Aftermarktlamp LED koplamp werkt niet

Hansie L

Startmotor
Ik heb een set aftermarket LED lampen H11 voor onze Jeep Compass uit 2014 gekocht.
Als ik ze er in zet en de motor draait niet, dan doen ze het goed.
Als ik de motor start gaan ze naar enkele seconden uit.
Elke keer als ik ze dan opnieuw aanzet en de motor loopt gaan ze naar vaak enkele seconden uit en soms branden ze iets langer.
Wat kan er hier verkeerd gaan en is daar wat aan te doen?

Durashift zei:
Origineel houden.
Dit: maar vooral omdat het niet mag, het is verboden om een niet goedgekeurde lamp in de behuizing van een halogeen koplamp te zetten. Er zijn goede setjes aftermarket LED koplampen, maar ook dan mag het niet van de wetgever.

Je mag ook niet te hard rijden, en dat doet ook vrijwel iedereen (wel eens)

Is het niet gewoon zo dat de auto computer een andere weerstand meet, denkt dat de lamp stuk is, en daardoor de spanning afsluit?

Mee eens, dat iets niet mag, wil niet zeggen dat je het niet moet doen. In de Compass zit gewoon slechte verlichting. Dus iets meer licht is veel veiliger en qua lichtbeeld, geeft hij een mooi strak lichtbeeld, dus verblindend is het niet. Een Compass met Xenon geeft feller licht.
Inzake de weerstand denk ik ook. Alleen zo raar dat ze wel aanblijven als de auto uit staat, maar als de motor loopt ze uitgaan. En soms nar 5 seconden en soms naar 20 seconden.

Inwendige temperatuurswitch of overspanningsbeveiliging in de lamp? Motor uit is accuspanning vaak 12-13V en met draaiende motor vaak 14.5 volt. (Als de dynamo aanslaat).

Zou het dan een optie zijn om hem rechtstreeks met een relais op de accu aan te sluiten. Dan houdt hij de lagere spanning?

Hansie L zei:
Zou het dan een optie zijn om hem rechtstreeks met een relais op de accu aan te sluiten. Dan houdt hij de lagere spanning?
De accu spanning is overal hetzelfde of je het nu bij de lamp aansluiting of bij de accu weg haalt. Bovendien controleert keer auto of geef lampen branden, met een relais aansturen levert het constant de melding op dat je lampen stuk zijn.

Een auto origineel met Xenon mag dan wel feller lijken de lampen zijn wel ingericht op Xenon en verblinden daardoor niet. Met LED lampen is lampen bedoeld voor halogeen bestaat die kans wel omdat het een ander type lichtbron is.

Als quick & dirty oplossing: 2 dikke diodes in serie met de lamp. Dan valt er 1,2V weg en blíjven ze hopelijk wel branden.
Een condensator parallel erover van 100uF kan misschien ook helpen om wat storing weg te halen.

Eens met alle opmerkingen: het blijft gepruts en het mag ook niet.

Ik zou er gewoon Philips/OSRAM halogeen lampen in doen, die lampen die claimen x procent mee licht te geven. Ik had zo'n set in mijn vorige Insignia en dat was inderdaad een verbetering. Het deed niet meer over voor de Xenon van onze Mini.

EVV zei:
Ik zou er gewoon Philips/OSRAM halogeen lampen in doen, die lampen die claimen x procent mee licht te geven. Ik had zo'n set in mijn vorige Insignia en dat was inderdaad een verbetering. Het deed niet meer over voor de Xenon van onze Mini.

Er is een hoop marketing bs over lampjes. Blauw licht, wit licht, meer licht. Binnen de standaard van H1,H4 of H7 lampjes en de natuurkundige wetten is er echter niet zoveel te winnen. Pas hadden we nog een draadje dat de Aldi de beste deal is, getest door Dekra

EVV zei:
Daar heb je dus vrij weinig aan: ik heb ook zo'n setje van OSRAM in de auto zitten, ja het is meetbaar helder ( ik heb thuis een lux-meter ) . Echter het maakt geen groot verschil.

