Afeela (Honda/Sony) Prototype

Matt 5069850

Asfaltkampioen
sony-honda-mobility-afeela-prototype.jpg


sony-honda-mobility-afeela-prototype.jpg


yaly42obu8l8.jpg


eukyi4gblyav.jpg


uxpyv5lbg2rc.jpg


sony-honda-mobility-afeela-prototype.jpg


sony-honda-mobility-afeela-prototype.jpg


sony-honda-mobility-afeela-prototype.jpg


sony-honda-mobility-afeela-prototype.jpg


nzsyevhbee52.jpg


sony-honda-mobility-afeela-ces-2023.jpg


sony-honda-mobility-afeela-ces-2023.jpg


afeela-brand-debut-at-sony-press-conference-ces-2023.jpg


Met Afeela wil Sony Honda Mobility zich ontpoppen tot een 'mobilieits- en techbedrijf'. Sony en Honda snappen als geen ander dat je vooral met een tastbare auto de aandacht trekt en dus brengt Sony Honda Mobility direct een nieuwe prototype mee. Die nieuwkomer heet simpelweg Prototype en is geen direct vervolg op een van de eerder getoonde Vision-S-modellen. De Protoype is veel concreter. Sterker nog, een rechtstreeks hiervan afgeleid productiemodel gaat in 2025 in de verkoop. De eerste exemplaren moeten in de lente van 2026 in Noord-Amerikaanse markten worden geleverd. Mogelijk komt Afeela ook naar Europa.

De Afeela Prototype is 4,9 meter lang en heeft en wielbasis van exact 3 meter. Daarmee is hij wat formaat betreft vergelijkbaar met de Tesla Model S en de Mercedes-Benz EQE, al heeft laatstgenoemde 12 centimeter meer tussen de voor en achteras. De 1,46 meter hoge Prototype biedt plaats aan vijf inzittenden, staat op 21-inch lichtmetalen wielen en heeft vierwielaandrijving en waarschijnlijk twee of meer elektromotoren. Technische specificaties zijn er nog niet. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/afeela-prototype-eerste-elektrische-auto-van-honda-en-sony/
 
Terug
Bovenaan