Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat vind ik helemaal niet. Hij blijft erg trouw aan het concept. De koplampen wijken af maar zijn zeker geen achteruitgang, ik herken er de 155 nog in. De deurkrukken zijn traditioneler (maar typisch Alfa Romeo).D Elzinga zei:Verre van lelijk, maar toch is het een flinke downgrade ten opzichte van de concept.
Curlew zei:Volgens mij is het interieur een mock-up.
Gullwing zei:best een fraai ding, dat dashboard is wel ok, maar lijkt wat ouderwets. Die automaat pook lijkt wel uit 1992 te komen.
mns afd AE en D zei:...
Het zijn de 55-, 65- en 75-jarigen, die die C-segment cross-over kopen. Nieuw. ....
Gullwing zei:mns afd AE en D zei:...
Het zijn de 55-, 65- en 75-jarigen, die die C-segment cross-over kopen. Nieuw. ....
In nederland misschien, maar dat is zo;n kleine markt, daar gaan fabrikanten niet eens over nadenken.
Hier zie ik anders idioot veel dergelijke kleine crossovers met jonge moeders erin. Maar of die een Alfa willen?
Curlew zei:Wat een hoop tekst om te zeggen dat de kopers niet zitten te wachten op "digitale rommel". Overigens heeft deze net zoveel digitale rommel zoals de concurrentie en doelde Gullwing vooral op de pook. Maar goed..![]()
Gullwing vooral op de pook. Maar goed.. eye rolling smiley
Als u meent, beste Curlew, dat het mij alleen om de ongevraagde digitale klokkenwinkel te doen is geweest, hebt u helaas over een paar andere welgemeende snieren heen gelezen. De Volvopook, de penopauzeporsche, de dodelijke Lodgy, de hopeloze derdehands QQ, de afgeknauwde lichtbalk, om er maar een paar te noemen, zijn niet aan u besteed geweest? Toch jammer.
En weer vier van die vijf 55-plussers zit, naast hun smart-phone, helemaal niet te wachten op nog meer digitale rommel
heus, op elke jonge moeder die een CX-3 aanschaft moeten er minstens twee 65-plussers er ook eentje kopen)
Curlew zei:Gullwing vooral op de pook. Maar goed.. eye rolling smiley
Als u meent, beste Curlew, dat het mij alleen om de ongevraagde digitale klokkenwinkel te doen is geweest, hebt u helaas over een paar andere welgemeende snieren heen gelezen. De Volvopook, de penopauzeporsche, de dodelijke Lodgy, de hopeloze derdehands QQ, de afgeknauwde lichtbalk, om er maar een paar te noemen, zijn niet aan u besteed geweest? Toch jammer.
Nee daar heb je het eerder over. Over designelementen. In je laatste alinea zeg je dit
En weer vier van die vijf 55-plussers zit, naast hun smart-phone, helemaal niet te wachten op nog meer digitale rommel
smartphone is digitaal. Dus meer digitale rommel lijkt me dus schermen in het interieur. Een afgeknauwde lichtbalk heeft niks met digitaal te maken
heus, op elke jonge moeder die een CX-3 aanschaft moeten er minstens twee 65-plussers er ook eentje kopen)
De gemiddelde leeftijd van iemand die een nieuwe auto koopt in Nederland is namelijk 61 jaar. Niet zo vreemd dus.
[size=large]Zie het probleem ook niet echt[/size]
Ik vond de 159 een zware teleurstelling na de schitterende 156. Zeker de kont is veel te zwaar.FrankLR zei:Blij dat ze weer terug gaan naar de 159-achtige styling, wat een mooie auto én mooie designtaal was, dat ze ooit de Giulia hebben laten gebeuren is natuurlijk zonde.
iDS zei:Ik vond de 159 een zware teleurstelling na de schitterende 156. Zeker de kont is veel te zwaar.
Ook de facelift van de 156 was niet echt een verbetering van het originele ontwerp: ItalDesign ontwierp een erg geometrisch front op een erg vloeiende carrosserie: die twee gaan helemaal niet goed samen.
Van de Giulia vind ik het front (met name de koplampen) trouwens ook het zwakste deel van het ontwerp. De rest van de Giulia is m.i. veel beter geslaagd dan de 159.
Moderator
Rutger DC zei:Ben toch benieuwd, overigens.
Moderator
Wouter82 zei:Zou wel een interessante studie zijn van wie dit idee kwam. Je had inderdaad de Amerikanen, maar ik weet niet of de Europese merken daar ook door zijn geïnspireerd. Ontwerpschetsen van de Ford Sierra uit 1979 lieten al een herkenbare Sierra zien, maar wel mooi met een reflectorplaat![]()
Passchier zei:Maar der waren toch zat andere modellen vóór die alfa met een brede strip?
Bv:
![]()
Moderator
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/alfa-romeo-tonale-komt-ook-als-dodge/Op het Italiaanse forum Autopareridoken foto's op van een auto die lijkt op de Alfa Romeo Tonale, maar dat niet is. Volgens diverse bronnen gaat het hier om de Dodge Hornet, een naam die we heel lang geleden al eens tegenkwamen bij het merk. Over deze 'Hornet' is nog niets bekend, maar vermoedelijk is het model bedoeld voor de Noord- en Zuid-Amerikaanse markt. Op de foto is een stuk van het front te zien, waarop de lijnen van de Tonale nog herkenbaar zijn. Alleen de Scudetto-grille van Alfa Romeo is weg en maakt plaats voor een rechthoekige grille die tussen de koplampen zit. Ook zitten er extra koelsleuven in de motorkap.