AI Fotowedstrijd #19: De auto als kunstwerk - 929V6

Marleen

Asfaltkampioen
DALL-E-2025-02-16-19-34-32-Een-fotorealistische-afbeelding-van-een-auto-die-een-spectaculaire-spro.webp

Welkom bij AI Fotowedstrijd #19: De auto als kunstwerk
De curator van het Tate Modern museum in London zit met zijn handen in het haar. Voor de nieuwe exhibition over "de auto als kunstwerk" hadden een aantal rijke Nederlanders en Belgen hem een aantal kunstwerken van Van Gogh en Rubens beloofd met de auto als thema. De arme man besefte een uur geleden pas dat het een fake belofte was omdat er in de tijd van die twee grote kunstenaars nog geen auto's bestonden.

Daarom is hij nu druk op zoek naar nieuwe werken en misschien kunnen jullie hem helpen?

De opdracht:
- Ontwerp een kunstwerk met de auto als thema.
- geef het werk een passende titel en geef duidelijk aan welke kunstenaar diende als inspiratiebron.

Voorbeelden:

* Andy Warhol: Bekend om zijn zeefdrukken van auto's, met name Mercedes-Benz modellen.
* Maurizio Cattelan: Bekend van de installatie "Totted", waarin een Audi Quattro door een boom is doorboord.
* BMW Art Cars: Een serie auto's die zijn beschilderd door gerenommeerde kunstenaars, zoals Andy Warhol, Roy Lichtenstein en Jeff Koons

warhol_MB300SL_ser2_2800_S39-e1402226789500.jpg

maurizio-cattelan-6717_0@2x.jpg

12x12-Roy-L.jpg

Deze opdracht duurt tot woensdag 5 maart 2025, 20.00 uur. Daarna kan er gestemd worden tot vrijdag 7 maart 20.00 uur.

Hoe werkt het?

• Deelnemers genereren een afbeelding met behulp van hun favoriete AI-tool.
  • Na afloop van de wedstrijd beoordelen we elkaars inzendingen op basis van creativiteit, originaliteit en de mate waarin de opdracht is nageleefd.
  • De winnaar mag een nieuwe opdracht bedenken voor de volgende ronde.
Doelgroep: De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in AI en het creëren van digitale kunst. Zowel beginners als ervaren gebruikers zijn van harte welkom.

Regels:
- De wedstrijdleiding bepaalt de opdracht; diegene geeft een vaste opdracht of omschrijft een vrije opdracht
- De deelnemers geven hun 3 favorieten 1,2 of 3 punten voor de derde, de tweede en de eerste plaats.
- Het is wel de bedoeling dat als je meedoet, dat je ook meestemt.
- Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen. In het geval van te weinig inzendingen, vervallen de andere punten. In het uiterste geval mag de wedstrijdleiding 1 extra punt toewijzen als tiebreaker. Dat extra punt kan hij/zij niet aan zichzelf geven.
- In het geval van een gelijkspel, wordt er gekeken naar de inzending met de meeste 1e plaatsen. Daarna, indien nodig naar de meeste 2e plaatsen.
- Na afloop moet de wedstrijdleiding een OER plaatsen, waarna er gestemd kan worden.
- De winnaar mag de volgende opdracht bedenken of aangeven dat de nummer 2 de volgende opdracht mag doen. Als de winnaar zich niet (op tijd) meldt, gaat de beurt automatisch naar de nummer 2.
- Foto's dienen te worden geüpload naar je eigen favoriete host. Foto's kunnen niet worden gelinkt vanuit de AI-tools.
- Over elk aspect van de wedstrijd mag gediscussieerd worden. Het oordeel van de wedstrijdleiding is wel definitief.
- Winnaars die vervolgens wedstrijdleiding worden mogen regels toevoegen aan dit rijtje.
- Een inzending mag net zo vaak worden gewijzigd als je zelf wilt. De foto die er staat op het moment dat de wedstrijd sluit, geldt als inzending.
- De nieuwe starter van een opdracht wordt verzocht om in ieder geval deze spelregels (rode tekst) te kopiëren naar zijn / haar opdracht.

