APK remschrijf roest peugeot 207

A

Anoniem

Guest
Beste,

Mijn peugeot 207 moet bijna voor de APK. Nu weet ik dat de mijn remschrijven en blokken op termijn vervangen moeten worden.

Op de schrijven zit een flinke roest rand.

Kom ik hier nog mee de APK door of zit er al teveel roest op?

1hdu8.jpg

Ik hoor graag jullie mening.

Remschijven mogen voor de helft van het remoppervlak verroest zijn. Daar zit dit wel ongeveer op. Hoe is de achterzijde van de schijf? En op de foto moeilijk te beoordelen, maar het lijkt ook nog redelijk gegroefd te zijn. Als het mijn eigen auto zou zijn zou ik ze sowieso vervangen, ongeacht de APK uitslag. Kun je er weer de nodige jaartjes tegen. Waarom zou je het laten zitten als je niet van plan bent om de auto op heel korte termijn naar de sloop te brengen?

Bedankt voor je reactie.

Aan de binnenkant zijn ze netjes afgesleten over de hele schrijf. Ik denk dat de remklauwen een beetje vastzitten, als ik de handrem een aantal maal gebruik tijdens het remmen zijn ze al een stuk schoner.

Remmen gaat trouwens gewoon prima.

Lijkt me inderdaad het beste om ze gewoon te vervangen en de remklauwen gangbaar te maken. Het zijn volgens mij nog de eerste set remschrijven (200.000 km).

Groet,

2 ton met een setje remmen is heel netjes. Deze roest is zo ver in de schijf ingevreten dat dit er ook niet meer afgeremd gaat worden. Tijd voor vers spul

Voor apk is dit nog oke Mag tot halfverwege aan het roesten zijn. En dat is ook weer aan interpretatie onderhevig. Want als de achterkant van de schijf geen roest heeft, zou je dit ook minder dan een kwart verroest kunnen vinden.

Maar ik zou ze wel zo snel mogelijk vervangen.
Nieuwe schijven remmen altijd beter dan zwaar versleten exemplaren. Ookal zit er zelfs geen roest op.

Terug
Bovenaan