OFPhNTz9EgjImsGSCAh7sC30.jpg

Osram Nightbreaker Unlimited
Dimlicht 336Lux Max
Grootlicht 571Lux Max

FLbtWYvVxkXCfBu9FsYeMT7V.jpg

F2 LED
Dimlicht 647Lux Max
Grootlicht 929Lux Max

Ik heb dus een tijdje dat F2 LED setje in de auto gehad: dat leverde daadwerkelijk een verdubbeling op, van de hoeveelheid licht gemeten in Lux. Echter als je kijkt naar de OSRAM Nightbreaker Unlimited vs normale OSRAM Halogeenlampen ( H4 ) dan is het echt minimaal het verschil, terwijl je in levensduur inwisselt bij dit helderdere halogeenlampen.

Osram Original
Dimlicht 220Lux Max
Grootlicht 488Lux Max

De Osram Nightbreaker Unlimited is dus niet 110% helderder zoals de fabrikant probeert te beloven, maar in werkelijkheid slechts 50% helderder. Ter vergelijking: het LED Setje is bijna 150% helderder dan de standaard halogeenlampen, dat is dus letterlijk een enorme bak met licht! Dat is dus bijna 2x zo helder als de Osram Nightbreaker Unlimited, wat ik eigenlijk totaal niet verwacht had om eerlijk te zijn.

Maar ik heb ze er dus uitgehaald, omdat die LED lampen natuurlijk veel te fel zijn in werkelijkheid. Leuk voor de bestuurder, maar niet voor het overige verkeer. Het verblind niet direct, echter je ziet wel hele felle koplampen... net als die nieuwe auto's met LED koplampen :(

Volgens mij heeft Osram tegenwoordig een h7 vervangset in LEDuitvoering die road legal is.

R W xxx zei:
Volgens mij heeft Osram tegenwoordig een h7 vervangset in LEDuitvoering die road legal is.
Philips ook, maar die zijn niet legaal hoor: je mag simpelweg geen LED plaatsen in een unit die enkel voor halogeen goedgekeurd is. Of er moet ondertussen iets veranderd zijn omtrent de regelgeving.

Hansie L zei:
Mee eens, dat iets niet mag, wil niet zeggen dat je het niet moet doen. In de Compass zit gewoon slechte verlichting. Dus iets meer licht is veel veiliger en qua lichtbeeld, geeft hij een mooi strak lichtbeeld, dus verblindend is het niet. Een Compass met Xenon geeft feller licht.
Inzake de weerstand denk ik ook. Alleen zo raar dat ze wel aanblijven als de auto uit staat, maar als de motor loopt ze uitgaan. En soms nar 5 seconden en soms naar 20 seconden.

Er is een reden dat het niet mag en das niet omdat ze jou geen beter lichtbeeld gunnen, maar omdat in veel gevallen het overige verkeer verblind wordt door die goedkope zooi.
Misschien moet je daar ook even aan denken ipv. alleen aan jezelf.

Zunigrijje zei:
R W xxx zei:
Philips ook, maar die zijn niet legaal hoor: je mag simpelweg geen LED plaatsen in een unit die enkel voor halogeen goedgekeurd is. Of er moet ondertussen iets veranderd zijn omtrent de regelgeving.

Staat toch echt dat ze zijn toegestaan op de openbare weg

Wel voor een select aantal modellen en..

81%2Bcwue3NEL._AC_SL1500_.jpg

Kijk scherp bij punt 2....

Hij gaat via de ECER112. Dus niet volgens de R36 waar eigenlijk een "H" lamp aan moet voldoen maar als grootlicht en verstraler.

Nico GTR zei:
Zunigrijje zei:
R W xxx zei:

Staat toch echt dat ze zijn toegestaan op de openbare weg

Wel voor een select aantal modellen en..

81%2Bcwue3NEL._AC_SL1500_.jpg

Kijk scherp bij punt 2....

Hij gaat via de ECER112. Dus niet volgens de R36 waar eigenlijk een "H" lamp aan moet voldoen maar als grootlicht en verstraler.
Dit is voor Duitsland: daar moet je bijna iedere verandering, die je aanbrengt aan je auto toe laten voegen aan de Fahrzeug schein. "Eingetragen" is het Duitse woord wat men dan gebruikt.

Ik kijk veel "Achtung Kontrolle" en in Duitsland, moet je zelfs een stoel hoes "eintragen" in je Fahrzeugschein. Terwijl dat in Nederland allemaal geen probleem is.

