AI Fotowedstrijd #16: Mad Max - Marleen heeft gewonnen, wie opent de nieuwe wedstrijd?

Zadelsnuiver

Kilometervreter
20250210-111309.jpg

Welkom bij AI Fotowedstrijd #16: Mad Max!

Één van mijn favoriete film series is de Mad Max franchise. Actiefilms boordevol knotsgekke achtervolgen met ronkende auto's in een futuristische maar dystopische setting. Het leek mij dus een leuke uitdaging om met behulp van een AI tool een scène te creëren die zo in een van de films zou kunnen voorkomen.

De Opdracht:
Ontwerp met je favoriete AI-tool een auto (of meerdere) in een setting die niet zou misstaan in een Mad Max film. Belangrijk om is om te weten dat de auto's in de film méér zijn dan alleen vervoermiddel. Vaak zijn ze uitgerust met wapens en ander materieel om te overleven in de ruige woestenij. De auto's zijn ook absoluut niet origineel, maar vaak voorzien van onderdelen die gekanibaliseerd zijn van andere voertuigen. Ze zijn ruig, vies en gemeen en boezemen angst in overal waar ze gaan.

Deze opdracht duurt tot woensdag 12 februari 2025, 20.00 uur. Daarna kan er gestemd worden tot vrijdag 14 februari 20.00 uur.

Hoe werkt het?

• Deelnemers genereren een afbeelding met behulp van hun favoriete AI-tool.
  • Na afloop van de wedstrijd beoordelen we elkaars inzendingen op basis van creativiteit, originaliteit en de mate waarin de opdracht is nageleefd.
  • De winnaar mag een nieuwe opdracht bedenken voor de volgende ronde.
Doelgroep: De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in AI en het creëren van digitale kunst. Zowel beginners als ervaren gebruikers zijn van harte welkom.

Regels:
- De wedstrijdleiding bepaalt de opdracht; diegene geeft een vaste opdracht of omschrijft een vrije opdracht
- De deelnemers geven hun 3 favorieten 1,2 of 3 punten voor de derde, de tweede en de eerste plaats.
- Het is wel de bedoeling dat als je meedoet, dat je ook meestemt.
- Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen. In het geval van te weinig inzendingen, vervallen de andere punten. In het uiterste geval mag de wedstrijdleiding 1 extra punt toewijzen als tiebreaker. Dat extra punt kan hij/zij niet aan zichzelf geven.
- In het geval van een gelijkspel, wordt er gekeken naar de inzending met de meeste 1e plaatsen. Daarna, indien nodig naar de meeste 2e plaatsen.
- Na afloop moet de wedstrijdleiding een OER plaatsen, waarna er gestemd kan worden.
- De winnaar mag de volgende opdracht bedenken of aangeven dat de nummer 2 de volgende opdracht mag doen. Als de winnaar zich niet (op tijd) meldt, gaat de beurt automatisch naar de nummer 2.
- Foto's dienen te worden geüpload naar je eigen favoriete host. Foto's kunnen niet worden gelinkt vanuit de AI-tools.
- Over elk aspect van de wedstrijd mag gediscussieerd worden. Het oordeel van de wedstrijdleiding is wel definitief.
- Winnaars die vervolgens wedstrijdleiding worden mogen regels toevoegen aan dit rijtje.
- Een inzending mag net zo vaak worden gewijzigd als je zelf wilt. De foto die er staat op het moment dat de wedstrijd sluit, geldt als inzending.
- De nieuwe starter van een opdracht wordt verzocht om in ieder geval deze spelregels ( rode tekst) te kopiëren naar zijn / haar opdracht.

Vorige wedstrijden:

001: Het refrein - Marleen
002: Starman - Zadelsnuiver
003: Auto van de toekomst - Gullwing
004: Auto voor een beroep - 2CV Lover
005: Het stripverhaal - Marleen
006: Een beetje gezelligheid - Gullwing
007: Even wat warmers - Rudyke
008: Er op uit - Niseko
009: Een persoonlijke kerstkaart van een autoliefhebber - 929V6
010: Het Nieuwe jaar inluiden - D.E.N.N.I.S.
011: De snelweg bij nacht - Rudyke
012: De garage - RONR
013: Je familieauto-herinnering - 929V6
014: De auto als oase van rust - RONR
015: Jouw automotive multitool - Zadelsnuiver

Laatst bewerkt:
Vet idee! Ik heb ook alles gezien, inclusief de originele met Mel Gibson. Van die lekker slechte effecten, heerlijk.
Ik zal eens aan de slag!

EDIT... ik mag geen wapens van chatGPT :cautious:

Laatst bewerkt:
Eerlijk, ik ken Mad Max enkel van naam – toen ik de titel zag, dacht ik, oh wat leuk een wedstrijd over Verstappen! Ja lap, een filmserie waar ik nooit iets van gehoord noch gezien heb en me dus visueel 0,0 bij kan voorstellen.

Dan kan je wat Googlen, Wiki-en, YouTube-en of wachten op jullie inzendingen tot woensdag om inspiratie op te doen maar daar had ik geen zin in. Deelnemen is belangrijker dan winnen dus bij deze aan Gemini gevraagd "wat als er Porsches zouden figureren in Mad Max"? En dan wat gaan tweaken.

