Andere auto of doorrijden...

Magnifieke malloot

Asfaltkampioen
Update:
Paar weken verder, nu een paar proefritten gemaakt in een Astra. Rijden goed, wel bewust naar een 1.4 gekeken. Opties zijn wisselend, maar stuurverwarming lukt wel. Inruil valt niet tegen, 7 à 8 duizend. Maar ik ben benieuwd of er nog andere tips/adviezen zijn.
Ik ga komende week ook een rit maken in een Focus 1.0 125 pk, benieuwd hoe dat rijdt. Begrijp dat je daar ook wel mee naar Oostenrijk kan, ik heb er toch niks zwaarders achter dan een fietsenrek en een dakkoffer op de wagen.
Situatie nu; denk toch wel 20 duizend per jaar, dat is het gemiddelde over de afgelopen 2 jaar met de Mondeo. Eerste jaar wat minder, tweede jaar meer. Nu 193 duizend op de teller. We willen tussen de 7 en 8 duizend bijleggen voor een goede wagen. Als ik dan inruil verwacht ik nog steeds 7 tot 8 duizend terug, dus zoek zelf max 15-16 duizend.

Zoals een aantal zal herkennen; altijd even rondneuzen en kijken naar een andere auto. De ene keer wat serieuzer dan de andere..

Maar nu begin ik toch serieus te twijfelen wat de beste optie is; doorrijden met de huidige auto of voor een andere gaan.
Huidige auto is een Mondeo station (of wagon, pick a side) uit 2013, fijn in de opties ik mis alleen stuurverwarming met mijn slecht doorbloede handen.
De auto heeft geen mankementen, maar met 190k op de teller vraag ik mij af hoe lang ik er nog mee wil rijden.
Niet dat ik bang ben voor grote problemen, maar qua inruil en levensduur van bepaalde onderdelen doe ik er misschien verstandig aan om nu in te ruilen?
Fijn ook is de ruimte; met kinderstoelen op de achterbank maar ook volwassen metgezellen nooit krap; vandaar 2 jaar geleden de overstap vanaf een focus (2011).
Kofferbak was ook fijn, nu is die ruimte iets minder nodig (maar nog altijd prettig bij meubelwarenhuizen en bouwmarkten).

We rijden er vooral korte ritten mee; 4x/week woon-werk, wat maar 20km enkel is, dus geen heel warme motor. Gemiddeld 1x per maand naar familie/vrienden et cetera, dat is dan gelijk een flink stuk snelweg dus niet alleen maar korte ritten. Jaarlijks zo'n 15k. We hadden voorheen een tweede auto (private lease) voor de kleine ritjes, maar die hebben we weggedaan.

De opties waar ik naar kijk:
- Zelfde Mondeo (want bevalt goed) maar dan met minder kilometers of iets jonger; maar is dat de investering waard?
- Opel Astra K, mét stuurwielverwarming en max 150k op de teller. Zijn wel paar mooie te vinden, vraag mij wel af of ik de voorruitverwarming erg ga missen.
- Focus, want vooral voorruitverwarming én stuurverwarming, maar is die ruim genoeg op de achterbank? En dan heeft 1.5 de voorkeur, ik vind 1.0 3-cilinders nooit lekker rijden.

Zoek dus een auto met voldoende ruimte op de achterbank (zelf 1.85), liefst stuurverwarming en mogelijkheid tot dragen dakkoffer en ik wil ook zeker een trekhaak.
Ik vraag mij af wat verstandig is; doorrijden en "sparen", of nu weer investeren zodat we weer wat jaren doorkunnen.
"Simpele" som; je kan elke 2 jaar 4k investeren, of elke 6 jaar 12k... blijft een dure hobby.
Dus schiet maar raak; doorrijden of inruilen en wat is dan een goede inruilwagen? Alvast bedankt!

Maar wat kan je/ wil je nu uitgeven?
Het verstandigste is voorlopig door te blijven rijden, de occasion markt is nog oververhit en je betaald je scheel voor een auto, die dat niet waard zijn.

De nieuwe focus heeft ruimte zat op de achterbank. Deze is en stuk groter dan de vorige.
Maar ik zou gewoon doorrijden in de Mondeo. Het schijnt mogelijk te zijn om achteraf stuurverwarming in te bouwen.
Op Amazon zit ik voor 16 euro een stuurverwarming die je in de sigaretaansteker kunt stoppen.

Frits79 zei:
Maar wat kan je/ wil je nu uitgeven?
Het verstandigste is voorlopig door te blijven rijden, de occasion markt is nog oververhit en je betaald je scheel voor een auto, die dat niet waard zijn.
4 tot 5k, afhankelijk van de deal, maar krijg ik met de huidige markt ook niet meer terug voor de mondeo

spoiler alert zei:
De nieuwe focus heeft ruimte zat op de achterbank. Deze is en stuk groter dan de vorige.
Maar ik zou gewoon doorrijden in de Mondeo. Het schijnt mogelijk te zijn om achteraf stuurverwarming in te bouwen.
Op Amazon zit ik voor 16 euro een stuurverwarming die je in de sigaretaansteker kunt stoppen.
Nieuwe Focus moet ik nu meer bijleggen dan ik wil, die is wel ruim maar pas vanaf 2019 model denk ik? 2016 is betaalbare, mooie grill maar niet ruim genoeg achterin vrees ik.
En zo'n stuurverwarming, moet je dat willen? Heb er net even naar gekeken, moet je paar minuten wachten. Dan beter een standkachel laten inbouwen? Of misschien is stuurverwarming achteraf ook mogelijk...

- Opel Astra K, mét stuurwielverwarming en max 150k op de teller. Zijn wel paar mooie te vinden, vraag mij wel af of ik de voorruitverwarming erg ga missen.

Astra K is ook met voorruitverwarming te krijgen. Nadeel is dat veel advertenties het niet vermelden omdat ze denk ik het knopje over het hoofd zien. Bij mijn Insignia zit er bij de climat control een duidelijk knopje voor (werd ook niet in de advertentie vermeld)

Edit; eerste jaren was het nog niet beschikbaar, later wel. je ziet het aan het knopje helemaal links;
opel-astra-mit-cvt-getriebe-2019-im-test.jpg

AsconaGT zei:

Astra K is ook met voorruitverwarming te krijgen. Nadeel is dat veel advertenties het niet vermelden omdat ze denk ik het knopje over het hoofd zien. Bij mijn Insignia zit er bij de climat control een duidelijk knopje voor (werd ook niet in de advertentie vermeld)

Edit; eerste jaren was het nog niet beschikbaar, later wel. je ziet het aan het knopje helemaal links;
opel-astra-mit-cvt-getriebe-2019-im-test.jpg
Dankjewel! Dat knopje herken ik inderdaad van Ford :)

Michiel dJ zei:
Nieuwe Focus moet ik nu meer bijleggen dan ik wil, die is wel ruim maar pas vanaf 2019 model denk ik? 2016 is betaalbare, mooie grill maar niet ruim genoeg achterin vrees ik.
En zo'n stuurverwarming, moet je dat willen? Heb er net even naar gekeken, moet je paar minuten wachten. Dan beter een standkachel laten inbouwen? Of misschien is stuurverwarming achteraf ook mogelijk...

Ik heb een focus met standaard stuurverwarming (winter pack). Het duurt altijd even om op te warmen. Inderdaad, vanaf jaar 2019, dus daarom beter bij de Mondeo blijven. Die focus van. 2016 is een stuk krapper van binnen.

Of zo'n goedkoop ding wat is, weet ik niet. Beter is inbouw (achteraf), omdat je niet een dik stuur wilt. Maar als het slechts voor een paar dagen per jaar nodig is....
Een standkachel maakt het stuur niet direct warm. Meer de cabine, lijkt me.

spoiler alert zei:
Of zo'n goedkoop ding wat is, weet ik niet. Beter is inbouw (achteraf), omdat je niet een dik stuur wilt. Maar als het slechts voor een paar dagen per jaar nodig is....
Een standkachel maakt het stuur niet direct warm. Meer de cabine, lijkt me.
Misschien dat een warme cabine voldoende helpt, tegen de witte vingers. Zit nu soms met handschoenen in de auto, dat is in ieder geval niets. Helaas is het voor mij niet een paar dagen per jaar, dan was het wel te overzien.

Ik heb stuurverwarming in mijn insignia en zodra ik de knop in druk (bij insignia op het stuur) word het vrijwel gelijk warm en na ongeveer 1 minuut al vol op warmte.

eigenlijk in deze dagen de standaard handeling bij starten auto; stuur en stoelverwarming aan en als er ijs is de voor en achterruitverwarming ook. Als je dan oko nog de optionele quickheat optie hebt dan komt er ook nog gelijk warme lucht uit de kachel (elektrisch) en ben je dus niet afhankelijk van de motortemperatuur. De jongens achterin hebben als bonus ook nog stoelverwarming.

Zo'n insignia is wel een echt grote auto, groter dan een mondeo. qua directheid van sturen is het gelijk aan de mondeo maar qua onderstel is een insignia meer op comfort gericht en de mondeo voelt wat sportiever aan

Dit is een foto van mijn auto, als er voorruitverwarming in zit heb je in het midden op de onderste rij dat knopje zitten met verwarmbare voorruit. Komt bij insignia's best veel voor (net als stuur verwarming) daar waar het bij een astra echt zoeken is.
52375986217_a77698fb0e_c.jpg

maargoed , doorrijden in de huidige mondeo is rationeel gezien altijd de betere optie

Michiel dJ zei:
Opel Insignia Too good to be true?

gewoon nette prijs. op de voorruitverwarming en winterpack na is het verder een relatief 'kaal' ding. standaard stoelen, standaard multimedia, instapmotor en geen andere luxe dingen met daar bovenop een relatief hoge kilometerstand ten opzichte van het bouwjaar. Voor paar duizend meer vind je vaak al exemplaren met minder kilometers en meer luxe, maar het is net wat je zelf belangrijk vind.

Ik zou de mondeo lekker 'oprijden'.
Zelf doe ik dat met mn huidige auto ook (2008 Mazda 6 station die 150k gelopen heeft).
Ik gok erop dat de komende jaren een gekkenhuis worden wat betreft regelgeving, benzineprijzen en het relatief betaalbaar worden van elektrische vervoer. Zelf denk ik over 3 of 4 jaar wat anders te gaan rijden als mn auto 280 a 300k gelopen heeft.

Je hebt nu een auto waarvan je weet hoe die is en wat je hebt. Ok hij heeft 190k gelopen, maar so what? Als je er goed voor zorgt haal je er zonder moeite de 250k of 300k ook wel mee. Tja, dat kost soms wat aan onderhoud, maar een andere wagen aanschaffen is duurder en dan weet je niet wat voor basis je hebt.

Je wilt graag stuurverwarming, maar voor die ene optie ga je toch zeker geen volledig andere auto kopen?

Ik mistte begin vd winter de standkachel die ik wel in mijn werkauto in Siberie had zitten. Ik heb daarom van sinterklaas een 230v ventilatorkachel (Renkforce 1400W) gekregen welke tegen de middenconsole in de beenruimte vd bijrijder is gemonteerd. Als het 's nachts koud dreigt te worden, sluit ik deze 's avonds aan op het stopcontact naast mn auto mbv een tijdschakelaar. Om 5u gaat deze aan en als ik dan om 6u in de auto stap, dan is het interieur opgewarmd en mn ruiten hoef ik niet meer te krabben.
Ik vermoed dat dit ook een oplossing zou kunnen zijn tegen je koude handen. Als je op je eigen oprit kunt parkeren kan ik je zoiets van harte aanbevelen. Het totaal kostte me nog geen 100 euro en ik heb er al voor zeker het dubbele plezier van gehad.

Ik zou de mondeo lekker 'oprijden'.
Zelf doe ik dat met mn huidige auto ook (2008 Mazda 6 station die 150k gelopen heeft).
Ik gok erop dat de komende jaren een gekkenhuis worden wat betreft regelgeving, benzineprijzen en het relatief betaalbaar worden van elektrische vervoer. Zelf denk ik over 3 of 4 jaar wat anders te gaan rijden als mn auto 280 a 300k gelopen heeft.

Je hebt nu een auto waarvan je weet hoe die is en wat je hebt. Ok hij heeft 190k gelopen, maar so what? Als je er goed voor zorgt haal je er zonder moeite de 250k of 300k ook wel mee. Tja, dat kost soms wat aan onderhoud, maar een andere wagen aanschaffen is duurder en dan weet je niet wat voor basis je hebt..
Ik begrijp dat een andere auto kopen doorgaans duurder is dan onderhoud, maar het is ook een investering. Krijg ik voor een Mondeo met 300k nog wat terug, vs een ander weer naar de 2 ton rijden.

Je wilt graag stuurverwarming, maar voor die ene optie ga je toch zeker geen volledig andere auto kopen?.
Nee, niet alléén die optie, telt gewoon mee :)

Ik mistte begin vd winter de standkachel die ik wel in mijn werkauto in Siberie had zitten. Ik heb daarom van sinterklaas een 230v ventilatorkachel (Renkforce 1400W) gekregen welke tegen de middenconsole in de beenruimte vd bijrijder is gemonteerd. Als het 's nachts koud dreigt te worden, sluit ik deze 's avonds aan op het stopcontact naast mn auto mbv een tijdschakelaar. Om 5u gaat deze aan en als ik dan om 6u in de auto stap, dan is het interieur opgewarmd en mn ruiten hoef ik niet meer te krabben.
Ik vermoed dat dit ook een oplossing zou kunnen zijn tegen je koude handen. Als je op je eigen oprit kunt parkeren kan ik je zoiets van harte aanbevelen. Het totaal kostte me nog geen 100 euro en ik heb er al voor zeker het dubbele plezier van gehad.
Klinkt ook als een goede oplossing, maar ik heb het ook wanneer ik terugrijd na een werkdag, dus zou voor mij een halve oplossing zijn. Maar zijn meer standkachel oplossingen.

AsconaGT zei:
Ik heb stuurverwarming in mijn insignia en zodra ik de knop in druk (bij insignia op het stuur) word het vrijwel gelijk warm en na ongeveer 1 minuut al vol op warmte.

eigenlijk in deze dagen de standaard handeling bij starten auto; stuur en stoelverwarming aan en als er ijs is de voor en achterruitverwarming ook. Als je dan oko nog de optionele quickheat optie hebt dan komt er ook nog gelijk warme lucht uit de kachel (elektrisch) en ben je dus niet afhankelijk van de motortemperatuur. De jongens achterin hebben als bonus ook nog stoelverwarming.

Zo gaat het nu ook, zijkant krabben en gaan. Ook met ontwasemen scheelt die voorruitverwarming!

Zo'n insignia is wel een echt grote auto, groter dan een mondeo. qua directheid van sturen is het gelijk aan de mondeo maar qua onderstel is een insignia meer op comfort gericht en de mondeo voelt wat sportiever aan

Dit is een foto van mijn auto, als er voorruitverwarming in zit heb je in het midden op de onderste rij dat knopje zitten met verwarmbare voorruit. Komt bij insignia's best veel voor (net als stuur verwarming) daar waar het bij een astra echt zoeken is
maargoed , doorrijden in de huidige mondeo is rationeel gezien altijd de betere optie.
Tja, ik krijg mijzelf daarvan niet overtuigd haha

Ik sta volledig achter de opmerking van Frits79. Probeer nog 2jr door te rijden. Zit zelf in een soortgelijke situatie, mijn 18jr oude BMW station rijd ik ook op, je wordt opgelicht waar je bij staat als je voor een nieuwere occasion gaat. Naar mijn bescheiden mening hoort een auto gewoon linear af te schrijven elk jaar moet er gewoon geld vanaf! Nu zijn ze zelfs duurder geworden maar de auto wel 1 of 2jr ouder, laat u niet gek maken!

Michiel dJ zei:
Ik begrijp dat een andere auto kopen doorgaans duurder is dan onderhoud, maar het is ook een investering. Krijg ik voor een Mondeo met 300k nog wat terug, vs een ander weer naar de 2 ton rijden.
Je rijdt 15000km per jaar. Dus over 6 jaar, 2029, zit je op 3 ton.
Wellicht is de wereld dan al vergaan, heb je de loterij gewonnen, zijn je kinderen vakantie met pa helemaal zat of zijn nieuwe EV's voor een appel en een ei te koop.

Gerrit Zerken zei:
Ik sta volledig achter de opmerking van Frits79. Probeer nog 2jr door te rijden. Zit zelf in een soortgelijke situatie, mijn 18jr oude BMW station rijd ik ook op, je wordt opgelicht waar je bij staat als je voor een nieuwere occasion gaat. Naar mijn bescheiden mening hoort een auto gewoon linear af te schrijven elk jaar moet er gewoon geld vanaf! Nu zijn ze zelfs duurder geworden maar de auto wel 1 of 2jr ouder, laat u niet gek maken!
Helder, al vraag ik mij af of je nu dan ook niet een hogere inruil krijgt. Maar als auto's lineair afschrijven kan ik gewoon wel doorrijden inderdaad. Zal nog eens navraag doen over stuurverwarming inbouwen. Moet toch voor de APK binnenkort.

spoiler alert zei:
Wellicht is de wereld dan al vergaan, heb je de loterij gewonnen, zijn je kinderen vakantie met pa helemaal zat of zijn nieuwe EV's voor een appel en een ei te koop.
Uhm... ja, hier heb ik wat aan haha.
Over 6 jaar zijn mijn kinderen 7 en 10, ik verwacht dan nog niet genoeg recalcitrante houdingen wat vakantie betreft. Maar ja, wie weet, kan ik tegen die tijd geen auto gebruiken omdat we allemaal naar Mars gaan op vakantie...

Op papier zou dat idd betekenen dat je inruil auto ook meer waard is, maar leer mij de auto handelaren kennen, ze draaien je gewoon een poot uit. Voor hun auto de hoofdprijs vragen en weinig geven voor jouw inruil auto, winst maximalisatie, zijn gouden tijden voor ze, voor de mensen die daar in trappen. Ik wacht nog wel een paar jaar totdat deze gekte voorbij is. En anders proberen privé te verkopen dan zou een leuke prijs wellicht nog kunnen lukken!

Gerrit Zerken zei:
Op papier zou dat idd betekenen dat je inruil auto ook meer waard is, maar leer mij de auto handelaren kennen, ze draaien je gewoon een poot uit. Voor hun auto de hoofdprijs vragen en weinig geven voor jouw inruil auto, winst maximalisatie, zijn gouden tijden voor ze, voor de mensen die daar in trappen. Ik wacht nog wel een paar jaar totdat deze gekte voorbij is. En anders proberen privé te verkopen dan zou een leuke prijs wellicht nog kunnen lukken!
Privé heb ik ook zeker overwogen, al zit zit je dan wel met overbruggen. Inruil loopt sterk uiteen, is nu tussen de 5,5 en bijna 10k! Zit dus zo'n 4k tussen, schrok ik van. Maar misschien is dat ook mijn gebrek aan kennis. Al heb ik genoeg ervaring om niet zomaar elk bod te accepteren gelukkig.

Michiel dJ zei:
spoiler alert zei:
Uhm... ja, hier heb ik wat aan haha.
;)
Even wat schattingen erbij:
- huidige Mondeo verkoopprijs aan particulier: €6800 (ANW:cool:
- afschrijving 10% per jaar.
Verkoopwaarde over 6 jaar: 6800 * ( 90% ^ 6 jaar) = 6800 * 0,53 = €3600
Afschrijving: 535 euro per jaar.
Dit jaar moet je de distributieriem overigens vervangen worden, dat kost je €700 - 1000€ (moet elke 10 jaar).

Je gaat natuurlijk niet 1000 euro uitgeven aan de auto om deze volgend jaar in de etalage te zetten.
Ik heb het idee dat de '2013' producties van Ford erg betrouwbaar zijn. Zelf ook 0 problemen gehad met m'n 10 jaar oude Fiesta.
Je weet nu wat je nu hebt: een probleemloze auto.

Ik zou de auto houden en dat verwarmde stuur oid in laten bouwen: met het alternatief ga je erop achteruit en er is geen 'financieel voordeel'. Een nieuwe auto = meer afschrijving, minder ruimte en comfort.
Gebruikte auto's zijn nu ook nog eens schandalig duur, veel import, dus je weet ook niet wat je krijgt.

Tenzij je nog een 3e kind wilt (S-Max!) of de auto kuren toch begint te krijgen....

spoiler alert zei:
;)
Even wat schattingen erbij:
- huidige Mondeo verkoopprijs aan particulier: €6800 (ANW:cool:
- afschrijving 10% per jaar.
Verkoopwaarde over 6 jaar: 6800 * ( 90% ^ 6 jaar) = 6800 * 0,53 = €3600
Afschrijving: 535 euro per jaar.
Dit jaar moet je de distributieriem overigens vervangen worden, dat kost je €700 - 1000€ (moet elke 10 jaar).

Je gaat natuurlijk niet 1000 euro uitgeven aan de auto om deze volgend jaar in de etalage te zetten.
Ik heb het idee dat de '2013' producties van Ford erg betrouwbaar zijn. Zelf ook 0 problemen gehad met m'n 10 jaar oude Fiesta.
Je weet nu wat je nu hebt: een probleemloze auto.

Ik zou de auto houden en dat verwarmde stuur oid in laten bouwen: met het alternatief ga je erop achteruit en er is geen 'financieel voordeel'. Een nieuwe auto = meer afschrijving, minder ruimte en comfort.
Gebruikte auto's zijn nu ook nog eens schandalig duur, veel import, dus je weet ook niet wat je krijgt.

Tenzij je nog een 3e kind wilt (S-Max!) of de auto kuren toch begint te krijgen....
Kijk, daar heb ik wel wat aan ;)
Ik gebruik de site van ANWB ook. Vraag ik mij nog wel af of ik over 6 jaar nog 3600 krijg voor een Mondeo met 3 ton op de teller?
Auto is dealeronderhouden door mij, maar geen idee wat de 2 tot 3 ton brengt, zoals turbo et cetera? Of is dat gewoon een gok?

Riem is al gedaan, was een lek bij de waterpomp en omdat ze er dan toch bij moeten was dat voordeliger met uren. Was bij elkaar net geen 1000 idd.
Daarnaast gaan niet alle opties mee bij de ANWB dus denk dat ik nu meer kan vragen bij particuliere verkoop. Geeft nu 7100 aan maar ik heb geen trend uitvoering.
Wanneer ik de optie beter passend krijg kom ik op 7400 maar goed, ik volg jouw idee daarin.

Import kan je controleren op het kenteken toch?

Mijn rekensom:
Wanneer ik een redelijke Opel Astra K neem voor max 15k dan zou ik nu 7-8k bij moeten leggen. Die heeft zo'n 120k op de teller
Koop ik over 5 á 6 jaar dan een andere; in vergelijking met de Mondeo, dan is de vraag wat voordelig/verstandig is onder de streep.
Nu 7k bijleggen en restwaarde van 8k (Astra) over 6 jaar, is dat realistisch? Dat is dan ook met 10%/ jaar.
Over 6 jaar nog 3000 voor de Mondeo dan 5k minder restwaarde. Dus nu 7k of straks 5k; 2k in voordeel van de Mondeo onderaan de streep.
Maar de Astra rijdt zuiniger (1.4 zou ik voor gaan, ik vind de 1.0 te licht) en is ook goedkoper in belasting (200/jaar volgens mij).
Daarnaast is dat volgens enkele bronnen ook een betrouwbare auto en in onderhoud minder risico want jonger? Aankoop is wel gok natuurlijk.

Vermoed wel dat over 6 jaar benzine meer verliest van elektrisch bij occasions, geen idee of dat klopt. Of dat het echt koffiedik kijken is.
Oftewel, ontloopt elkaar niet veel? Of is mijn rekensom rooskleurig, fout, of andere opmerkingen? Kom maar door!

