Guest
Hallo, ik ben hier nieuw dus sorry als dit onderwerp verkeerd is geplaatst.
Ik heb een alfa romeo 156 gekocht met een beetje werk aan van het bouwjaar 2004 1.6 bezine met 136.000km op de teller.
Er is er wel beetje werk aan,
-ik moet de distributieriem vervangen want de meelooprol is versleten, die maakt lawaai en beweegt een beetje als de motor staat te draaien.
-De startmotor moet ook vervangen worden want bij het starten maakt die het typische geluid van een starter die even blijft meedraaien met de vliegwiel.
-ik heb ook gezien dat die een beetje olie lekt, er staat onder de auto klein beetje olie en komt van onderaan, ergens van de carter, ik moet dit lek nog opzoeken maar heb al vaak gelezen dat het komt door de afdichting van de (carterpakking) weet niet hoe het precies noemt. Maar zal het morgen nakijken van waar het komt.
-Als laatst mijn termostaatmeter in de auto heeft niet de juiste temperatuur aan. In de auto blijft de meter tussen 50-60graden maar soms gaat die ook even naar 70 en dan weer naar 50-60, ik denk nu zelf dat het de sensor is die de koelvloeistof temperatuur meet maar mijn vraag voor dit is moet er een nieuwe in of kan ik het ook oplossen op een andere manier dan die sensor te vervangen? De brandstof meter doet het wel goed moest iemand de vraag hebben. dus de meter is niet kapot want als de auto stil ligt dan blijft die niet tussen 50-60 en als je start ook niet, pas als je motor warm draait maar die geraakt gewoon niet aan de 90 en ik heb ook gekeken wat erin zit in de koelvloeistofreservoir er zit daar gewoon koelvloeistof in geen gel ofzo.
Ik vraag me ook af hoeveel dit me zou kosten om dit allemaal te maken ik had gerekent op +-500eu.
Mvg notorious
Ik heb een alfa romeo 156 gekocht met een beetje werk aan van het bouwjaar 2004 1.6 bezine met 136.000km op de teller.
Er is er wel beetje werk aan,
-ik moet de distributieriem vervangen want de meelooprol is versleten, die maakt lawaai en beweegt een beetje als de motor staat te draaien.
-De startmotor moet ook vervangen worden want bij het starten maakt die het typische geluid van een starter die even blijft meedraaien met de vliegwiel.
-ik heb ook gezien dat die een beetje olie lekt, er staat onder de auto klein beetje olie en komt van onderaan, ergens van de carter, ik moet dit lek nog opzoeken maar heb al vaak gelezen dat het komt door de afdichting van de (carterpakking) weet niet hoe het precies noemt. Maar zal het morgen nakijken van waar het komt.
-Als laatst mijn termostaatmeter in de auto heeft niet de juiste temperatuur aan. In de auto blijft de meter tussen 50-60graden maar soms gaat die ook even naar 70 en dan weer naar 50-60, ik denk nu zelf dat het de sensor is die de koelvloeistof temperatuur meet maar mijn vraag voor dit is moet er een nieuwe in of kan ik het ook oplossen op een andere manier dan die sensor te vervangen? De brandstof meter doet het wel goed moest iemand de vraag hebben. dus de meter is niet kapot want als de auto stil ligt dan blijft die niet tussen 50-60 en als je start ook niet, pas als je motor warm draait maar die geraakt gewoon niet aan de 90 en ik heb ook gekeken wat erin zit in de koelvloeistofreservoir er zit daar gewoon koelvloeistof in geen gel ofzo.
Ik vraag me ook af hoeveel dit me zou kosten om dit allemaal te maken ik had gerekent op +-500eu.
Mvg notorious