Aiways U6 (2021)

Rutger DC

Asfaltkampioen
De Aiways U5 maakte eind vorig jaar een succesvol debuut op de Nederlandse markt, maar hoe duurzaam is dat succes gezien de plannen van vele andere Chinese autofabrikanten om de Europese markt te betreden? Het tweede model van de Chinese autofabrikant/start-up Aiways uit Shangrao, provincie Jiangxi wordt de U6 en zal het succes moeten bestendigen. De U6 staat op het MAS-platform en moet een actieradius van 500 km (NEDC) krijgen. De voorproductie is inmiddels gestart:

846_635_20210101154924816551711957812.jpg

Het is de productieversie van de vorig jaar getoonde U6ion Concept.

0skywvrbh655_800.jpg

Qua vormgeving in elk geval onderscheidend. Maar het zal de ID.5 en Enyaq Coupé weinig in de weg komen te zitten lijkt mij...

Ziet er goed uit en ik denk dat Vag straks zeker veel last krijgt van de Chinese merken die op foto's er al beter afgewerkt uit zien dan de Id3 en Id4. Merkentrouw doet er niet toe bij lease van EV, zo blijkt opvallend genoeg, dus verwacht van dit soort merken komende jaren. Meer auto dan ID serie voornaar verwachting minder geld zo lijk het.

Cd6lop zei:
Ziet er goed uit en ik denk dat Vag straks zeker veel last krijgt van de Chinese merken die op foto's er al beter afgewerkt uit zien dan de Id3 en Id4. Merkentrouw doet er niet toe bij lease van EV, zo blijkt opvallend genoeg, dus verwacht van dit soort merken komende jaren. Meer auto dan ID serie voornaar verwachting minder geld zo lijk het.

aannames ohne ende.....

De ID serie is zo goedkoop afgewerkt dat het geen moeite zal zijn voor de Chinezen dit te overtreffen.

Terug
Bovenaan