Aircopomp of aandrijving?

Guest
Mijn auto had vorig jaar een lekke aircopomp. Het was geen groot lek, maar
de garagehouder adviseerde om er wel een nieuwe aircopomp in te laten
zetten. Die is er ingegaan. Vervolgens werd een rammelgeluid hoorbaar. Dat
geluid werd steeds erger. Met de oude aircopomp had ik dat geluid overigens
nooit. Vervolgens heeft de garagehouder er een nieuwe aircopomp ingezet.
Daarvoor heeft hij er ook een nieuwe krukaspoelie, spanners en
distributieriem ingezet. Nu begint dat rammelgeluid opnieuw. Kan het zijn
dat dit opnieuw een misexemplaar van een aircopomp is of kan het zijn dat
het rammelgeluid door de aandrijving komt en de aircopomp nu verpest is
doordat hij niet gelijkmatig werd aangedreven? Weet iemand raad?
Sjaak.

Wat voor type garage is het? Merkdealer? De airco doet het altijd goed? Je hebt rammel met en zonder airco inschakelt?

2 nieuwe rammelende pompen op rij die verder wel gewoon werken wel is een heel kleine kans. De kans is veel groter dat er met de (de)montage iets niet goed is teruggezet, gespannen, afgevult of vastgezet.

Ik zou heel logisch zelf nadenken wat het kan zijn. Kan je bijvoorbeeld met je telefoon een filmpje maken en het geluid echt uit de pomp localiseren?

ANWB advieslijn bellen als je lid bent en/of even naar een andere goeie (merk)garage gaan en even als second-opinion naar laten kijken. Als de eerste garage iets niet goed heeft gedaan moet hij het kosteloos herstellen, is het heel iets anders dan kan je het gewoon laten maken.

Heb je twee keer een pomp plus arbeid betaald? Dan zou ik zeker weer even bij de eerste garage aankloppen en zeggen dat hij over de brug moet komen om het gevonden defect gratis/voor weinig te repareren. Ook op een reparatie heb je namelijk garantie (bij Bovag dan).

Bedankt voor de reactie op mijn probleem. De rammel is alleen hoorbaar als de airco is ingeschakeld. Het begint minimaal en neemt steeds meer toe naarmate de tijd verstrijkt. De airco werkt zelf goed en lekt niet.

Terug
Bovenaan