Vraag mij dus af, of het dan ook in Nederland toegestaan is: want hier gaan de zaken net iets anders, dan in Duitsland. Maar als ik het goed begrijp zijn deze OSRAM setjes niet voor H4 bijvoorbeeld? Bij dat linkje zie ik ook dat bijna enkel Duitse auto's toegelaten zijn.... geen Suzuki of Renault bijvoorbeeld. Wel staat er Peugeot tussen en Skoda, maar die laatst is gewoon een Volkswagen.

Als ik het goed heb, is die regel met lettertjes in de verlichting e.d. in NL al weer een tijdje afgeschaft en gaat het nu om het lichtbeeld. Een goed afgesteld aftermarket lichtding komt gewoon door de APK iig. En nee, H7 zijn niet voor H4.

R W xxx zei:
Als ik het goed heb, is die regel met lettertjes in de verlichting e.d. in NL al weer een tijdje afgeschaft en gaat het nu om het lichtbeeld. Een goed afgesteld aftermarket lichtding komt gewoon door de APK iig. En nee, H7 zijn niet voor H4.
Volgens mij niet hoor: bij de APK gaan ze niet kijken, of je toevallig iets in je auto ingebouwd heb wat geen toelating heeft. Die kijken inderdaad of je licht goed afgesteld is, wat voor merk of type erin zit daar kijken ze niet naar.

De politie kan je echter wel hiervoor bekeuren: je voert dan simpelweg niet toegestane verlichting, aangezien het geen E-Keurmerk heeft. Gaat hier dan ook om een EU Verordening en die geldt ook in Nederland.

Moet wel zeggen dat er weinig over te vinden is op internet: maar hier is nieuwsbericht van de overheid uit 2019, welke dus ook verteld dat lampen zonder E-Keurmerk niet toegestaan zijn. Kunnen zelfs sancties volgen voor de handelaren die dit verkopen... maja AliExpress opereert veilig in China: die trekken zich niks aan van de Europese Unie.

Er wordt LED- en xenonverlichting zonder E-merk voor voertuigen verkocht. Dat blijkt uit onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). De lampen zijn niet getest volgens de vereiste normen en zorgen voor oneerlijke concurrentie. Daarom zijn dergelijke lampen niet toegestaan. Om de verkoop te stoppen informeert de ILT de verkopers over de lampen zonder E-merk. Vanaf dit najaar kunnen handelaren inspecties verwachten.
https://www.ilent.nl/actueel/nieuws/2019/09/10/ilt-onderzoek-voertuigverlichting-zonder-keurmerk-verkocht

En dan nog de ANWB: die schrijven ook een stukje over LED.

Sierverlichting: € 140 boete
Je auto mag niet meer verlichting voeren dan voorgeschreven of uitdrukkelijk toegestaan. Ook al zijn er bij de speciaalzaak allerhande accessoires met LED- of neonverlichting te koop; wanneer je er mee de weg op gaat, riskeer je een bekeuring van € 140. Er bestaat geen regelgeving voor binnenverlichting, al is de kans groot dat je ook staande zult worden gehouden wanneer die binnenverlichting van de buitenzijde te zien is.
https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/autoverlichting-en-autoruiten/autoverlichting-de-regels#:~:text=Rijden%20met%20defecte%20verlichting%3A%20%E2%82%AC,of%20buiten%20de%20bebouwde%20kom.

Als je zoekt op e keurmerk auto verlichting kom je ook veel webwinkels tegen, die uitleggen dat je deze aftermarket LED/Xenon setjes niet op de openbare weg mag gebruiken.

Vraag mij dus af, of het dan ook in Nederland toegestaan is: want hier gaan de zaken net iets anders, dan in Duitsland. Maar als ik het goed begrijp zijn deze OSRAM setjes niet voor H4 bijvoorbeeld? Bij dat linkje zie ik ook dat bijna enkel Duitse auto's toegelaten zijn.... geen Suzuki of Renault bijvoorbeeld. Wel staat er Peugeot tussen en Skoda, maar die laatst is gewoon een Volkswagen.

