verschillende hoogtes.

54405398071_0007ef3758_b.jpg

Op de einddemper zit een kleppensysteem. Dacht dat dit alleen voor de sterkere versies kwam. Met vol gas gaat hij open en anders is hij dicht ivm geluid. Nu is de 5 serie heel stil inderdaad, leuke roffel zou wel leuk zijn en er zijn volgens mij wel mogelijkheden om deze permanent open te zetten met programmeren. Maar met de 4-cilinder vraag ik mij af of het geluid nu wel zoveel beter word. Maar misschien eens iets om te proberen.

54404517097_8a20e4a952_b.jpg

Op de einddemper zit een kleppensysteem. Dacht dat dit alleen voor de sterkere versies kwam. Met vol gas gaat hij open en anders is hij dicht ivm geluid. Nu is de 5 serie heel stil inderdaad, leuke roffel zou wel leuk zijn en er zijn volgens mij wel mogelijkheden om deze permanent open te zetten met programmeren. Maar met de 4-cilinder vraag ik mij af of het geluid nu wel zoveel beter word. Maar misschien eens iets om te proberen.
Dit is volgens mij om de opwarmingsfase korter te krijgen. Bij mijn 330e van weleer zat dat ook. Zo warmt ie sneller op. Alleen bij volgas gaat de klep open voor betere flow.

Met MHD kan je het software matig doen. Kost alleen wel €499. Voordeel is dat je m dan ook direct zelf kan tunen als je wilt

Ik heb op de F31 tijdelijk een 340i einddemper gehad omdat ik graag de dubbele uitlaat wilde. Mijn 320i had geen aansturing voor de klep in de uitlaat, de klep stond standaard op standje open. In het begin wel geinig, maar ook al snel vrij ordinair. Zeker bij een 5-serie vind ik dat niet helemaal passen. Ik heb toen vrij snel de oude demper weer gemonteerd en deze laten aanpassen. Wel de looks, niet het lawaai. Een B58 wil je graag horen, een B48 klinkt toch al niet heel speciaal.

Mwoah ik kan mij dat filmpje van langs de weg laag gefilmd herinneren, klonk echt niet verkeerd. Je bent nu gewoon verwend met dat lekkere geluid van die zes in lijn ;)

Zoals ik begrepen heb, heeft (in elk geval op de 3-serie) de 30i wel de kleppen in de uitlaat en de 20i niet. Zelfde blok uiteraard.
Bij koude start klinkt mijn 330i toch echt heel stuk stoerder dan mijn 420i hiervoor, zodra de cats warm zijn is dat weg. In Sport stand wordt de klep in de uitlaat geopend en klinkt de auto wat sportiever, met af en toe en roffeltje. Deed de 420i ook niet.

Met iets als MG Flasher kun je dan zelf nog het een en ander aanpassen voor de B48. Volgens mij is MHD niet beschikbaar voor de B48.

Mwoah ik kan mij dat filmpje van langs de weg laag gefilmd herinneren, klonk echt niet verkeerd. Je bent nu gewoon verwend met dat lekkere geluid van die zes in lijn ;)
Dat was inderdaad met de 340i demper. Klonk wel geinig maar inderdaad het wordt nooit een zescilinder.
Weet niet hoe het met de G31 zit, maar de G21 is muisstil van binnen. Ook met volgas hoor je ergens ver achter het schutbord een motor werken. De F31 had wat dat betreft iets meer geluidsbeleving.

oals ik begrepen heb, heeft (in elk geval op de 3-serie) de 30i wel de kleppen in de uitlaat en de 20i niet. Zelfde blok uiteraard.
Bij koude start klinkt mijn 330i toch echt heel stuk stoerder dan mijn 420i hiervoor, zodra de cats warm zijn is dat weg. In Sport stand wordt de klep in de uitlaat geopend en klinkt de auto wat sportiever, met af en toe en roffeltje. Deed de 420i ook niet.
Ik heb ze wel in ieder geval, precies zoals @AsconaGT op de foto laat zien. Hij doet ook hetzelfde als jij schetst, tamelijk stoer als ie koud is, maar dat duurt niet zolang. Benzinemotor is bij mij toch een 20i. :unsure:

maar de G21 is muisstil van binnen. Ook met volgas hoor je ergens ver achter het schutbord een motor werken.
Ja dat vond ik echt bizar toen ik een 318i voor weekje als leenauto had. In combinatie met ook amper de verzetten van de ZF bak nog voelen en niet standaard meer toerenteller zien was het geheel erg klinisch en was het soms net een EV haha...

Dit is volgens mij om de opwarmingsfase korter te krijgen. Bij mijn 330e van weleer zat dat ook. Zo warmt ie sneller op. Alleen bij volgas gaat de klep open voor betere flow.

klinkt logisch!

Met iets als MG Flasher kun je dan zelf nog het een en ander aanpassen voor de B48. Volgens mij is MHD niet beschikbaar voor de B48.

klopt, MHD is niet beschikbaar voor de B48. MG Flasher hoor ik wel eens voorbij komen, maar iets vergelijkbaars?

Weet niet hoe het met de G31 zit, maar de G21 is muisstil van binnen. Ook met volgas hoor je ergens ver achter het schutbord een motor werken.

van binnen is die ook muisstil met normaal rijden, met wat gas geven hoor je hem wel iets op de achtergrond. Maar net als de meeste direct ingespoten 4 cilinder turbo motoren met partikelfilter klinkt het tegenwoordig niet bijzonder. Maar een extra roffeltje met de koude start is misschien wel geinig. Aan de buitenkant hoor je de motor echt wel. Binnen amper. Verwacht er ook weinig van, maar wel geinig om eens uit te proberen.

Wil hem gewoon eens open zetten om te kijken hoe het klinkt, en als ik het geen succes vind ook weer dicht kunnen zetten terug naar OEM. Ik heb wel bimmercode, maar daarmee kan ik hem niet handmatig open zetten. Je hebt wat anders nodig.

Morgenvroeg gaat het leer in de Gyeon leather shield evo coating. auto is niet nodig dus kan het mooi het hele weekend uitharden.

Hier ook benieuwd naar de ervaring!

Doe zelf 1 á 2 keer per jaar de boel goed schoonmaken en beschermen met Gyeon, maar zo'n coating is ook wel een leuk/goed idee.

Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen. Ik heb het een jaar geleden bij de Audi gedaan, maar ik kreeg daarna vooral vanaf de achterbank klachten dat de kinderen heen en weer gleden over het leer, dat toch wel een stukje gladder was geworden.

Kinderen zitten hier nog in een stoeltje en verhoger dus dat glijden zal wel mee vallen. Maar volgend gyeon zal de look & feel niet mogen veranderen. We gaan het zien.

Moet sowieso zeggen dat het leer nu naar 4 maand met kinderen en nog heel behoorlijk uit ziet. Het is met name bij de instap waar wat vegen zitten.

Terug
Bovenaan