Vorige wedstrijden:
001: Het refrein - Marleen
002: Starman - Zadelsnuiver
003: Auto van de toekomst - Gullwing
004: Auto voor een beroep - 2CV Lover
005: Het stripverhaal - Marleen
006: Een beetje gezelligheid - Gullwing
007: Even wat warmers - Rudyke
008: Er op uit - Niseko
009: Een persoonlijke kerstkaart van een autoliefhebber - 929V6
010: Het Nieuwe jaar inluiden - D.E.N.N.I.S.
011: De snelweg bij nacht - Rudyke
012: De garage - RONR
013: Je familieauto-herinnering - 929V6
014: De auto als oase van rust - RONR
015: Jouw automotive multitool - Zadelsnuiver
016: Mad Max - Marleen
016b: De banner (tussenopdracht) - D.E.N.N.I,S
017: Het vroege voorjaar! - Joost Boers
018. De auto voor een lange afstandsreis - Marleen

Laatst bewerkt:
Ik heb de opdracht toevertrouwd aan Kunstenaar "Whistlin Diesel" (een YouTuber met 10 mln + volgers).

Zeer populair kanaal waar veel rollend materieel & equipment tot het uiterste wordt "getest". Een nieuwe Ferrari in de hens steken, een Cybertruck in 2 breken, een T-Ford van zijn autostelling van 3 hoog naar beneden trekken met een koord, zelfs een zeldzaam paar nieuwe vintage Nike schoenen van 35.000$ compleet om zeep helpen met een pletwals, niks is veilig voor Le Maître. Rock 'n Roll. (Herman Brood)³
Verdient ie 5 mln $ per jaar mee, maar dit terzijde. Alles voor de (views) barokke kunst!

Voilà, dit is het "Quand Les Maîtres se retrouvent autour d'un véhicule"

Eerdere poging - DeLorean Pablo Picasso style

Laatst bewerkt:
Inderdaad, het is een mengeling tussen de schreeuw en Van gogh's sterrenhemel in popart. Bedoeling ervan lijkt me duidelijk met de schreeuw vooraan op de hoek ;)

Christo hult gebouwen, bruggen en meer in wit doek. De Amerikaanse artiest heeft dat (bij mijn weten) nooit gedaan bij een auto. Ik heb dan ook een oer-Amerikaanse auto, de RAM 1500, gevraagd maar helemaal inpakken van deze auto is blijkbaar een dingetje. Verder dan deze draping in Texas kwam CoPilot niet ondanks best wel aanhouden en in andere omgevingen.

"Wrapped American Works"

jMmHMzf.jpeg

Edit: titel kunstwerk

Laatst bewerkt:
Goedemorgen! Geen enkele AI toepassing kon deze week mijn idee tot leven brengen... Ik wilde een architectonisch en minimalistisch kunstwerk maken van een super gestileerde jaren 60 bungalow met een auto ervoor. In de stijl van de kunstzinnige illustraties van designer Sander Patelski. Dit is het beste resultaat helaas, meer een stripverhaal-tekening. Ik noem het "Desert Drive".

Designer-21.jpg

Iets als dit was de bedoeling:
Sander-Patelski.jpg

Laatst bewerkt:
Het OER ...
Een heleboel prachtige inzendingen !!!
Stemmen kan tot vrijdagavond 7 maart 2025 20u

1. Niseko - Quand Les Maîtres se retrouvent autour d'un véhicule"

2. JL 86 - Banksy

IMG-6826.jpg

3. Zadelsnuiver - Nightmare on wheels

20250301-185721.jpg

4. D E N N I S - De Autotem

Gemini-Generated-Image-inop6pinop6pinop.jpg

5. Zonder BMW met Skoda - Van Gogh Kunst

OIG2.zGjbCoJ2z4RvyuxPlDUZ

6. Magnifieke Malloot - Corvette in technicolor

d506ce78-59f0-4149-9f4d-c9141b9de588.jpg

7. 929V6 - Het melkmeisje dat alles kan (met coffiecups)

54361255710_dd47c8f78e_b.jpg

8. Gullwing - Nachtwacht met auto's

CzUKFz6.jpeg

9. Jay DoubleYou - La Strada della vita!

F0-D02754-AF55-46-DE-A6-C6-32-BC703-D2-AF2.webp

10. Joost Boers - "Wrapped American Works"

jMmHMzf.jpeg

11. Marleen - Ce n'est pas une Alfa

ce-n-est-pas-une-alfa.jpg

12. V70man - Mondriaan auto

Gemini-Generated-Image-6sinuh6sinuh6sin.jpg

13. RONR - Desert drive

Designer-21.jpg

Laatst bewerkt:
1. V70man, niet alleen een goed idee maar ook super uitgevoerd door de AI, wow!

