Airbooster voor banden oppompen

Djurre 5383464

Startmotor
Ik heb nogal wat oude Jag lerrepen buiten staan, maar ik vind lege banden altijd zo shabby.
Ik zoek een snelle doeltreffende manier om 40 banden op peil te houden.
Nu dacht ik aan zo'n airbooster, kan je daar ook banden mee oppompen?
Staat wel in de tekst bij Amazon maar heb mijn twijfels.. zie namelijk geen luchtaansluiting op het ding.

Ik heb nu zo'n klein electrisch oplaadbaar pompje, maar dan is niks voor het doel wat ik voor ogen heb.

Ik heb zo'n compressor van 8 bar, op wieltjes. Werkt prima!
Ik denk dat dat net zoiets is als dit.

is zoiets niet gewoon handiger als je die auto's op het terrein hebt staan?

Het gaat toch om bijhouden / bijvullen? Dan lijkt mij zoiets lijkt mij veel handiger (handzamer). Heb er geen ervaring mee, maar zit er ook wel eens aan te denken om zoiets aan te schaffen, helemaal omdat ik de accu al heb

KLIK

je hebt ze ook wel van andere merken

als die banden helemaal plat staan dan is dit niet handig en sta je wel even

Klopt, maar ik wil mobiel de banden oppompen zonder dat ik iets in het stopcontact hoef te doen.
Dan moet je dus een compressor hebben met zo'n groot mogelijke tank.
Ik heb er nu op wieltjes eentje gevonden met een inhoud van 50 liter.. top!
Dat zou voldoende moeten zijn voor bet bijpompen van meerdere banden.

AsconaGT, zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, maar ik heb geen ervaring ermee, alleen met de kleinere varianten met ingebouwde accu, maar die zijn zo leeg.

is zoiets niet gewoon handiger als je die auto's op het terrein hebt staan?

Het gaat toch om bijhouden / bijvullen? Dan lijkt mij zoiets lijkt mij veel handiger (handzamer). Heb er geen ervaring mee, maar zit er ook wel eens aan te denken om zoiets aan te schaffen, helemaal omdat ik de accu al heb

KLIK

je hebt ze ook wel van andere merken

als die banden helemaal plat staan dan is dit niet handig en sta je wel even
Ik heb wel zoiets - precies dezelfde zelfs - en mede dankzij de verwisselbare accu's, die meen ik ook in verschillende capaciteiten te koop zijn, zul je er zeker tal van auto's mee op spanning kunnen brengen voor je de accu('s) weer moet opladen. En hij is ook zeker heel handzaam, handzamer dan iets dergelijks van concurrent black&decker dat dan weer makkelijker in het gebruik is doordat je hem vooraf op de gewenste bandenspanning kunt instellen. Maar houdt er wel rekening mee dat banden die veel lucht hebben verloren hiermee veel tijd vragen om weer op spanning te komen, het elektrische pompje is vrij traag.
Ik denk dat een compressor zoals die van Arebos die Djurre zelf noemt in dit geval veel sneller is - maar daar heb ik dan weer weinig of geen ervaring mee.

Laatst bewerkt:
Zonder luchtvoorraad staat zo'n pompje toch wel een paar minuutjes op een zachte band te pompen. Je bent zo 5-10min per auto bezig.
Met tank (20l is prima 40 is top) gaat het nog sneller dan bij het tankstation, want daar staat zo'n ding elke 5s nog een meting te doen en met je eigen compressor zit er een metertje op je pistool dat veel sneller werkt.
Terwijl je van band wisselt wordt je tankje weer gevuld. De meeste tijd is eigenlijk de dopjes los- en vastdraaien.
(tip bij tankstation: eerst alle dopjes los, dan de euro er in ;) )

Ik gebruik zelf een compressor met 10 liter tankje, maar ik kan makkelijk de stekker in het stopcontact steken en zo druk houden.

Ik heb diverse 12v compressoren gehad, maar er gaat niets boven een tank(je). Bovendien kan je het gebruiken voor luchtgereedschap.

Dank voor jullie input jongens.
Denk dat we het erover eens zijn dat een elektrische handzame luchtpomp oke is als je een halve bar wil toevoegen.
In mijn geval, soms 1,5 bar en dan ook nog eens van vele wielen is met een tank werken erg prettig.
Ik heb inmiddels een compressor van Einhell aangeschaft met 50 liter tank.
Meteen blaassetje erbij besteld en voor rond de 200 euro klaar, prima.

https://www.bol.com/nl/nl/p/einhell...h=m3gjKEmJS2LF9cHaWgVP0A.2_60.61.ProductImage

Terug
Bovenaan