Mark 6926321 zei:
V0RQ zei:
Mark 6926321 zei:
Tuurlijk! Maximaal 12-14k. Wil er per maand max 450 voor kwijt inclusief benzine. De werkgever betaalt nergens aan mee. Ben opzoek naar een auto die cruise Control en air conditioning heeft. En comfortabel zit voor een rit van 650 km.
Ik wil deze auto tussen de twee en drie jaar rijden.
3000km is al heel snel 150 liter brandstof, €210 diesel, €100 mrb, €50 verzekering. Die auto rij je ook flink op in 3 jaar, dus €100 afschrijving haal je wel en dan moet je je onderhoud en reparaties nog. Als je onder de €450 per maand wil blijven moet je echt concentreren op klein en voordelig. Een C of D segmenter lijkt me lastig worden, misschien is een hybride een slimme zet maar ook die zijn niet voordelig.
Ja daar ben ik mij nu ook van bewust. Ik vind het goed om mijn budget te verhogen richting de 650 euro per maand.
Merk dat ik het lastig vind om verschil te zien tussen bijv een 2017 Opel Astra met 80.000KM en een BMW 5 serie touring met 190.000KM op de teller voor beide rond de 12.000 euro. Kan iemand mij uit zijn of haar ervaring vertellen wat betrouwbaarder is?
Die Nissan Pulstar ziet er ook goed uit. Ga hem eens bekijken.
Ouderdom komt vaak met gebreken.
Een complexe, oude BMW met een hoge nieuwprijs geeft veel meer kans op dure gebreken, dan een vrij jonge Opel, Ford of Renault, die technisch meestal ook een stuk eenvoudiger zijn.
De onderdelen bij Ford, Renault en Opel zijn duidelijk goedkoper, en deze merken zijn vaak eenvoudiger, dus goedkoper te repareren.
In de Reliability Index scoren Ford, Renault en Opel aanzienlijk beter in betrouwbaarheid en reparatiekosten dan BMW.