Op het gebied van dit soort toelatingen heb je als lokale overheid niets in te brengen. Daarom geef ik ook aan dat dit via de ECE - R112 is gehomologeerd. Dat is een Europees uitgegeven regelgeving die veiligheidskritische delen van wegvoertuigen in kaart brengt.
Zo kun je een heel rijtje vullen met R die ingaan op EMC, op hoog voltage op spiegels, stoel en verlichting.

Je lamp, de koplamp in dit geval, de gehele unit valt onder R2, waarbij de "filament lampen" het H patroon en je knipperlichtjes, al je gloeilampjes in de auto onder R37 vallen. Die dan niet meer dan de standaardisering daarvan inzichtelijk maakt en dit koppelt aan productspecificatie.
Dit gedeelte (de R37) is het belangrijkste deel waarom een LED H4 of H7 geen doorgang kan vinden richting een E-keur. Immers krijg je die E-keur pas als jij aan alle testen en eisen in de R xxx kan voldoen en dat wordt weer gecontroleerd door een instantie die daar Europees voor is aangewezen...TuV of RDW, etc.
Dat staat dus verder helemaal los van wat jij als consument met je auto doet en waar de producent dus ook niet verantwoordelijk voor is. Duitsland als autobouwende natie heeft dat onderkend door te zeggen dat je een auto niet mag modificeren en als je het doet moeten die aftermarket producten voldoen aan de gestelde eisen. Nogmaals terugkoppelend...de ECE R xxx.

Of jij dat nu wel of niet inbouwt, je hebt dus nu in Duitsland rechtswege om dit te mogen hebben op de openbare weg. Met die woorden ja dit is goedgekeurd en ja dit heeft een E keur. Maar het is geen E - keur via de regelgeving die hierover zal gaan. Dit is zoals ik al opmerkte via de ECE R112 gegaan. Die specifiek is geschreven voor functionele eisen qua systeemveiligheid voor werklampen, grootlicht, etc.
Daarom dat ze ook aangeven dat deze lamp voor die modellen is, ik krijg mijn Clio hier ook in, maar wel met de specifieke koplamp (E1 etc...) die daarin is aangegeven met Xenon. Want immers dan is het grootlicht H7 en voldoet die aan de gestelde eisen. Want dan mag je hem homologeren onder R112.

H4 heeft overigens zijn hele eigen R...de R20. :p het is een doolhof en direct de reden dat heel veel tijdschriften en dergelijke dit eigenlijk niet goed onder woorden kunnen brengen want dit is teringlastig.

Nico GTR zei:

Op het gebied van dit soort toelatingen heb je als lokale overheid niets in te brengen.
Met andere woorden, als de OSRAM in Duitsland toegestaan is om bijvoorbeeld te installeren in een Volkswagen Golf: dan is dit ook toegestaan in Nederland, omdat deze dan een Europese goedkeuring gekregen heeft van de TüV in Duitsland.

Ik denk dat wij wel tot de conclusie kunnen komen: dat OSRAM de enigste producent is, welke een goedgekeurde H7 aftermarket LED Koplamp verkoopt. Echter zoals ik het zie, moeten ze die toelating per auto regelen.

Dus in mijn Suzuki Celerio kan ik het wel vergeten: deze heeft geen H7, maar H4 en tevens reflectoren. Zover ik weet wordt H7 vaak gebruikt in combinatie met projector koplampen. Maar wat TS wilde inbouwen heeft overduidelijk geen toelating in Europa.

Als er een H4 setje van OSRAM is, dan zou ik dit wel overwegen als het toegestaan is. Want het is wel degelijk mogelijk, alleen je zou eigenlijk na het installeren eventjes naar de autogarage moeten voor het afstellen. Wat natuurlijk enkel bij de APK of beurt gebeurd, niemand die daarvoor speciaal naar de garage rijdt.

Zunigrijje zei:
Nico GTR zei:

Op het gebied van dit soort toelatingen heb je als lokale overheid niets in te brengen.
Met andere woorden, als de OSRAM in Duitsland toegestaan is om te installeren in een Volkswagen Golf: dan is dit ook toegestaan in Duitsland, omdat deze dan een Europese goedkeuring gekregen heeft van de TüV in Duitsland.

