Andere radio

patriesjeb

Net ingestapt
Hey,

Ik heb een mazda 2 1.4 nu zou ik hier graag een andere radio in willen.
Ik heb even een foto bijgevoegd met wat voor radio er nu inzit.
Wat voor radio kan er in en is dit makkelijk te verwisselen.
Er via het stuur is de radio te bedienen dus daar moet ook rekening mee gehouden worden.
Het liefst zou ik een radio met aux/usb mogelijkheid erin willen hebben

Wie o wie heeft er een idee/tip.

395ide.jpg

Andere radio lijkt me in dit geval onmogelijk, zit allemaal wel erg ingebouwd, soms kan je nog iets met een speciaal los frame wat je er dan in kan zetten maar hier zitten radio en overige functies wel zo in en op elkaar, lijkt me niet te kunnen.

Wellicht is er door middel van een apparaatje wel het een en ander mogelijk voor extra aansluitingen maar daar heb ik geen verstand van, met een FM-transmitter moet je ook iets kunnen denk ik maar verder kom ik niet, wellicht dat er iemand anders die dat wel weet.

Hoi Patricia,

Ik denk ook dat het vrijwel onmogelijk gaat zijn om de huidige radio te vervangen. Je kunt echter wel een zgn interface in (laten) bouwen zo dat de huidige radio opeens ook Bluetooth, USB en aux-in mogelijkheden heeft. Niet eens zo gek duur, en als het goed is blijven de knoppen op je stuur en dergelijke ook gewoon werken.

Zoiets als dit: https://www.carinterface.nl/bluetooth-usb-aux-interface-audio-adapter-mazda-autoradios_mn-bua-maz

Mmm.... ik denk aan twee opties:

1. Yatour, dat zijn kastjes die doen alsof ze een ouderwetse cdwisselaar zijn. ~ €80 áls het kan op jou radio.

2. Parrot carkit. Die zet je tussen je radio en speakers, je kan dan bellen, bluetooth muziek etc. Een klein bedieningspaneeltje met display... Erg duur maar het bestaat al lang, wie weet vind je ern gebruikte set op marktplaats. Dit werkt eigenlijk altijd.

Terug
Bovenaan