Advies occasion diesel station

A

Anoniem

Guest
Beste auto-weekers,

Na het lezen van verschillende topics toch even mijn eigen topic gestart.

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe auto. De MiTo begint het langzaam te begeven en inmiddels is er ook de wens om een ruimere auto te rijden waar een aanhanger achter kan. Mijn wensen/behoefte zijn:

- Budget tussen de 6000-8000 euro
- Diesel (25-30.000 per jaar km)
- Trekhaak, parkeersensoren, cruise control, bluetooth zijn harde eisen
- Km stand rond de 150-175.000 (zou er graag 5/6 jaar mee rijden)

Zelf zat ik aan de volgende modellen te denken:

- Volvo V50
- Volkswagen Passat
- Volkswagen golf variant

Graag zou ik jullie willen vragen om eens mee te denken. Ik lees bijvoorbeeld veel tegenstrijdige berichten over de V50 1.6D. De een geeft aan dat dit geen goede blokken zijn vanwegen problemen met een olie-filter in het blok.

Zo ook over de 1.6TDI in de variant etc etc. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Iemand goede /de gouden tip?

Hoor graag van jullie en fijne PaasHaas!

Groeten Bas

wat moet de auto kunnen trekken?

Moet het perse een spaardiesel zijn of mag het ook gewoon een 2.0 tdi /hdi zijn.

Als je een kwaliteit product wil ga dan voor de seat exeo , nadeel is dat deze er alleen is met een 2.0 tdi, maar dit is echt een kwaliteit product en heeft altijd een 2.0 comainrail blok.

Let op bij de pasat/ golf en andere vag producten dat je geen 2.0 tdi pompverstuiver neemt die zijn nou niet echt heel betrouwbaar. Vooral bij skoda en de meeste seats zijn ze nog langer doorgegaan met de pompverstuiver diesels

Volvo is niet echt ruim
VW is een bijna-garantie op onkosten.....
en waarom is een trekhaak een harde optie, die kun je er toch zelf ook nog op laten zetten?
ps voor rond de €9000 heb je zat relatief jonge kandidaten die je rechtsstreeks v/e leasemij over kan nemen

VW is een bijna-garantie op onkosten.....
Dat valt bij een 1.6 TDI erg mee. Ook een nieuwe TSI is geen probleem. Jammer dat zo'n vooroordeel zo lang blijft hangen.

Wil je voor weinig een diesel die wat mag trekken, ga dan voor een Megane, 308, V40 of een Leon.

FW Ta 183 Huckebein I zei:

Je zit met de honda modellen wel heel ver boven de 175.000 km wat bas zoekt. Doe ik er ook even 1

seat exeo

0-80d53505-7303-4311-943b-e04902773986.jpg

Ik zou persoonlijk voor een Megane gaan daar zijn er heel veel van vrij gekomen uit de lease en heb je voor in verhouding weinig geld een redelijk nieuwe auto. Zelfde geld voor de Focus.

ipv een station kun je ook kijken of een liftback iets voor je is. Aangezien Nederland meer een stationwagen land is dan een sedam , heb je voor relatief veel ruimte voor minder geld een liftback. Een liftback ziet er op het oog vaak uit als een sedam en dat druk te prijs. De octavia is daar een goed voorbeeld van, maar ook de minder bekende skoda rapid.

skoda rapid

7.jpg

12.jpg

hier een link waar de rapid hatchback en liftback naast elkaar staan. de liftback heeft 550 liter bageruimte en met de bank plat 1490 en de hatchback 415-1380

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=75255&id2=75240

Auto encyclopedie zei:
wat moet de auto kunnen trekken?
- niet heel spannend, af en toe wat groenafval en een enkele keer wat zand oid.

