Tristan 6007242

Startmotor
Goedenavond,

Wij zijn aan het kijken voor een andere auto (zoals te lezen in een ander topic). Nu is ons oog gevallen op de bmw gran tourer. We snappen echter het volgende niet helemaal. We zouden graag Android auto/Apple carplay willen hebben voor de navigatie. Maar dat lijkt helemaal niet op die BMWs te zitten. Wel iets gelezen dat je het kan benaderen via iets dat connected services heet. Maar dan zou je weer een abonnement moeten nemen. Ik vind het vreemd dat je dan toch wel een premium auto zou kopen en dan nog eens extra moet betalen voor iets dat bij een hoop auto's er standaard inzit. Weet iemand hoe dit zit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu is ons oog gevallen op de bmw gran tourer.
Het is zeker voor deze vraag wel handig om meer achtergronden te hebben. Je kijkt dus niet (meer) naar een mpv? Over welk model Gran Tourer heb je het (zonder cijferaanduiding zijn er meerdere mogelijkheden) en van welk jaar is deze? Dat zal helpen je vraag beter te beantwoorden.

Goedenavond,

Wij zijn aan het kijken voor een andere auto (zoals te lezen in een ander topic). Nu is ons oog gevallen op de bmw gran tourer. We snappen echter het volgende niet helemaal. We zouden graag Android auto/Apple carplay willen hebben voor de navigatie. Maar dat lijkt helemaal niet op die BMWs te zitten. Wel iets gelezen dat je het kan benaderen via iets dat connected services heet. Maar dan zou je weer een abonnement moeten nemen. Ik vind het vreemd dat je dan toch wel een premium auto zou kopen en dan nog eens extra moet betalen voor iets dat bij een hoop auto's er standaard inzit. Weet iemand hoe dit zit?

Je moet niet de vergissing maken dat een premium auto gelijk staat aan luxe. Ik reed eerder een opel Insignia, daar zat standaard af fabriek , ongeacht de uitvoering apple carplay en android auto op, net als vele andere luxe. zelfs op onze renault twingo uit 2020 zit dat standaard (!) al op. Ik heb nu een BMW 5-serie uit 2019 en daar zit dat ook allemaal niet op. We hebben het hier over een auto met een nieuwprijs van bijna 90.000 euro. Android auto helemaal niet, en carplay via een duur abonnement.

Ik vind het vreemd dat je dan toch wel een premium auto zou kopen en dan nog eens extra moet betalen voor iets dat bij een hoop auto's er standaard inzit.
dat heet premium, :p dat is juist iets wat typisch is voor Duitse premium merken, bij andere zie je dat niet zo vaak.

Net als bij de meeste premium werken is alles optie en tegen bijbetaling al dan niet in een abonnement. Daardoor zie je in de praktijk dat menig premium model kaler is uitgerust dan een gemiddelde Koreaan of fransoos.

Je moet even kijken welke I-drive je hebt, ik gok 5 of 6. Android auto kun je dan wel vergeten, daar zijn wel aftermarket apparaatjes voor. Apple carplay kun je vaak wel activeren, ook via een omweg buiten conneceted drive. kost vaak iets tussen de 100 en 150 euro. op marktplaats zie je wel diverse aanbieders die dit voor je kunnen doen.

Het gaat om een bmw 218i gran tourer. En dit is toch ook wel een mpv. Of het nu een mpv of een suv is maakt niet zoveel uit. Als er maar drie zittingen achterin zijn. We twijfelen te veel tussen de gran scenic en 5008. Die laatste vinden we het mooist, maar we worden een beetje afgeschrikt door de horrorverhalen over de motor. Daarom keken we ook naar de bmw. Maar als je dan overal extra voor moet gaan betalen valt die ook wel af denk ik. We hebben niet echt een bmw budget :) .

Het gaat om een bmw 218i gran tourer. En dit is toch ook wel een mpv. Of het nu een mpv of een suv is maakt niet zoveel uit. Als er maar drie zittingen achterin zijn. We twijfelen te veel tussen de gran scenic en 5008. Die laatste vinden we het mooist, maar we worden een beetje afgeschrikt door de horrorverhalen over de motor. Daarom keken we ook naar de bmw. Maar als je dan overal extra voor moet gaan betalen valt die ook wel af denk ik. We hebben niet echt een bmw budget :) .

apple carplay is voor een 100-150 euro nog wel te activeren (eenmalig), als je verder weinig aan luxe hecht is het een leuke auto. Maar als je vooral ruimte wil en luxe dan ben je bij de scenic denk ik beter af. Meer luxe, fijne 4-cilinder (1.2 in de 5008 en 218i zijn beide 3-cilinders) en eigenlijk is zo'n Scenic precies bedoeld waar jij hem voor wil gebruiken. Vind je een Initiale Paris dan ziet het er best sjiek uit ook nog, ook van binnen (zag dat je hem daar wat minder fraai vond)

Renault Grand Scenic Initiale

160 PK
Fraaie initiale uitvoering, met zowel aan de buitenkant als binnenkant wat meer mooie details
Boordevol luxe en ruimte
fijne betrouwbare 4-cilinder

Vergelijkbaar exemplaar als 7-zitter

Terug
Bovenaan