Hoi,

Op dit moment hebt ik een Kia xceed en aan het oriënteren op een nieuwe auto. Ik heb de volgende 2 auto’s bekeken:

- Volkswagen golf variant
- Kia ceed sw

Beide komen qua prijs redelijk op hetzelfde bedrag neer wat erbij moet. (Beide zo’n 17k)

Hebben jullie ervaringen met deze auto’s?/wat zou jullie advies hierin zijn? Op een of andere manier neig ik qua kwaliteit naar Volkswagen en qua uitrusting meer naar de Kia. (Qua kwaliteit geen onderbouwing waarom ik meer naar de Volkswagen neig qua uitrusting omdat bij de Volkswagen niet standaard meer navigatie bv in zit)

Wellicht nog tips voor andere modellen?
- voorkeur is stationwagen gezien gezin met 2 jonge kinderen en een hond.
- zuinig in verbruik

Te weinig informatie over beide heb je een link? Logische nap is wel handig ivm 7 jaar fabrieks garantie. Directe benzine techniek in combinatie met een distributieketting is helaas niet altijd een gelukkige combinatie. Wil je veel auto voor je geld dan is renault megane 1.3 tce een interessant. Je hebt dan standaard een 4 cilinder en er is 2e hands veel aanbod voor de prijs dat je bij kia/ hyundai , alles binnen de vw groep een 1.0 drie cilinder hebt. Alles met de 1.5 tsi betaal je nog stevig voor.

Kan je heen MG5 rijden voor dat geld? Die rijdt sowieso zuiniger dan beiden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Past de Xceed je vooral niet vanwege de ruimte? Want dat is een vrij recente auto dus dat kan niet de reden zijn dat je m weg wil.
Is de Toyota Corolla Touring Sports nog een goed alternatief?

Hoeveel kilometers per jaar rij je? Overweeg je een hybride of wil je "puur" op benzine blijven rijden? Voor 17K heb je best wat keuze. Ik vind de Skoda Octavia een fijn alternatief, heel veel ruimte en auto voor je geld. Met Volkswagen technologie.

Te weinig informatie over beide heb je een link? Logische nap is wel handig ivm 7 jaar fabrieks garantie. Directe benzine techniek in combinatie met een distributieketting is helaas niet altijd een gelukkige combinatie. Wil je veel auto voor je geld dan is renault megane 1.3 tce een interessant. Je hebt dan standaard een 4 cilinder en er is 2e hands veel aanbod voor de prijs dat je bij kia/ hyundai , alles binnen de vw groep een 1.0 drie cilinder hebt. Alles met de 1.5 tsi betaal je nog stevig voor.
Bedankt voor de reactie!

Dit is de link van de golf variant welke ik heb bekeken.

Hieronder de Kia: dit is een nieuwe dus heb daar zo geen link van een specifieke auto: ik kijk dan naar de uitvoering design edition met 1.0 t-gdi mhev dct7.

Past de Xceed je vooral niet vanwege de ruimte? Want dat is een vrij recente auto dus dat kan niet de reden zijn dat je m weg wil.
Is de Toyota Corolla Touring Sports nog een goed alternatief?
Deze auto heb ik nu 4 jaar en idd de ruimte zou ik graag wat groter hebben en zou de voorkeur hebben voor een wat zuinigere auto. Ik ga eens kijken naar de toyota. Dankjewel!

Hoeveel kilometers per jaar rij je? Overweeg je een hybride of wil je "puur" op benzine blijven rijden? Voor 17K heb je best wat keuze. Ik vind de Skoda Octavia een fijn alternatief, heel veel ruimte en auto voor je geld. Met Volkswagen technologie.
Ik rijd ongeveer 15000 km per jaar. Ik zou een hybride zeker overwegen al ben ik bang dat die te duur wordt.

Ik ga de skoda eens bekijken.

Misschien goed om nog te benoemen: 17k is wat ik zelf maximaal voor wil bij betalen. 2 garages hebben beide nu voor mijn auto allebei rond de 20k inruilwaarde.

Ga ik me eens in verdiepen! Dankjewel!
Sorry, ik bedoel de MG5. Is een elektrische station. Fijner dan een hybride omdat je niet elke dag hoeft te laden, maar ik weet niet wat de eisen zijn qua vakanties. Voor 15K per jaar in Nederland zou ik in ieder geval nooit een Golf kopen, dat zijn echt veel te dure auto's voor wat je krijgt.

