Android Auto Google Maps geluid aanpassen in Yaris cross 2025

M W J 6967894

Net ingestapt
Hallo

Ik heb een 2025 Toyota Yaris Cross en Redmi Note 10 Pro Phone met MIUI Global 14. 9 operating system..

Nu koppelt Android auto prima alleen kan ik het geluid van Google Maps niet regelen .

Iemand suggesties ?

Je zou het geluid via de telefoon kunnen doen ipv via de auto. Ik heb dat bij mij zo ingesteld, zodat ik de navi waarschuwingen ook krijg als ik gewoon radio luister.

Meestal kun je dat regelen zodra Google maps instructies geeft. Dan moet je aan de volumeknop draaien

Ja klopt, een beetje irritant maar zo werkt het bij mij ook: op het moment dat jij denkt (verwacht) dat Google Maps een instructie geeft moet je aan je volumeknop draaien. Niet op je telefoon maar op je stuur of de media-unit in je auto.
Je weet niet wat het exacte moment is want je hoort 'm immers niet als het geluid helemaal uit staat. Kwestie van een beetje gokken voordat je een afslag neemt bijvoorbeeld. Moet je natuurlijk wel eerst een route hebben ingegeven.

Alle aanwijzingen / waarschuwingen vanuit Google Maps hebben dan voorrang op de muziek van je radio of van de muziek van je telefoon die je naar je auto streamt.

Instructies van Google Maps uitschakelen geen optie? Heb ik al jaren zo, helemaal prima zonder dat gelul.
Ik heb bij de navigatie-opties altijd de meldingen/instructies op stil staan. Geen gebabbel tussendoor, je kunt muziek gewoon ongestoord door blijven luistereren zonder iedere 200 m onderbroken te worden. En je ziet als het nodig is toch wel wat je moet doen of als er iets is..

Terug
Bovenaan