Auto encyclopedie zei:
Moet het perse een spaardiesel zijn of mag het ook gewoon een 2.0 tdi /hdi zijn.
- afhankelijk van de alternatieven. de V50 vind ik een mooie auto. als dan het advies is om de 2.0 boven de 1.6 te kiezen ivm onderhoud dan tank ik liever wat vaker dan dat ik geconfronteerd wordt met hoge kosten.

qua modellen die jullie hebben gedeeld, het moet ook nog enigzins smoelen. De dacia en honda vallen daarom af. De focus en renault zie ik veel voorbij komen maar lees dan weer dat dit vaak ex-lease is, om de 40/50k een beurt en later allerhande problemen?

Seat is nog geen gek idee, daar ga ik eens even verder naar kijken.

Iemand nog die de diepte in kan op de verschillende blokken van bijvoorbeeld de V50? Er zijn best veel modellen te verkrijgen, zijn er Blokkendie wel 'goed' zijn?

Bas 6208812 zei:
Beste auto-weekers,

Na het lezen van verschillende topics toch even mijn eigen topic gestart.

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe auto. De MiTo begint het langzaam te begeven en inmiddels is er ook de wens om een ruimere auto te rijden waar een aanhanger achter kan. Mijn wensen/behoefte zijn:

- Budget tussen de 6000-8000 euro
- Diesel (25-30.000 per jaar km)
- Trekhaak, parkeersensoren, cruise control, bluetooth zijn harde eisen
- Km stand rond de 150-175.000 (zou er graag 5/6 jaar mee rijden)

Zelf zat ik aan de volgende modellen te denken:

- Volvo V50
- Volkswagen Passat
- Volkswagen golf variant

Graag zou ik jullie willen vragen om eens mee te denken. Ik lees bijvoorbeeld veel tegenstrijdige berichten over de V50 1.6D. De een geeft aan dat dit geen goede blokken zijn vanwegen problemen met een olie-filter in het blok.

Zo ook over de 1.6TDI in de variant etc etc. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Iemand goede /de gouden tip?

Hoor graag van jullie en fijne PaasHaas!

Groeten Bas

Gezien je wensen kun je het beste gaan voor een auto die heel populair is geweest in de lease. Je koopt ze uit jonge bouwjaren voor heel weinig geld.

De Renault Mégane 1.5 DCI, Peugeot 308(2) vanaf 2014, en Volvo V40 zijn dan hele goede opties. Of kijk naar een Renault Laguna 3, dit is een erg fijne en goede auto, de auto is erg onderschat.

In de V40 ligt de nieuwe verbeterde Peugeot 1.6 HDI of de Volvo 2.0 diesel, beide motoren zijn goede en fijne opties. De Renault Mégane 3 en Peugeot 308 2 zijn goede auto's, met fijne en betrouwbare diesel motoren.

De opties die je zelf noemt zijn relatief duur voor wat je krijgt. De Volvo V50 is al best een oude auto, let op neem niet de 109 pk 1.6 HDI die is niet zo best, en kent relatief veel problemen. De latere generaties (met 115 pk) zijn wel goed. Ik vond zelf de auto tegen vallen, je merkt gewoon dat de tijd niet stil staat.

De Golf en Passat zijn ruim maar wel relatief duur, na de diesel update gaat de relatief dure EGR klep vaker stuk dan bij de concurentie. VAG diesels scoorden bij het laatste onderzoek van de Consumentenbond gemiddeld een 2,3 op betrouwbaarheid. Ook al is de 1.6 TDI wel een van de betere keuzes.

De meeste Exeo's die te koop staan, hebben meer dan 2 ton gelopen, dat zegt een hoop, ken persoonlijk 1 die al bijna op de 2 ton zit met een automaat zelfs, niks aan het handje.

Epica, het vervelende is dat de Focus geen of weinig trekgewicht heeft als spaardiesel...

Een Peugeot 508 SW. Redelijk ruim, niet overdreven. Kijk even naar een handbak, de 1.6 hdi is veel geleverd met een half automaat welke ik gehad heb en haatte...Deed zijn werk maar zoooo traaaag

Barri zei:
Epica, het vervelende is dat de Focus geen of weinig trekgewicht heeft als spaardiesel...
Zou heel goed kunnen, daar heb ik geen verstand van maar lees nergens wat hij moet kunnen trekken.

Terug
Bovenaan