Ik rijd ongeveer 15000 km per jaar. Ik zou een hybride zeker overwegen al ben ik bang dat die te duur wordt.

Ik ga de skoda eens bekijken.

Misschien goed om nog te benoemen: 17k is wat ik zelf maximaal voor wil bij betalen. 2 garages hebben beide nu voor mijn auto allebei rond de 20k inruilwaarde.
Dus je budget is ongeveer 35K? Dan kan je ook naar het D-Segment of "premium" merken kijken. Grotere, meer luxe auto's. Bijvoorbeeld de Volkswagen Passat of de Skoda Superb. Heerlijke ruime auto's. Met een hybride ook nog best zuinig.

Laatst bewerkt:
Dus je budget is ongeveer 35K? Dan kan je ook naar het D-Segment of "premium" merken kijken. Grotere, meer luxe auto's. Bijvoorbeeld de Volkswagen Passat of de Skoda Superb. Heerlijke ruime auto's. Met een hybride ook nog best zuinig.
De vraag is wel of dat nodig is voor TS. Liever een jonge, rijke C dan een oudere of kale D wat mij betreft. Altijd persoonlijk natuurlijk. Maar het klopt, voor 35K kan je wel een mooie D-segment wagen kopen, tenminste, occasion dan.
Want je kijkt nu wel naar nieuwe auto's, met welke reden? Een jonge occasion scheelt een hoop geld. Ik zou daarvoor kiezen.

Dat vind jij. Ik rij met veel plezier een Golf en moet er niet aan denken in een MG5 te moeten rijden.
Hoeft ook geen MG5 te zijn, Volkswagen staat zo ongeveer onderaan mijn lijstje qua auto's in die prijsklasse. Gewoon weinig waar voor je geld.

Wellicht nog tips voor andere modellen?
- voorkeur is stationwagen gezien gezin met 2 jonge kinderen en een hond.
- zuinig in verbruik
De Kia Ceed is gewoon een goede optie, de VW Golf is geen slechte auto maar wel vrij duur voor wat je krijgt.

De Peugeot 308 met nieuwe Hybrid 136 motor is denk ik ook een goed alternatief., deze zelfde 136 pk motor zit ook in de Opel Astra.

Succes met de proefritten.

Laatst bewerkt:
Op een of andere manier neig ik qua kwaliteit naar Volkswagen en qua uitrusting meer naar de Kia. (Qua kwaliteit geen onderbouwing waarom ik meer naar de Volkswagen neig qua uitrusting omdat bij de Volkswagen niet standaard meer navigatie bv in zit)
Bij Kia heb je tegenwoordig 10 jaar garantie.
De hierboven genoemde Toyota Corolla heeft dat ook.

Hebben jullie ervaringen met deze auto’s?
Jij hebt zelf natuurlijk enige ervaring met je Kia xCeed. Een normale Ceed zal vast een vertrouwd gevoel geven en best overeenkomsten hebben.
De Ceed is in basis ondertussen wel een wat ouder model aan het worden, maar heeft wel wat updates gehad.

Sorry, ik bedoel de MG5. Is een elektrische station. Fijner dan een hybride omdat je niet elke dag hoeft te laden, maar ik weet niet wat de eisen zijn qua vakanties. Voor 15K per jaar in Nederland zou ik in ieder geval nooit een Golf kopen, dat zijn echt veel te dure auto's voor wat je krijgt.
Hybride hoef je nooit te laden, dus dat argument hebben we niks aan.
Het probleem is dat er nog maar weinig nieuwe stations te koop zijn.
Ford Focus zou ook nog kunnen

Hybride hoef je nooit te laden, dus dat argument hebben we niks aan.
Het probleem is dat er nog maar weinig nieuwe stations te koop zijn.
Ford Focus zou ook nog kunnen
Fijner dan een PHEV bedoel ik. Ja, die hoef je nooit te laden...maar waarom zou je een PHEV kopen als je datgene wat een PHEV interessant maakt nooit gebruikt?

Ik vind de Golf een uitstekende keuze. Doet niks uitzonderlijk goed, maar ook niks slecht. Als het financieel lukt, dan ging ik wel voor de 150 pk versie. Die geeft net dat beetje extra wat je niet nodig hebt, maar wel prettig is. Ik ben niet zo’n fan van de hatchback qua model, maar de station daarentegen vind ik een mooie auto. Als alternatief kun je de Skoda Ocatavia misschien nog overwegen. Het is allemaal net wat minder hoogwaardig dan bij de Golf, maar wel heel veel ruimte.

Terug
Bovenaan