Amsterdammer
Net ingestapt
Hallo allemaal,
Deze vraag is waarschijnlijk al 1000x langsgekomen.
Graag jullie hulp bij het volgende, ik ben opzoek naar een tweedehands auto. Hieronder mijn informatie qua gebruik en eisen.
- Het idee is om de auto +- 6 maanden te gebruiken dan zal ik ongeveer 7000 kilometer afleggen met de auto.
- 75% van de kilometers stadsverkeer en de rest snelweg kilometers.
- Ik ben een beginnend bestuurder dus zal de verzekering wat duurder zijn.
Als ik +- 7000km in 6 maanden rij is het dan interessant om diesel te rijden? Diesel kost in mijn omgeving €1,09. Benzine aan de andere hand kost €1,46.
Om een zetje in de goede richting te geven, zat ik zelf te kijken naar auto’s zoals de VW Polo uit 2002-2007, Renault Clio uit 2002-2005, Renault Twingo 2007-2014 en Skoda fabia hatchback uit 2001-2006
Ik heb mezelf niet verdiept in de problemen van bovenstaande auto’s dus alle informatie hierover is meer dan welkom.
Eisen;
- Auto moet zuinig zijn minimaal 1:15 +-
- Auto moet 5 deurs zijn.
- Auto moet niet te groot zijn. (Ik woon in de randstad)
- Auto moet redelijk betrouwbaar zijn.
- Kleine motor maximaal een 1.4
- Auto hoeft niet te rijden als een S600 maar het liefst een auto met enig comfort gezien de km die ik maak.
- Geen hoge km stand Max. 150k
- Mijn budget is €2000
Alle informatie wordt gewaardeerd, ook zou ik graag willen weten of een kleine diesel de moeite waard is met de kilometers die worden gereden.
Alvast bedankt 👍
Deze vraag is waarschijnlijk al 1000x langsgekomen.
Graag jullie hulp bij het volgende, ik ben opzoek naar een tweedehands auto. Hieronder mijn informatie qua gebruik en eisen.
- Het idee is om de auto +- 6 maanden te gebruiken dan zal ik ongeveer 7000 kilometer afleggen met de auto.
- 75% van de kilometers stadsverkeer en de rest snelweg kilometers.
- Ik ben een beginnend bestuurder dus zal de verzekering wat duurder zijn.
Als ik +- 7000km in 6 maanden rij is het dan interessant om diesel te rijden? Diesel kost in mijn omgeving €1,09. Benzine aan de andere hand kost €1,46.
Om een zetje in de goede richting te geven, zat ik zelf te kijken naar auto’s zoals de VW Polo uit 2002-2007, Renault Clio uit 2002-2005, Renault Twingo 2007-2014 en Skoda fabia hatchback uit 2001-2006
Ik heb mezelf niet verdiept in de problemen van bovenstaande auto’s dus alle informatie hierover is meer dan welkom.
Eisen;
- Auto moet zuinig zijn minimaal 1:15 +-
- Auto moet 5 deurs zijn.
- Auto moet niet te groot zijn. (Ik woon in de randstad)
- Auto moet redelijk betrouwbaar zijn.
- Kleine motor maximaal een 1.4
- Auto hoeft niet te rijden als een S600 maar het liefst een auto met enig comfort gezien de km die ik maak.
- Geen hoge km stand Max. 150k
- Mijn budget is €2000
Alle informatie wordt gewaardeerd, ook zou ik graag willen weten of een kleine diesel de moeite waard is met de kilometers die worden gereden.
Alvast bedankt 👍