Ik denk dat wij wel tot de conclusie kunnen komen: dat OSRAM de enigste producent is, welke een goedgekeurde H7 aftermarket LED Koplamp verkoopt. Echter zoals ik het zie, moeten ze die toelating per auto regelen.

Dus in mijn Suzuki Celerio kan ik het wel vergeten: deze heeft geen H7, maar H4 en tevens reflectoren. Zover ik weet wordt H7 vaak gebruikt in combinatie met projector koplampen. Maar wat TS wilde inbouwen heeft overduidelijk geen toelating in Europa.

Als er een H4 setje van OSRAM is, dan zou ik dit wel overwegen als het toegestaan is. Want het is wel degelijk mogelijk, alleen je zou eigenlijk na het installeren eventjes naar de autogarage moeten voor het afstellen. Wat natuurlijk enkel bij de APK of beurt gebeurd, niemand die daarvoor speciaal naar de garage rijdt.

Of desnoods van de RDW maar inderdaad.

Nee die hoeven ze niet per auto te regelen. Hij is gehomologeerd als GROOTLICHT. (R112, werklampen en grootlicht) Als jij H7 GROOTlicht hebt dan mag jij deze lamp legaal voeren. Immers zijn er aan GROOTlicht andere eisen verbonden dan aan dimlicht.H4 is dim en grootlicht ineen. Daarom zeg ik, mijn auto heeft een gasontladingslamp (D2s, Xenon) als dimlicht met een projector uiteraard en H7 grootlicht. Ik mag dit dus monteren en dat is nog legaal ook.

Maar wees gerust er moet eerst een wijziging in regelgeving komen voordat H4 LED wordt toegestaan.

Om even op de vraag van Hansie L terug te komen:

Te warm is goed mogelijk maar ik denk eerder aan led's dir niet geschikt zijn voor canbus.

Als je andere lampen in een moderne auto zet, moet je er rrkening mee houden dat de stroomsterkte vrij nauwkeurig gelijk blijft.

Een halogeen lamp is meestal 55 Watt, een Led is een watt of 10. De computer meet de stroomsterkte, ziet een afwijking en schakelt de spanning af.

12 volt, 55 watt heeft 4,5A nodig; 12 volt, 10 watt niet eens 1A. Je kan de stroomsterkte even nameten.

Een andere mogelijkheid is dat de led te warm wordt. Maar dan koelt de led af en zou hij na een paar minuten weer moeten opstarten. Even wat lucht door het koplamphuis blazen zou dan ook moeten werken.

Een paar diodes per led in serie zorgt voor de noodzakelijke spanningsval. Normale diodes hebben inderdaad een spanningsval van 0,6 ~ 0,7 volt, waarmee twee diodes in serie de klus zouden klaren.
Echter, vrijwel iedere auto met een 12 volt accu laadt met 14 volt dus in dat geval hebben die Chinezen toch iets gemaakt wat minder goed bruikbaar is.

Of e.a. legaal is...
Ach, het is grootlicht. Dat verblindt altijd.

Inzake legaal of illegaal. De lampen uit China komen wel door de APK (goed lichtbeeld) en de goedkope goedgekeurde lamoen van de Action niet. Misschien iets om over na te denken. Natuurlijk ga je geen lampen plaatsen met een slecht lichtbeeld. Al is het alleen maar om niet elke keer tegen seinende tegenliggers aan te kijken.
In mijn Audi blijven ze wel branden, echter in de Jeep niet. Dus ik verwacht te hoge spanning tijdens het opladen.
De LED lampen hebben dezelfde voltage dus qua amperes zouden ze gelijk moeten zijn.
Als ik meer ervaring heb met de diodes, zal ik het mededelen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. Wel jammer dat er zoveel schijnheilige boontjes in Nederland zijn. Maar die hebben we in de politiek ook :)

Hansie L zei:
Inzake legaal of illegaal. De lampen uit China komen wel door de APK (goed lichtbeeld) en de goedkope goedgekeurde lamoen van de Action niet. Misschien iets om over na te denken...

