Guest
Hoi!
Ik heb een Volkswagen Polo uit 2004 met 1.4 FSI benzine motor in december afgelopen jaar gekocht. Even later ging het motormanagementlampje branden. Hiervoor veelvuldig naar de garage geweest en toen is de EGR-klep vervangen en een aantal keer opnieuw ingeregeld. Echter mocht dat niet baten en bleef het lampje branden en wisten zij ook niet wat er nou aan de hand kon zijn.
Nu was het weer tijd voor de APK en kreeg ik een lijstje mee waarom hij niet goedgekeurd zou worden en voor apk opgelost moesten worden. Allemaal wel dingen die kloppen, maar over het duurste grapje heb ik een onenigheid over met de monteur. Dat is namelijk dat er een storing in zou zitten die ze er niet zo uit konden krijgen zonder een klep voor de luchtstroomsturing van het inlaatspruitstuk (N316) te vervangen. De informatie over de storing die mij gegeven is: "G336 pententiometer van inlaatspr. N316 klep voor inlaat. Vacuum getest, geen vacuum op klepje. Spanning is goed."
Nu dacht ik dat het geen probleem was voor de APK omdat storingen in auto's van voor 2006 geen apk afkeur zijn. Maar toen begon de beste man dat er een lekkage zou zijn daardoor in het uitlaatsyteem.
Wat kan daaraan kloppen omdat het over een klep op de inlaat gaat en moet dit echt opgelost worden voor de apk?
Ik heb een Volkswagen Polo uit 2004 met 1.4 FSI benzine motor in december afgelopen jaar gekocht. Even later ging het motormanagementlampje branden. Hiervoor veelvuldig naar de garage geweest en toen is de EGR-klep vervangen en een aantal keer opnieuw ingeregeld. Echter mocht dat niet baten en bleef het lampje branden en wisten zij ook niet wat er nou aan de hand kon zijn.
Nu was het weer tijd voor de APK en kreeg ik een lijstje mee waarom hij niet goedgekeurd zou worden en voor apk opgelost moesten worden. Allemaal wel dingen die kloppen, maar over het duurste grapje heb ik een onenigheid over met de monteur. Dat is namelijk dat er een storing in zou zitten die ze er niet zo uit konden krijgen zonder een klep voor de luchtstroomsturing van het inlaatspruitstuk (N316) te vervangen. De informatie over de storing die mij gegeven is: "G336 pententiometer van inlaatspr. N316 klep voor inlaat. Vacuum getest, geen vacuum op klepje. Spanning is goed."
Nu dacht ik dat het geen probleem was voor de APK omdat storingen in auto's van voor 2006 geen apk afkeur zijn. Maar toen begon de beste man dat er een lekkage zou zijn daardoor in het uitlaatsyteem.
Wat kan daaraan kloppen omdat het over een klep op de inlaat gaat en moet dit echt opgelost worden voor de apk?