Antennekop

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Heeft iemand wat tips voor me? wil graag de antennkop vervangen omdat deze bijna helemaal verweerd is, dus wilde graag weten hoe dat eigenlijk moet! (ford focus wagon van 2002).

Hoor het graag,
Vr. groet,
Peter.

Antennekop??? o_O Wel creatief verzonnen.

Je zult waarschijnlijk wel de antennevoet bedoelen. Die zitten bij de meeste auto's met een moer vast aan de binnenzijde van het dak. Zoals VORQ al aangeeft moet je de hemelbekleding waarschijnlijk even loshalen. Of misschien kun je er ook wel bij als je de binnenverlichting in de hemelbekleding demonteert, want als ik het zo zie bij de afbeeldingen op Google zit de antennevoet bij zo'n Focus helemaal voorop het dak nabij de voorruit?

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Google geeft wel een paar resultaten.

Je hebt ook middeltjes om zwarte delen weer (wat) zwarter te maken.
https://www.carclean.com/nl/black-max-vinyl-rubber-trim-dressing-237ml.html

Dat zou ik eerst proberen. Werkt het niet (genoeg) zou ik zelf met een markeerstift of wat verf aan de slag gaan.

PGr64 zei:
Even Google raadplegen?? voor antennekop? o_O

Ik heb echt nog geen idee wat je bedoelt. De spriet? Die kun je doorgaans zo losschroeven, maar niet altijd. Als dat niet kan, zie volgend. De antennevoet? Dan moet de dakhemel los en moet je aan de binnenzijde een grote moer losmaken. Een haaienvin? Idem. Maar als het echt om de kleur van de voet gaat, zou ik de tip van R34 volgen. In de antennevoet zit vaak meteen een antenneversterker verborgen en de aansturing daarvan verschilt per merk. Soms gaat dat via een aparte voedingskabel, soms retour over de coax signaalkabel. Bovendien zitten er soms extra ontvangers in voor ingebouwde carkits of GPS. Als je de antenne gaat vervangen, moet je dus wel de goede hebben.

Ford focus wagon van 2002 heeft m voorop het dak staan.
Daar zit geen versterker in de voet. Ik heb ooit ook een 2001 FoFo Wagon gehad, daarvan was de antenne vastgerot op de voet. Hele ding aan barrels moeten draaien.

Via de binnenverlichting voorzijde kan je bij de voet komen zonder de hemel uit te bouwen.

Oke !! nou, dan gaat het antennevoet heten haha... zag antennekop staan op Google, vandaar die benaming, maar zal zeer binnenkort de tip van TomTom eens proberen, want de voet op het dak is half vergaan als het ware, dus moet uiteraard dan wel weer de juiste antennevoet bestellen.

Heel hartelijke dank voor jullie meedenken!!!!

TomTom zei:
Daar zit geen versterker in de voet.
...
Via de binnenverlichting voorzijde kan je bij de voet komen zonder de hemel uit te bouwen.

Dat scheelt allebei. Was de antennespriet vast geroest in de voet?? Dan moet die antenne toch ook niet veel meer gedaan hebben? Roest is geen beste geleider.

Hij is verweerd, en de buitenkant (dat rubber) laat op bepaalde plekken los en is al afgebrokkeld hier en daar! iemand misschien een link ( weet niet of dat toegestaan is) voor een complete nieuwe antenne incl. kop/voet ? zoek eigenlijke dan niet zo'n lange spriet erbij, alleen weet ik niet als dit allemaal kan bij deze auto! en tja, ben niet heel erg thuis in dit soort zaken.

Terug
Bovenaan