All weather en winterbanden mix ?

A

Anoniem

Guest
Beste lezers,

mijn winterset bestaat uit 4 all-weather banden (Michelin Crossclimate 205/55R16, 94V).

Nu heb ik een spijker in mijn band gereden op een plek die niet te plakken is. Dus ik moet minstens 1 nieuwe band hebben wat me deed denken aan het volgende: 2 goede winterbanden kopen ipv 1 nieuwe all weather band en die winterbanden naar voren leggen.

Maar kun/mag je 2 winterbanden mixen met 2 all weather banden ?

Groeten,
Brey

2 winterbanden voor en 2 all weather banden achter mag, alleen is dit voor het weggedrag en remprestaties niet goed. Je kunt dan beter 2 nieuwe goed geteste all weather banden kopen.

ak2 zei:
2 winterbanden voor en 2 all weather banden achter mag, alleen is dit voor het weggedrag en remprestaties niet goed. Je kunt dan beter 2 nieuwe goed geteste all weather banden kopen.

Verschillende banden voor en achter doet daar ook geen goed aan. Op 4 gelijke banden presteert de auto het best, al het andere is een compromis. Ik denk niet dat de TS bij een normale rijstijl het verschil gaat merken. Mijn advies zou wel zijn om het beste achterop te zetten.

Gezien het aantal muggen dat ik hier tegen de muur al heb moeten doodkloppen in de winter, de eerste keer in mijn leven..., zou ik gewoon bij vierseizoensbanden
blijven, tenzij je natuurlijk regelmatig op wintersport trekt.

Waarom niet gewoon weer een set all weather? Want met winterbanden moet je steaks ook 2 zomerbanden kopen.

inderdaad, begrijp de keuze voor winterbanden ook niet.

Ga je dan over 2 maand die 2 winterbanden vervangen voor 2 zomerbanden? Ik zou gewoon 2 nieuwe all weatherbanden bestellen, bij voorkeur ook weer die cross climate banden van michelin. Zijn nog kwalitatief goede banden ook.

Ik weet niet hoe oud de auto is (en het reservewiel als die er in zit, en de maat er van) maar je zou er nog voor kunnen kiezen dat het exemplaar wat er vanaf komt wat nog wel goed is die op de reserveband te zetten. Zeker als de reserverband die er nu in ligt al de nodige jaren oud is.

AsconaGT zei:
inderdaad, begrijp de keuze voor winterbanden ook niet.

Ga je dan over 2 maand die 2 winterbanden vervangen voor 2 zomerbanden? Ik zou gewoon 2 nieuwe all weatherbanden bestellen, bij voorkeur ook weer die cross climate banden van michelin. Zijn nog kwalitatief goede banden ook.

Ik weet niet hoe oud de auto is (en het reservewiel als die er in zit, en de maat er van) maar je zou er nog voor kunnen kiezen dat het exemplaar wat er vanaf komt wat nog wel goed is die op de reserveband te zetten. Zeker als de reserverband die er nu in ligt al de nodige jaren oud is.

En niet vergeten: de nieuwe banden achter...

IWM 6214969 zei:
Beste lezers,

Maar kun/mag je 2 winterbanden mixen met 2 all weather banden ?

Ik heb ooit eens begrepen dat je op 1 as dezelfde banden moet hebben.
Dus voor winter en achter allweather is dus geen probleem.

Maar 1 band vervangen is niet aan te raden. De diameter van de nieuwe band is groter dan die van de oude band. En zodoende kun je storingen in je ABS systeem krijgen.

Terug
Bovenaan