all season bandenwissel en TPMS

Guest
Hi

Allereerst sorry als dit een FAQ is, ik kon het niet zo snel vinden...
Ik wil op mijn peugeot 3008 al mijn vier banden wisselen voor michelin crosscountry omdat mijn oude (fabrieks)banden versleten zijn. Ik ga naar een bandencentrum en niet naar een peugeot garage. Maar wat gebeurt er met de tpms ventielen/sensoren. Doet het systeem het nog na een bandenwissel of moeten er ook nog eens nieuwe ventielen in worden gezet of worden de oude hergebruikt?

bedankt alvast

Geen probleem een nieuw topic. Even wat antwoorden voor je.

1) Ik neem aan dat je de Michelin CrossClimate bedoeld. ;) Een goede band, dus geen verkeerde keuze.

Zo te lezen heb je ventielen voor TPMS, een actief TPMS-systeem dus. De ventielen kunnen in de velgen blijven zitten als ze de andere banden er op leggen. Een bandencentrum zal het ongetwijfeld herkennen en voorzichtig zijn met demontage en montage.
Ik denk dat ze de wielen ook netjes weer op de juiste plek terugzetten en dan is er geen probleem. De moderne actieve TPMS-systemen hoeven niet meer ingeleerd te worden e.d. De auto regelt dat zelf.

De ventielen hoeven overigens niet vervangen te worden, alleen wanneer de batterij leeg is kan er een nieuwe sensor opgezet worden. Overigens ga ik in bovenstaande uit van die ventielen in de velg waarbij de sensor een blokje betreft binnenin.

ok dank voor je snelle antwoord. Ja sorry, bedoelde de crossclimate banden ;-)

Eh, ga wel naar een goeie bandenboer. Want slechte willen die sensorventielen nog wel eens slopen danwel verwijderen en niet vervangen omdat ze ze gesloopt hebben... Krijg je ineens rare foutmeldingen op je dashboard.

Terug
Bovenaan