APK kijkt alleen maar naar het lichtbeeld, niet naar de lichtsterkte... 120W werklampen kunnen ook een perfect lichtbeeld geven maar zijn door de lichtsterkte toch hoogst illegaal.
APK is ook slechts de minimale voertuigeisen waaraan elk voertuig moet voldoen, en dat is totaal wat anders als de toelatingseisen waaraan een auto moet voldoen om een NL-kenteken te krijgen.
Kan dus zomaar gebeuren dat ondanks apk-goedkeuring het toch een onttrekking aan het wegverkeer op kan leveren als je ermee staande wordt gehouden.

En inderdaad, er zijn wat zoals je noemt "schijnheilige boontjes"... er zijn hier echter ook de nodige eigenwijze figuren die alleen maar aan het eigenbelang denken i.p.v. aan de medeweggebruikers en de verkeersveiligheid en daarbij totaal niet weten hoe de wetgeving hierover in elkaar steekt.;)

Hansie L zei:
In ieder geval bedankt voor het meedenken. Wel jammer dat er zoveel schijnheilige boontjes in Nederland zijn. Maar die hebben we in de politiek ook :)

Mwoh voor 300 euro heb je bij retrofitlab heel mooie zo in te bouwen projectoren die volledig straat legaal zijn. ;)

Heb ik ook liggen ter vervanging van de Hella E55 xenon projector in mijn auto. De Aharon EVO XR2.0 en het is dan straks nog bi-xenon ook!

Muddy Bandit zei:
Hansie L zei:
Inzake legaal of illegaal. De lampen uit China komen wel door de APK (goed lichtbeeld) en de goedkope goedgekeurde lamoen van de Action niet. Misschien iets om over na te denken...

APK kijkt alleen maar naar het lichtbeeld, niet naar de lichtsterkte... 120W werklampen kunnen ook een perfect lichtbeeld geven maar zijn door de lichtsterkte toch hoogst illegaal.
APK is ook slechts de minimale voertuigeisen waaraan elk voertuig moet voldoen, en dat is totaal wat anders als de toelatingseisen waaraan een auto moet voldoen om een NL-kenteken te krijgen.
Kan dus zomaar gebeuren dat ondanks apk-goedkeuring het toch een onttrekking aan het wegverkeer op kan leveren als je ermee staande wordt gehouden.
In het ergste geval veroorzaken de verblindende koplampen een ongeval, blijkt uit onderzoek dat je auto niet aan zijn typegoedkeuring voldoet en ben je niet verzekerd, aangezien dat een vereiste is voor verzekering.

Stroomsterkte en voltage zijn twee aparte dingen. De stroomsterkte kan anders zijn, het voltage (het bereik binnen de schommelingen) van de Audi en de Jeep zal nauwelijks verschillen. Tenzij de Audi een echt klassiek exemplaar is - en Audi als merknaam toen al bestond).

Muddy Bandit zei:
Hansie L zei:

En inderdaad, er zijn wat zoals je noemt "schijnheilige boontjes"... er zijn hier echter ook de nodige eigenwijze figuren die alleen maar aan het eigenbelang denken i.p.v. aan de medeweggebruikers en de verkeersveiligheid en daarbij totaal niet weten hoe de wetgeving hierover in elkaar steekt.;)

Fabrieksxenon en fabrieksled geven ook veel meer licht dan een traditionele 55 Watt halogeen. Maar de wetgever eist terecht een zeker lichtbeeld en stelt ook eisen aan de lichtsterkte van het strooilicht. Daardoor zal het soort van de lichtbron een andere reflectoren eisen.

Dat de lampen het in een Audi wel doen en in een Jeep niet, doet mij vermoeden dat of de stroomsterkte die deze lampen nodig hebben toch anders is of de lampen gewoon te heet worden in de units. Omdat een halogeenlamp makkelijk 100 graden mag worden (de unit zelf beperkt de temperatuur) en led bij veel lagere temperaturen afschakelt, kan daar het probleem in zitten. Een keer proberen zonder de afdekrubbers en dergelijke kan al uitsluitsel geven, hoewel die afdekrubbers er niet voor niets zitten.
Jeep - blubber - slecht voor lampunits...

Maar, zoals gezegd, de schijnheilge boontjes zijn er wel blij mee dat het aftermarket spul uit China soms niet werkt. Fabrikanten bouwen controles in omdat er nog steeds schijnheilige bonen aan de verlichting prutsen en lang niet iedereen doet dat met goedgekeurd en geschikt spul.
Er rijdt al genoeg rond wat binnen de regels van de wet toch erg verblindend is.

