Aircocondensor lek

Mechanix

Kilometervreter
De aircocondensor van mijn Verso blijkt helaas te lekken. Bij aanschaf van de auto deed de airco het ook niet, maar hij is toen opnieuw afgevuld. Inmiddels is er door de lekkage alweer een gedeelte van de vloeistof ontsnapt, waardoor de airco het niet goed meer doet.

Ik heb nog een maand garantie op de auto. Zou dit eronder vallen?

Zou ik op moeten zoeken. Maar ik denk dat de condensor al lek was bij aanschaf, want de airco deed het toen ook niet en moest worden bijgevuld.

Nb. Ik ga natuurlijk de garage zelf bellen, maar ik ben even benieuwd wat de experts hier denken.

Ik ook, geval van garantie. Mits uitgesloten door de verkoopsvoorwaarden maar dat lijkt me sterk. Als je een auto koopt hoort alles te werken waarvoor het bedoeld is, tenzij dit duidelijk vermeld was in de advertentie (bvb airco functioneert niet naar behoren).

Ik ben benieuwd wat de garage gaat zeggen (een gerenommeerde merkdealer). Zelf dacht ik dat ze kunnen aanvoeren dat hij tijdens de 11 maanden gebruik een steentje kan hebben gekopt, maar omdat hij het bij aanvang al niet goed deed vind ik dat ik wel een aardig verhaal heb.

Niet schieten is altijd mis. Gewoon proberen. Overigens zijn die condensors (niet via de merkdealer) niet duur.

Ik ben benieuwd wat de garage gaat zeggen (een gerenommeerde merkdealer). Zelf dacht ik dat ze kunnen aanvoeren dat hij tijdens de 11 maanden gebruik een steentje kan hebben gekopt, maar omdat hij het bij aanvang al niet goed deed vind ik dat ik wel een aardig verhaal heb.
Ik zou dat zeker zo aanvoeren ja. Het kan ook een langzaam lekje op een o ringetje zijn he. Heb ik nu ook bij de Clio. Kan snel opgelost zijn maar je kunt het niet zelf en elk jaar vullen is ook teveel van het goede.

Het is een slijtagedeel, lijkt mij. Net als een radiateur. Je kan misschien wel wat coulance verwachten.

Beroep op garantie zou ik eerder op de aircopomp zelf verwachten. Als die functioneerde bij aankoop dan zou je mogen verwachten dat die dat de garantieperiode ook nog doet.

Terug
Bovenaan