Qondar
Net ingestapt
Goedemiddag,
Momenteel rijdt mijn vriendin in een Peugeot 107, handgeschakeld, benzine, 2013, 91.000 KM-stand. Zij heeft de auto nieuw gekocht in 2013. Voorheen reed zij +/- 13.000 KM per jaar, maar door nieuw werk in woonplaats zakt dat naar max. 4.000 KM per jaar. Verwachting is dus volgend jaar rond deze tijd +/- 95.000 KM-stand. Verder zijn er tot op heden geen mankementen aan de auto en is hij altijd dealer onderhouden (groot+klein).
De vraag is nu wat verstandig is qua het moment van inruilen van de auto. Momenteel hebben wij geen kinderen, maar de wens is er wel (als het gegund is binnen 2 jaar). Verder rij ik nu in een VW Polo 2019, t/m 7-2023. Deze is, mocht er een kind komen groot genoeg voor die periode.
Mocht de auto ingeruild worden, dan moet je denken aan een A/B-segment auto à la Kia Picanto/Ford Fiesta.
De noodzaak is er niet echt om de auto in te ruilen, maar mede met bovenstaande in het hoofd en om nog enigszins wat waarde uit de auto te halen. Wat is dan het beste moment om in te ruilen? Nu inruilen (ong. €3500/4000), om zo ook wat grotere uitgaven qua onderhouds-/reparatiekosten vanaf 100.000 KM? te ontwijken of op te rijden de komende jaren tot de auto bijna niets meer waard is met alle kosten van dien?
Alvast bedankt.
Momenteel rijdt mijn vriendin in een Peugeot 107, handgeschakeld, benzine, 2013, 91.000 KM-stand. Zij heeft de auto nieuw gekocht in 2013. Voorheen reed zij +/- 13.000 KM per jaar, maar door nieuw werk in woonplaats zakt dat naar max. 4.000 KM per jaar. Verwachting is dus volgend jaar rond deze tijd +/- 95.000 KM-stand. Verder zijn er tot op heden geen mankementen aan de auto en is hij altijd dealer onderhouden (groot+klein).
De vraag is nu wat verstandig is qua het moment van inruilen van de auto. Momenteel hebben wij geen kinderen, maar de wens is er wel (als het gegund is binnen 2 jaar). Verder rij ik nu in een VW Polo 2019, t/m 7-2023. Deze is, mocht er een kind komen groot genoeg voor die periode.
Mocht de auto ingeruild worden, dan moet je denken aan een A/B-segment auto à la Kia Picanto/Ford Fiesta.
De noodzaak is er niet echt om de auto in te ruilen, maar mede met bovenstaande in het hoofd en om nog enigszins wat waarde uit de auto te halen. Wat is dan het beste moment om in te ruilen? Nu inruilen (ong. €3500/4000), om zo ook wat grotere uitgaven qua onderhouds-/reparatiekosten vanaf 100.000 KM? te ontwijken of op te rijden de komende jaren tot de auto bijna niets meer waard is met alle kosten van dien?
Alvast bedankt.