Jouw Jeep heeft het canbus-systeem, dus zal je leds moeten gebruiken die ingebouwde canbusweerstanden hebben (of er los weerstanden aan hangen, dat kan ook maar hou er rekening mee dat die losse weerstanden enorm heet kunnen worden en kunststof laat wegsmelten). Jouw auto meet een ander wattage lamp dan hij verwacht en schakelt de lampen dan uit. Dat is idd vaak na een paar seconden dat ze branden. De normale H11's halogeenlampen hebben 55W. De leds die je nu hebt heeft een veel lager wattage (15W misschien?) Waarschijnlijk zie je je de leds ook een aantal malen flitsen als je het contact aanzet. De lampen worden dan als het ware door het systeem gecontroleerd.

Ik heb in China een goedkope Led Wanrring Canceller Waarschuwing Fout Decoder Canceller Condensator Anti-Flicker Led Canbus Voor Led Auto Licht gekocht. Zo noemen ze dat daar. Deze er tussen geplaatst en het probleem is opgelost. Waarschijnlijk zorgt dit blokje er alleen maar voor dat het voltage op de lamp iets afneemt. hierdoor blijft bij bij draaiende motor gewoon branden. En de licht opbrengst is super en het wordt echt niet als verblindend ervaren.

^^^^ Hoe weet jij dat laatste punt?
Keer je om na elke tegemoetkomende automobilist, fietser/snorder om het te gaan vragen?

Zunigrijje zei:
(..)

Maar ik heb ze er dus uitgehaald, omdat die LED lampen natuurlijk veel te fel zijn in werkelijkheid. Leuk voor de bestuurder, maar niet voor het overige verkeer. Het verblind niet direct, echter je ziet wel hele felle koplampen... net als die nieuwe auto's met LED koplampen :(

(y)

Nee klopt, niet elke automobilist gevraagd, Wel een bekende gevraagd die mij tegemoet kwam. Hij ervaarde het niet storender dan de nieuwe auto's met LED en Xenon lampen. Het voordeel is dat de Jeep een slechte koplamp heeft, dus de lichtopbrengst is beduidend minder dan mijn Audi die standaard af fabriek xenon heeft.
Dus zeker een goed alternatief voor auto's met een belabberende lichtopbrengst bij Halogeen, is mijn ervaring

Niet storender dan, wel net zo storend dus ;)

Hansie L zei:
Ik heb in China een goedkope Led Wanrring Canceller Waarschuwing Fout Decoder Canceller Condensator Anti-Flicker Led Canbus Voor Led Auto Licht gekocht. Zo noemen ze dat daar.

Lekker Engels / Nederlands vertaalt door die Chinezen..... lijkt me niet dat ze dat daar zo noemen

Gullwing zei:
Je mag ook niet te hard rijden, en dat doet ook vrijwel iedereen (wel eens)

Is het niet gewoon zo dat de auto computer een andere weerstand meet, denkt dat de lamp stuk is, en daardoor de spanning afsluit?

Maar met te hard rijden verander je de auto niet, en dus niet de typegoedkeuring.

Het blijft raar. Ik heb nu nieuwe LED lampen gekocht met nog iets meer Lumen. En weer hetzelfde resultaat. Dus zonder het extra blokje, gaan ze uit als de motor loopt. Met dat blokje er tussen blijven ze het gewoon doen. Ik denk zelf te hoge spanning op de LED lamp en dat blokje haalt iets spanning weg.

De naam op de chinese site is echt Led Wanrring Canceller Waarschuwing Fout Decoder Canceller Condensator Anti-Flicker Led Canbus Voor Led Auto Licht Dat is het voordeel van kopiëren en plakken van tekst. je ziet dat de chinezen google translate niet mogen gebruiken. Want dan was de vertaling bezig geweest.

eindconclusie: Wij zijn er blij mee. We hebben nu weer normaal licht in onze super toffe Jeep.

Volgens mij zijn het gewoon zoektermen, die ze opnemen in de artikelnaam: dat doet de Chinezen al vele jaren :LOL:

Terug
Bovenaan