gast 3238634
Net ingestapt
Ik rijd nu in een KIA Ceed SW uit 2008 met 220.000 kilometer op de klok. De auto heeft wat problemen, o.a. incidenteel (een keer of 10 per jaar) niet in één keer willen starten en een "tjielp/krekel" geluid dat verdwijnt als de koppeling wordt ingedrukt. We (gezin: mijn vrouw, ik en zoontje van 3) rijden ongeveer 8.000 kilometer per jaar (99% korte ritjes in een straal van 10 kilometer rondom huis, 2x per jaar wat langer ritje naar het vliegveld).
Nu vraag ik mij af wat wijsheid is: ik wil vooral dat een auto betrouwbaar is. Doordat hij incidenteel niet start maak ik mij daar soms een beetje zorgen om en denk ik erover om iets nieuws te kopen. Anderzijds rijden we dusdanig weinig dat ik veel geld in een andere auto steken een beetje zonde vind.
Wat zouden jullie doen? Mijn huidige auto volledig oprijden? Of toch naar iets anders gaan kijken? En wat dan? (Qua budget wil ik dan max tot ongeveer 8k gaan, meer geld uitgeven vind ik zonde ivm laag jaarkilometrage)
Veel dank voor het meedenken!
Nu vraag ik mij af wat wijsheid is: ik wil vooral dat een auto betrouwbaar is. Doordat hij incidenteel niet start maak ik mij daar soms een beetje zorgen om en denk ik erover om iets nieuws te kopen. Anderzijds rijden we dusdanig weinig dat ik veel geld in een andere auto steken een beetje zonde vind.
Wat zouden jullie doen? Mijn huidige auto volledig oprijden? Of toch naar iets anders gaan kijken? En wat dan? (Qua budget wil ik dan max tot ongeveer 8k gaan, meer geld uitgeven vind ik zonde ivm laag jaarkilometrage)
Veel dank voor het meedenken!
Laatst bewerkt: