AllinnAutolease

Carfanatic zei:
Vanavond bij Opgelicht?!

20 november 21:25

Waar zijn de auto’s en de eigenaar van All Inn Autolease? Met de leus 'lease zonder zorgen' adverteerde het bedrijf o.a. via grote billboards langs de snelwegen in Nederland, waarvan de rekening trouwens nooit betaald werd.

In Opgelicht?! meerdere gedupeerden die een aanbetaling deden voor een leaseauto. Maar op het moment dat ze deze eindelijk op konden halen bij vestigingen in Duiven en Bilthoven, bleek dat er helemaal geen auto's waren en eigenaar Evert Hamoen was niet meer bereikbaar. Opgelicht?! ging op zoek!

Ik heb de aflevering gezien over AIA. Niet zo heel veel bijzonders om eerlijk te zijn. Veel van de besproken items zijn in dit topic al voorbij gekomen. Woordvoorder van CBP (persoonsgegevens) nog geweest dat gedupeerden extra alert moeten zijn op vreemde activiteiten (openen van rekeningen, abo's etc.).

De heer Hamoen hebben ze ook nog weten te vinden en was op camera, maar die zweeg dus zoals verwacht. Werd ook niet echt op de proef gesteld behalve de gebruikelijke vragen van 'wat vindt u nu daarvan, Evert?', 'waar is dat geld', vind je dat normaal?. Een Stegeman was denk ik wel wat meer daadkrachtiger geweest, maar goed. Geen reactie van hem en de politie claimt ermee bezig te zijn.

Inderdaad, weinig nieuws. Treurig. Met het doorlezen van dit topic leer je meer dan met dat item bij Opgelicht.

Inhoudelijk misschien niet. Voor het brede publiek nog wel even dat item met Aleid Wolfsen over het verstrekken van je persoonsgegevens. Niet doen in veel gevallen. Lijkt mij leerzaam.

Aan de beelden te zien is e.e.a. wel 'door de tijd heen' opgenomen.. want ik zie bomen vol in het blad en korte mouwen shirts.. afgewisseld met een winterjas.. :p

Maar heeft niemand hem thuis opgezocht dan? Als ik zo voor een paar honderd of duizend euro zou worden getild en diegene over mijn gegevens beschikt dan wacht je toch niet tot de politie iets doet? Die gaan 2 jaar analyseren en dan is het geld allang op.

^^^ valt mee, dik een half jaar later is de beste man in hechtenis genomen.

NOS.nl zei:
De politie heeft een man opgepakt die ervan wordt verdacht dat hij mensen leasecontracten aansmeerde en vervolgens geen auto leverde. De man van 39 uit Duiven zou er ruim 200.000 euro mee hebben verdiend.

Volgens de politie beloofde hij met zijn bedrijf All Inn Autolease leasecontracten 'zonder zorgen', ook voor mensen die geregistreerd staan bij het Bureau Krediet Registratie (BKR).
(....)
Bron: https://nos.nl/artikel/2287559-man-vast-voor-oplichting-met-leasecontracten-honderden-gedupeerden.html

Tja, niet ongebruikelijk in het opsporing en juridische uitvoering organisatie volgen mij. Men heeft nu 250 aangiften. Heb je ook niet met een paar werkdagen bij elkaar geharkt, lijkt mij. Ik denk dat in de afgelopen tijd het OM een dossier heeft opgebouwd en dat er een officier van justitie dan pas een bevel tot aanhouding heeft uitgevaardigd?

Beter een goed dossier opbouwen dan dadelijk een lichte straf omdat de bewijsvoering (hoe overduidelijk het vanaf dit scherm misschien ook lijkt) matig is volgens het oordeel van een rechter?

Gullwing zei:
De kans dat iemand zn geld terug ziet is natuurlijk vrijwel nul.

tumblr_mvwf6qeRZG1t0c776o1_400.gif

Total Loss zei:
Het is wel te hopen dat ze die man zijn uitkering stoppen zodra hij in de gevangenis zit. :rolleyes:

Dat moet ie zelf aangeven bij de betreffende instanties. Het is dat de achtervang van die instanties niet goed werkten.. waardoor het geld doorstroomde.. o_O

Durashift zei:
Total Loss zei:
Het is wel te hopen dat ze die man zijn uitkering stoppen zodra hij in de gevangenis zit. :rolleyes:

Dat moet ie zelf aangeven bij de betreffende instanties. Het is dat de achtervang van die instanties niet goed werkten.. waardoor het geld doorstroomde.. o_O

Bizar toch hoeveel er wel niet misging en gaat bij het UWV.
Dat heeft toch tientallen zo niet honderden miljoenen bij elkaar gekost al die "foutjes".
Te zot voor woorden.

Total Loss zei:
Dat heeft toch tientallen zo niet honderden miljoenen bij elkaar gekost al die "foutjes".
Te zot voor woorden.

Het is hun "eigen" geld niet. Dus schouders ophalen en weer door. Bij de Gemeente Amsterdam zelfde liedje..Je hoort nooit dat Philips of Shell per ongeluk miljoenen weggepiest hebben..

Total Loss zei:
Durashift zei:
Total Loss zei:

Te zot voor woorden.

Wat dacht je van al die IT projecten bij de overheid? Daar zijn ook miljarden door de plee gespoeld.

michel1975 zei:
IT en de overheid zijn sowieso ingrediënten voor ellende.

Dat zullen een aantal grote ITbedrijven niet helemaal eens zijn met je ;)

OT: mooi dat ie is opgepakt, nu hopen dat hij niet met 3u schoffelen weer klaar is.

Total Loss zei:
Wat haarr zegt.
Daar geloof ik inderdaad helemaal niks van.
Anders huur je zo'n ding voor 6 maanden en zet je even 50k op de teller, dat gaat echt niet werken.
Dit is ook wel een hele mooie :
Eenmalige betaling bij aangaan contract bedraagt: €399,-

En daarna nooit meer iets van ze horen zeker?

Jij bent zeker helderziend :) https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1926344/oplichtingsverdachte-all-inn-autolease-in-zeist-gearresteerd.html

Robert 4314696 zei:
Total Loss zei:
Wat haarr zegt.
Daar geloof ik inderdaad helemaal niks van.
Anders huur je zo'n ding voor 6 maanden en zet je even 50k op de teller, dat gaat echt niet werken.
Dit is ook wel een hele mooie :
Eenmalige betaling bij aangaan contract bedraagt: €399,-

En daarna nooit meer iets van ze horen zeker?

Jij bent zeker helderziend :) https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1926344/oplichtingsverdachte-all-inn-autolease-in-zeist-gearresteerd.html

Jij zegt het. :T:cool:

Misschien ff het topic doorlezen, Robert. ;)

Ik dacht dat je RTV Utrecht link ging vertellen dat deze kerel weer heengezonden was.. maar het bleek oud nieuws te zijn. :(

P Klieder zei:
Total Loss zei:
Te zot voor woorden.

Het is hun "eigen" geld niet. Dus schouders ophalen en weer door. Bij de Gemeente Amsterdam zelfde liedje..Je hoort nooit dat Philips of Shell per ongeluk miljoenen weggepiest hebben..

Die hoeven het niet aan het publiek te verantwoorden. Maar ik denk dat ook daar best wat geld weggesmeten wordt.

Zoals ABN AMRO, die een private banking filiaal hier in het zuiden van Spanje wilden, een jaar de huur voorruit betaald, het pand helemaal verbouwd, dure design meubels. En een week oid voor de opening ging het toch niet door, en werd alles weer afgebroken.

R W xxx zei:
michel1975 zei:
IT en de overheid zijn sowieso ingrediënten voor ellende.

Dat zullen een aantal grote ITbedrijven niet helemaal eens zijn met je ;)

OT: mooi dat ie is opgepakt, nu hopen dat hij niet met 3u schoffelen weer klaar is.

Tsja...ik vraag mij af wat erger is. Mensen bij de overheid die onkundig zijn of bedrijven die met een vlooienkam de factuur schrijven, dat valt bij mij onder het kopje eer en geweten. Lekker harken. Doen we ook zelf veroorzaken , de Balkenende norm zal niet meehelpen om talenten binnen te halen.

Ik kwam vanavond een nieuws bericht over dit onderwerp tegen.

RTV Utrecht.nl zei:
Evert H. uit Zeist is niet het grote brein achter de omvangrijke fraudezaak rond All In Autolease, maar slechts een katvanger. Dat zei zijn advocaat Boumanjal vandaag tijdens een voorbereidende rechtszitting tegen de man die ervan wordt verdacht ruim 250 mensen te hebben opgelicht voor een totaalbedrag van meer dan 200.000 euro. (..)

Lees verder bij de bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2019362/

Duurt allemaal nog wel even, voor er inhoudelijk helderheid is, zo lees ik het bericht.

RTV Utrecht had dit topic ook wel mogen benoemen :)

Verder was het logo wat AIA gebruikte nu niet bepaald profesioneel te noemen :rolleyes: (Generic gratis logo wat ik zelfs nog gebruikt heb voor TSC en wat hier in de buurt door tig autobedrijfjes wordt gevoerd tegenwoordig)

Verder doet de advocaat wat elke "goede" advocaat doet natuurlijk en als je je als verdachte op je zwijgrecht beroept kun je ook geen domme dingen zeggen

michel1975 zei:
R-W zei:
de site is wat lek ook: https://www.allinnautolease.nl/author/allinnautolease/ Check 'authors' als je de namen wil weten...
Wie van de 4 is de eigenaar? Of zal dit een katvanger wezen? Met andere woorden alle seinen op rood.
Shit, zijn advocaat heeft hier ook meegelezen. Ben ik er straks verantwoordelijk voor dat hij wordt vrijgesproken. Daar zal ik dan mee moeten leven:)

RTV Utrecht.nl zei:
Evert H. uit Zeist is niet het grote brein achter de omvangrijke fraudezaak rond All In Autolease, maar slechts een katvanger. Dat zei zijn advocaat Boumanjal vandaag tijdens een voorbereidende rechtszitting tegen de man die ervan wordt verdacht ruim 250 mensen te hebben opgelicht voor een totaalbedrag van meer dan 200.000 euro. (..)

Dat het een katvanger was, was natuurlijk van het begin al wel duidelijk. Al zou het tegenwoordig wellicht als crimineel wel mogelijk zijn om gewoon compleet achterlijk alles op jouw eigen naam open en bloot te doen. En als je dan gepakt wordt, zeg je gewoon dat je dom bent, en dat je 25 euro hebt gekregen om ergens een handtekening te zetten :)

Gullwing zei:
RTV Utrecht.nl zei:

Dat het een katvanger was, was natuurlijk van het begin al wel duidelijk. Al zou het tegenwoordig wellicht als crimineel wel mogelijk zijn om gewoon compleet achterlijk alles op jouw eigen naam open en bloot te doen. En als je dan gepakt wordt, zeg je gewoon dat je dom bent, en dat je 25 euro hebt gekregen om ergens een handtekening te zetten :)
Dat heb ik ook geprobeerd bij de ABN maar ze schrijven mijn hypotheek nog steeds af.o_O

Het is toch relatief goed gekomen....

https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/leasing/29269-om-eist-jarenlange-celstraf-voor-oplichting-met-leasecontracten

Terug
Bovenaan