Ik heb AI gevraagd een banner te ontwerpen voor deze wedstrijden, het voorlopige resultaat staat bovenaan de pagina (inclusief typische schrijffoutjes). Misschien een leuk idee om daar de volgende wedstrijd aan te wijden; wie maakt de beste banner?

Superleuk idee Zadelsnuiver - de foto die je net hebt toegevoegd in de OP lijkt ontworpen te zijn door het fameuze Jaguar PR-team qua kleurstelling ;).

Kleine bedenking is dat AI niet geweldig is mbt het toevoegen van NL tekst volgens mijn ervaring; zowel GPT als Gemini maken er meestal een potje van.

Kleine bedenking is dat AI niet geweldig is mbt het toevoegen van NL tekst volgens mijn ervaring; zowel GPT als Gemini maken er meestal een potje van.

Het meest frustrerend is nog dat wanneer de afbeelding geslaagd is, dat de tekst niet klopt of dat wanneer de tekst klopt, de afbeelding weer trekt op niets.

Hier mijn inzending voor deze week. Wat een moeilijke opdracht :). Ben door al m'n gratis credits heen bij Microsoft Designer, Gemini maakt veel te lieve plaatjes en ChatGPT wil niks doen omdat ie denkt dat ik een gevaarlijke gek ben ofzo...

De inzending is dus uiteindelijk een van de eerste resultaten uit Designer geworden:

Designer-15.jpg

Twee andere pogingen:
Designer-17.jpg
Designer-21.jpg

Hier mijn inzending voor deze week. Wat een moeilijke opdracht :). Ben door al m'n gratis credits heen bij Microsoft Designer, Gemini maakt veel te lieve plaatjes en ChatGPT wil niks doen omdat ie denkt dat ik een gevaarlijke gek ben ofzo...
Probeer het eens met Grok

• Leuk
Waarderingen: RONR
Ik heb AI gevraagd een banner te ontwerpen voor deze wedstrijden, het voorlopige resultaat staat bovenaan de pagina (inclusief typische schrijffoutjes). Misschien een leuk idee om daar de volgende wedstrijd aan te wijden; wie maakt de beste banner?
Dat vind ik een super goed idee. Ik heb jouw goede voorbeeld even gevolgd en Grok kwam met het volgende:

Jammer genoeg vertaalde Grok het zelf naar het Engels. Ik ben het daar niet geheel mee eens.

Jullie opmerkingen en een AI training gisteren hebben me aan het werk gezet. En dit was inderdaad een pittige opgave. Ik vond het Citroën Méhari-thema dat ik soms aanhoud wel passend maar AI lijkt er zelfs met Mad Max-beschrijving de meest vreemde wendingen aan te geven en hoe langer ik specificeerde, hoe braver en zonniger de beelden werden, tot een strak geasfalteerde weg in de stralende zon toe. Dus opnieuw begonnen en de tweede poging was daar raak hoewel de Méhari die in de opdracht bleef staan duidelijk een evolutie heeft gemaakt...:

EjRytX5.jpeg

Het OER!

929V6

D E N N I S

JL86

Magnifieke malloot

V70man

Niseko

Marleen

Zonder BMW met Skoda

RONR

2CV lover

Joost Boers

Stemmen kan tot vrijdag 14 Februari, 20:00.
Iedereen veel succes!

Als gezegd niks met Mad Max maar toch, ik probeer me in te leven ;)

1 - RONR - Prachtig hoe je probeert te ontsnappen aan de Paris-Dakar DAF van de intussen helaas betreurde Jan De Rooy; ain't gonna happen RONR! Dat ding stak zelfs de Peugeot 405Mi16 Turbo van Ari Vatanen voorbij aan 200+ in de woestijn
2- Marleen - je "Voorlopige poging" met Lara Croft :love:had je de 1ste plaats opgeleverd Marleen
3 - DENNIS - het kippenleger, hoe kom je er bij, maf maffer, mafst, hilarisch

(ik tel vrijdag wel)

De winnaar is bekend! Onze eigen Mad Marleen heeft met 13 punten deze wedstrijd gewonnen! Iedereen bedankt voor het meespelen en op naar de volgende wedstrijd (y)

Marleen 13 punten
Magnifieke Malloot 12 punten
D E N N I S 11 punten
Niseko 7 punten
JL86 6 punten
Joost Boers 6 punten
2CV lover 5 punten
Zonder BMW 4 punten
RONR 3 punten

11 inzendingen deze week, met de nodige mafheid die wel bij de topictitel past!

Het was een spannende wedstrijd ditmaal :

• Marleen – 13 punten
  • Malloot – 12 punten
  • DENNIS – 11 punten
Proficiat Marleen, iedereen een romantische Valentijnsavond gewenst (eerst rond en later op het kookeiland) en op naar wedstrijd 17! Marleen is met 3 winsten ook de MVP van dit spelletje.
(edit - terwijl ik typte was Zadelsnuiver me voor)

Euhm, Marleen geniet nog na van Valentijn denk ik zo.
Kan M. Malloot later deze middag evt een nieuwe wedstrijd starten?

Terug
Bovenaan