In ieder geval fijn dat er mee wordt gedacht; mijn vrouw mag ik er niet meer mee lastigvallen haha...o_O

Ik denk dat op dit moment met de volatiliteit van de automarkt en de transitie naar elektrisch weinig voorspellingen te doen zijn. Op dit moment zijn occasions eigenlijk (veel) te duur en de komende jaren verwacht ik dat er grote verschuivingen in de markt zullen plaatsvinden door elektrificatie en ingrepen door de overheid, zeker als er in Den Haag een politieke verschuiving plaatsvindt; als de autohatende dromers die het nu in diverse grote steden mede te zeggen hebben ook landelijk invloed krijgen, kun je met een niet-elektrische auto het een en ander verwachten; van daaruit zou ik adviseren je huidige auto te houden en het beschikbare geld opzij te leggen, de komende jaren maandelijks je prognose afschrijving op een jongere auto ook opzij te zetten en dan over 5 à 6 jaar een keuze te maken. Of je dan 500/1000 euro meer of minder voor je huidige auto krijgt is op zo'n tijdsbestek niet heel relevant lijkt me....

Feit is dat jouw Mondeo een betrouwbare op het moment van productie technisch uitgerijpte auto was en je wellicht weinig kosten krijgt (die je overigens met een jongere auto met minder kilometers ook kunt krijgen....). Stuurverwarming inbouwen en je hebt dan ook nog de luxe van meer ruimte en comfort dan in een nieuwere, meer compacte auto....

Frits79 zei:
Kees 9379262 zei:
Steeds vaker vraag ik me af hoe het gaat aflopen met de mensheid.....
op basis van wat vraag jij je dat af?

Op basis van de kennelijk grenzeloze zucht naar makkelijker/comfortabeler, fijner...dit kan, bij toegeven daaraan, niet anders dan evolutionair tot een snelle degeneratie der mensheid leiden.

Kees 9379262 zei:
Frits79 zei:
Kees 9379262 zei:

Op basis van de kennelijk grenzeloze zucht naar makkelijker/comfortabeler, fijner...dit kan, bij toegeven daaraan, niet anders dan evolutionair tot een snelle degeneratie der mensheid leiden.
Nou lees ik wel eens wat onzinnigs, maar zelden zoiets onzinnig als dit.

Kees 9379262 zei:
Frits79 zei:
Kees 9379262 zei:

Schrijft ie supermakkelijk vanuit een comfortabele omgeving via een PC of smartphone. Waarom niet wat meer uitdaging gezocht en een brief gestuurd die je geschreven hebt met een kroontjespen.

R Wolters zei:
Kees 9379262 zei:
Frits79 zei:
Kees 9379262 zei:

Schrijft ie supermakkelijk vanuit een comfortabele omgeving via een PC of smartphone. Waarom niet wat meer uitdaging gezocht en een brief gestuurd die je geschreven hebt met een kroontjespen.

Hoezo kroontjespen....als hij consequent is gaat hij, gekleed in een dierenvel, volledig zelfvoorzienend, vanuit een blokhut in Lapland, gewapend met een speer, te voet achter de lokale fauna aan.....o_O

Laten we hier niet op ingaan. Of toch wel?
Weekje ruilen van aandoeningen Kees? Ja, kan altijd erger, maar als ik stuurverwarming zoek, mag ik dat toch lekker weten? Mag jij je lekker ergens anders ergeren, hier is niet de juiste plek vind ik.

Paar weken verder, nu een paar proefritten gemaakt in een Astra. Rijden goed, wel bewust naar een 1.4 gekeken. Opties zijn wisselend, maar stuurverwarming lukt wel. Inruil valt niet tegen, 7 à 8 duizend. Maar ik ben benieuwd of er nog andere tips/adviezen zijn.
Ik ga komende week ook een rit maken in een Focus 1.0 125 pk, benieuwd hoe dat rijdt. Begrijp dat je daar ook wel mee naar Oostenrijk kan, ik heb er toch niks zwaarders achter dan een fietsenrek en een dakkoffer op de wagen.
Situatie nu; denk toch wel 20 duizend per jaar, dat is het gemiddelde over de afgelopen 2 jaar met de Mondeo. Eerste jaar wat minder, tweede jaar meer. Nu 193 duizend op de teller. We willen tussen de 7 en 8 duizend bijleggen voor een goede wagen. Als ik dan inruil verwacht ik nog steeds 7 tot 8 duizend terug, dus zoek zelf max 15-16 duizend.

Terug
Bovenaan