Aircocompressor Jaguar x-type

methal

Net ingestapt
Allen,

Mijn auto (Jaguar x-type 2008 2.0 diesel Estate Belgie) staat momenteel bij de garage voor onderhoud en een van de puntjes is een niet werkende airco.

Hoogst waarschijnlijk is het de compressor die niet werkt. Dit wordt nog verder onderzocht, maar er is geen lek en het lijkt mij wel waarschijnlijk omdat de airco continue op staat door de automatische climatic. De auto heeft al 300k Km's, dus ok.

Mijn garagist zegt dat, als het de airopomp is, deze in zijn geheel zou moeten vervangen worden à 6-700 Euro exl btw voor het onderdeel.
Ik had hier of daar iets gelezen over aircopompen en magneetkoppelingen en op mijn vraag voor gedeeltelijke vervanging antwoordde hij dat het niet langer kan om de magneetkoppeling afzonderlijk te vervangen. (ik had nl. gelezen dat je die kan demonteren en afstellen met behulp van "shims")

Anyhow, er van uitgaande dat de pomp in zijn geheel vervangen wordt vroeg ik    mij af of daar niet goedkoper aan kan geraken.

Is hier toevallig iemand die in zijn computer kan kijken en de lijst van referentie nummers kan doorgeven? Of kan zeggen in welke andere auto's dezelfde compressor zit?

Ik dacht bv om via Ebay er eentje uit de US te laten komen. Maar onderdelen uit de US, dat is altijd oppassen ivm compabiliteit.

Dit is er eentje voor de Ford Mondeo 2.0. De motor van de Jag zou vrij gelijkaardig moeten zijn? in een file die ik vond krijg ik typenummer wsh-m1c231-B, maar dat lijkt mij iets te algemeen, gezien ik die ook bij de oudere mondeo's, fiestas en focussen zie.
https://www.ebay.com/itm/FORD-Mondeo-III-B5Y-BEHR-HELLA-Compressor-AC-Air-Conditioning-2-0-2-2L-2000-2007-/151508146991?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item234696db2f&vxp=mtr

Deze lijkt er een te zijn voor de Jaguar 3.0 L benzine? Dit is wellicht niet compatibel?
https://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-PREMIUM-QUALITY-AC-COMPRESSOR-WITH-CLUTCH-FOR-JAGUAR-LINCOLN-/290935986834?fits=Make%3AJaguar|Model%3AX-Type

Bij voorbaat bedankt.

Misschien is deze vraag beter gesteld op een merk/typespecifiek forum: dan heb je een stuk grotere kans dat je een (goed) antwoord krijgt.

daan944 zei:
Misschien is deze vraag beter gesteld op een merk/typespecifiek forum: dan heb je een stuk grotere kans dat je een (goed) antwoord krijgt.

Ja goeie tip, maar er zijn hier wellicht wel wat mensen die in een garage werken of iets meer ervaring hebben.

Terug
Bovenaan