2. RONR, ik ben groot fan van deze midcentury modern architectuur, leuk bedacht!

3. 929V6, ook weer zo'n goed uitgevoerd plaatje, heel knap gedaan!

Als ik zo naar de andere inzending kijkt, bekruipt mij het gevoel dat ik het mezelf te makkelijk heb gemaakt met mijn inzending. Super creatief allemaal (y)

1. 929V6 - Het melkmeisje dat alles kan (met coffiecups)
2. Marleen - Ce n'est pas une Alfa
3. Magnifieke Malloot - Corvette in technicolor

Bij deze editie geldt wat wat mij betreft “kiezen is verliezen” , prachtige inzendingen, maar omdat het moet toch een top 3

1 Magn Mallooot - de Picasso AI die ik zelf wou maken, maar Gemini kwam er niet uit
2 Zadelsnuiver - knap, zo sinister deze nachtmerrie op wielen, had even goed 1 kunnen zijn
3. Marleen - als mede Belgske en Magritte bewonderaar is dit echt super goed gedaan!

Sorry aan de andere inzendingen die hiermee tekort worden gedaan :-(

Marleen, ik zal vrijdag ca. 20h15 de uitslag posten als dat OK is voor jou?

Jeetje, wat maken jullie het mooi en moeilijk om een keuze te maken! Mijn top-3 is:
1. 929V6
2. Marleen
3. Zadelsnuiver

1. Magnifieke Malloot - Corvette in technicolor
2. Marleen - Ce n'est pas une Alfa
3. RONR - Desert drive

Zelf heb ik nog meerdere pogingen gedaan om iets in de stijl van M.C. Escher neer te zetten, maar dat werd niks…

1. V70man - Mondriaan auto - Goed bedacht, mooi uitgevoerd!
2. 929V6 - Het melkmeisje dat alles kan (met coffiecups) - Echt creatief! Ben benieuwd of ze echt zo handig zou zijn geweest. :ROFLMAO:
3. JL86 - Banksy - Ook deze opdracht is mooi uitgevoerd met AI.

Dank voor de leuke reacties so far. Ik vond het ook echt leuk dat er een auto uit het tijdsbeeld uit naar voren kwam. Enfin, mijn punten:

1. RONR - Desert drive - kan ik naar blijven kijken. Erg fraai beeld.

2. Marleen - Ce n'est pas une Alfa - leuke knipoog. Om over na te denken en en passant mooi beeld

3. 929V6 - Het melkmeisje dat alles kan (met coffiecups) - haha, humor! Deze vond ik erg leuk gevonden.

Wow :cool: complimenten iedereen!

1. Magnifieke Malloot - Corvette in technicolor
2. 929V6 - Het melkmeisje dat alles kan (met coffiecups)
3. V70man - Mondriaan auto

13 inzendingen deze week (volgens mij het hoogste ooit?) – op het ereschavot van deze kunstzinnige wedstrijd met ronduit fantastisch knappe inzendingen staan:

1. 929V6 – 21 punten – 5 1ste plaatsen - 9 stemmen
  2. V70Man – 14 punten – 3 1ste plaatsen - 6 stemmen
  3. Magn. Malloot – 12 punten – 3 1ste plaatsen – 5 stemmen
Meest # stemmen gekregen in deze wedstrijd : 929V6

“MVP” na 19 wedstrijden met 4 gewonnen wedstrijden : Marleen

Proficiat 929V6, iedereen een superzonnig lente cabrioweekend gewenst en op naar wedstrijd 20!

Terechte winnaar. Goed gedaan. Treffend beeld. Succes met het bedenken van de volgende opdracht.

Terug
Bovenaan