aftermarket Automatische lichtschakelaar Clio 4.

eerriikk

Net ingestapt
Andere auto aangeschaft, een Clio 4 dci bj 11/2013.

Leuke vraag voor de zelfsleutelaars hier.
Klein irritatiefactortje ontdekt. Er zit geen automatische lichtschakeling op. Het gevolg is dat je bij schemering dit goed in de gaten moet hebben en je dimlichten moet inschakelen.

Is er een leuk en betrouwbaar aftermarketsetje in de handel ( liefst iets wat ik zelf kan installeren op een zondagmiddag) wat mijn verlichting inschakeld bij schemering?

Oplossing: Altijd je lampen aan als je gaat rijden. Ook overdag een stuk veiliger en je hoeft er nooit meer aan te denken om onderweg je lampen aan te zetten (bijvoorbeeld in een tunnel of dichtbegroeid bos, waar het ook verplicht is) Ik rij al jaren zo en lampen vervangen is ook een stuk minder vaak nodig (steeds aan en uitzetten kunnen lampen slechter tegen)

Wat is er lastig aan om zelf even die schakelaar om te zetten?
Daarnaast is het vreselijk irritant voor andere weggebruikers als de lampen van de auto voor je ineens aan gaan of uit gaan.. Lijkt vaak alsof er dan ineens geremd wordt...

Maargoed er bestaan wel setjes voor, zoals ik op google tegen kwam (3e en 4e hit trouwens)
https://www.navaudio.nl/verlichting/automatisch-licht-aan-of-uit-licht-sensor-1022
https://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/VLS001

Zie ook het probleem niet echt, precies wat Pobresh ook aangeeft, gewoon altijd met de verlichting aan rijden.
Instappen, gordel om, auto starten, verlichting aan.

Da's zo lekker bij de gemiddelde italiaanse auto, daar bij is vaak het dimlicht contactslot gestuurd. Bij veel zweedse merken ook overigens

Echt weer een klacht van deze generatie......

Ik zou het ding naar de sloop schoppen!! Antieke k*t-auto zonder automatisch licht

Wat is er zo moeilijk aan zelf even aan de lichtknop draaien als je toch bezig bent met het besturen van een motorvoertuig?

Verder eens met de 1ste 2 reacties