Advies nieuwe Octavia RS(2021) uit Duitsland importeren

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag autoliefhebbers!

Ik heb de keuze gemaakt om voor een Octavia RS model 2021 (benzine) te gaan. Limousine of combi keuze nog niet gemaakt.
Daar deze auto niet levervaar is/wordt in Nederland hierbij verschillende opties mogelijk voor de aanschaf:
- nieuwe bestellen bij dealer in Duitsland (levertijd 3-4maanden)
- nieuwe bestellen bij autohandelaar in Duitsland (deze bestellen zij vaak in Tsjechie als het goed begrijp).
- voorraad auto bij dealer of autohandelaar in duitsland

Graag hoor ik jullie adviezen/ervaringen:
- qua mogelijk besparingen
-welke partij kan de import goed doen?
- fabrieksgarantie van toepassing in Nederland?
- hoe duitse BTW vrijstelling voor elkaar te krijgen?
-Betaal ik met importeren ook BTW over het BPM bedrag? ik krijg hier tegenstrijdige berichten over.

Alvast bedankt!!

Daar de auto niet leverbaar wordt in NL, kun niet over een besparing spreken, want daarvoor moet de NL prijs bekend zijn, en die is er niet. Maar reken erop , dat je de volle mep BPM betaald, als het een nieuwe auto is. Daar komen ook nog eens de registratie én transportkosten bij. Dus je moet de auto wel héél graag willen hebben. Je betaalt geen BTW over het BPM bedrag, alleen over de netto waarde van de auto. BPM wordt aan de hand van CO² uitstoot bepaald.

Ik weet niet of alle dealers er aan mee werken, maar je kunt het vaak ook gewoon bij een NL dealer regelen hoor. Die regelen het dan via een duitse dealer.

In mijn Opel tijd hebben we zo wel eens een Meriva OPC geleverd aan een klant, welke in nederland niet leverbaar was via een collega duitse opel dealer.

Ik weet niet hoe goed je duits is en je zin hebt om het e.e.a. te regelen, maar het kan je aardig wat schelen. Het gaat alleen dan niet via de nederlandse importeur

Thanks!
Ik bedoelde meer besparing met het importeren.
En klopt, ik wil de auto heel graag, groter dan de golf 8 gti, unieker, en groter :)

Skoda nederland en skoda dealers willen niet meewerken aan importeren, het kost ze teveel tijd helaas zonder portentieel voor veel extra verkoop.

https://www.dasimport.nl/auto-importeren/minimum-leeftijd-kilometerstand

Lees dat eens. Ik denk dat je niet kan spreken van "besparing" op een nieuwe.

MKL zei:
https://www.dasimport.nl/auto-importeren/minimum-leeftijd-kilometerstand

Lees dat eens. Ik denk dat je niet kan spreken van "besparing" op een nieuwe.

Verkeerde woordkeuze van mij..het betreft besparing op het importeren qua kosten, niet tov een auto in NL kopen, want dat gaat dus ook niet omdat deze niet bestelbaar is hier.

FW Ta 183 Huckebein I zei:
In Tsjechië ongeveer €28.000 netto

Ik wil er nog wel een lijstje upgrades bij haha.
Enige tip van autodealers daar? Want wellicht dus beter daar rechtstreeks vanuit te importeren.

Ook ervaring mee?

1) dealers in de grensstreek aldaar zullen er allicht ervaring mee hebben, zat Duitsers die dit doen (bv Karlovy Vary, Pilsen, Cheb etc)
2) idem qua betaling: zomaar euro's naar kronen betekent vaak slechte koers (kost je vaak zo 3%), misschien hebben deze dealers een euro-rekening zodat ze zelf in kronen kunnen omzetten (tegen ongeveer 1% marge).
3) vergeet niet CVO (COC)
4) 1.4 plug-in als RS kost evenveel als 2.0 tsi maar door veel lagere BPM kan dat toch uiteindelijk veel goedkoper zijn
5) je kan ook in Duitsland kijken bij bv Osna-autos in Osnabrück

1) dealers in de grensstreek aldaar zullen er allicht ervaring mee hebben, zat Duitsers die dit doen (bv Karlovy Vary, Pilsen, Cheb etc)
2) idem qua betaling: zomaar euro's naar kronen betekent vaak slechte koers (kost je vaak zo 3%), misschien hebben deze dealers een euro-rekening zodat ze zelf in kronen kunnen omzetten (tegen ongeveer 1% marge).
3) vergeet niet CVO (COC)
4) 1.4 plug-in als RS kost evenveel als 2.0 tsi maar door veel lagere BPM kan dat toch uiteindelijk veel goedkoper zijn
5) je kan ook in Duitsland kijken bij bv Osna-autos in Osnabrück

Dank je! Ik blijf wel bij de 2.0tsi, zelfs de golf 8 gte krijgt nog best war kritiek over geen soepele aandrijflijn, dus de octavia RS wordt waarschijnlijk mijn laatste plezierige benzine auto :)

Tim 9975057 zei:
Jay DoubleYou zei:
Tim 9975057 zei:

Enige tip van autodealers daar? Want wellicht dus beter daar rechtstreeks vanuit te importeren.

Ook ervaring mee?

Misschien helpt dit.

Dank je! Het garantiepunt heb ik nu bevestigd gekregen door Skoda dealer in Breda, dat zij dat overnemen.

Mooi. Helpen zij ook met importeren?

Jay DoubleYou zei:
Tim 9975057 zei:
Jay DoubleYou zei:
Tim 9975057 zei:

Ook ervaring mee?

Misschien helpt dit.

Dank je! Het garantiepunt heb ik nu bevestigd gekregen door Skoda dealer in Breda, dat zij dat overnemen.

Mooi. Helpen zij ook met importeren?

Nope..dat doen ze helaas niet🙄

Terug
Bovenaan