Algemene vraagjes (Doblo maar denk dat elke kenner ze kan beantwoorden)

A

Anoniem

Guest
RDW ergens anders licht voeren auto?

Fiat Doblo Cargo (223) 1.3 D 16_V Multijet DPF 223.A.9000 62 kW

RDW GEGEVENS AUTO:
RDW GEGEVENS AUTO voor meer informatie

Heb het genummerd zodat jullie er met nummer op kunnen beantwoorden.

1. Er is mij verteld dat de distributie ketting van de auto nooit vervangen hoeft worden en automatisch gespannen wordt.

2. defect gloeibougie? Gaan ze vervangen geen idee of dat helpt?

3. Ruitenwissers doen heel raar (de startpositie is verkeerd) en gaat eerst naar beneden naar waar die eigenlijk zou moeten starten. En gaat dan zelfs nog iets verder dan dat waardoor het tegen het rubber van het raam komt.
Vraagbaak is onderweg. Maar misschien hebben jullie ideeen?
Vind het vooral raar dat die eerst naar beneden gaat en dan pas omhoog :D

4. Diesel in olie 15 minuten draaien en verversen? Wat is jullie mening en ervaring.
voor onderhoud om de motor schoon te maken

5. heel klein beetje aceton bij diesel betere en schonere verbranding. Vinden jullie?

6. Volgens mij is de auto slecht onderhouden. Een idee hoe ik dat kan zien? We gaan binnenkort de olie aftappen.

7. Roetfilter is kwijt. Is dit erg? En als ik een nieuwe koop 2e hands waar op te letten/waar te halen.

8. Ik wil in de auto een 3e stoel maken het liefst (grijskenteken) Iemand een idee hoe en wat?
Waar ik bijvoorbeeld de regels hiervoor kan vinden inclusief die van de belastingdienst.

Alvast bedankt fijne autotoppers

1. Nou ja nooit.....ergens tegen de 250.000 km zou op tijd zijn en ja die heeft een automatische spanner.

2. Waarvoor? Starten gaat slecht neem ik aan en als die warm is gaat het goed. Anders is er een probleem met de injector.

3. Waarschijnlijk het knopje in de auto wat aan het draakje vast zit. Geeft verkeerd signaal door.

4.niet doen. Diesel heeft een smerende werking maar veel minder dan olie. Je gooit er dan eigenlijk een veel lagere viscositeit olie in wat kan leiden tot oververhitting of erger.
Kijk dan naar een kortere interval gedurende de komende 20.000 km 3x olie vervangen maar zou niet nodig hoeven zijn.

5 vanwege wederom smerende werking van de diesel niet doen pomp en verstuivers kunnen erdoor slijten wat je duizenden euro's aan schade kan opleveren.

6. Voor emmisietest. Ja letop bouwjaar type en of die het doet. Kijk ook naar de verstuiver in de uitlaat.

7. Ik zou zeggen de RDW.

Terug
Bovenaan