A
Anoniem
Guest
Beste forummers,
Ik kon in andere topics niet vinden wat ik zoek dus ik leg mijn vraag hier voor:
Welke occassion is geschikt en wat zijn jullie ervaringen qua rijgedrag, ruimte, onderhouds en verbruikskosten?
We hebben de volgende eisen:
Veilige auto
Station (erg ruime suv kan ook?)
Benzine of hybride
Ruimte voor 2 zitjes achterin terwijl voorstoelen ook veel beenruimte hebben
2 of 3 isofix achter
Gordijnairbags achter
Liefst ook gordelspanners en spankrachtbegrenzers achter
Zuinig is fijn
Goedkoop in onderhoud is ook mooi
Betrouwbare auto
Verder: Airco en climate control bij voorkeur met zones voor en achter, cruise control, goed audio geluid is ook niet verkeerd. Auto moet niet te stug geveerd zijn maar we willen nog wel voelen hoe we rijden, is een kwestie van smaak en uitproberen.
Bouwjaar ongeveer vanaf 2009
Km stand max 2 ton afhankelijk van model auto en prijs ruimte veiligheid verhouding, we zoeken sws een goed onderhouden exemplaar.
Motor: verbruik is belangrijk maar we willen wel veilig en dus vlot kunnen optrekken op de linkerbaan, ook.op de autobahn. Als jullie ervaring hebben welke motoren problemen hebben en welke niet zeg t gerust!
Budget max 12000 euro, 8000 mag ook
Waar we zelf op uitkwamen:
Toyota avensis
Toyota auris ts hybride is helaas iets te klein en stug geveerd naar onze smaak.
Prius heeft te kleine kofferruimte denken we.
Skoda superb station (erg ruim) of octavia
Vw passat (duur!)
Hyundai i40 (gevoelig voor roest en in t midden mag geen zitje?). I30 aan de kleine kant? Ervaringen?
Volvo v70 (duur in onderhoud). V50 mooi maar dan is een ford focus goedkoper.
Ford focus of mondeo?
Subaru forester vinden we ook mooi, heeft minder ruimte dan passat en van model vanaf 2008 vinden we euroncap test.
Franse autos weten we weinig van, nooit fan van geweest maar staan we evt wel voor open. VAG heeft t bij mij beetje verpest met diesel schandaal.
Welke auto's hebbem we over t hoofd gezien en wat zijn jullie ervaringen?
Ik kon in andere topics niet vinden wat ik zoek dus ik leg mijn vraag hier voor:
Welke occassion is geschikt en wat zijn jullie ervaringen qua rijgedrag, ruimte, onderhouds en verbruikskosten?
We hebben de volgende eisen:
Veilige auto
Station (erg ruime suv kan ook?)
Benzine of hybride
Ruimte voor 2 zitjes achterin terwijl voorstoelen ook veel beenruimte hebben
2 of 3 isofix achter
Gordijnairbags achter
Liefst ook gordelspanners en spankrachtbegrenzers achter
Zuinig is fijn
Goedkoop in onderhoud is ook mooi
Betrouwbare auto
Verder: Airco en climate control bij voorkeur met zones voor en achter, cruise control, goed audio geluid is ook niet verkeerd. Auto moet niet te stug geveerd zijn maar we willen nog wel voelen hoe we rijden, is een kwestie van smaak en uitproberen.
Bouwjaar ongeveer vanaf 2009
Km stand max 2 ton afhankelijk van model auto en prijs ruimte veiligheid verhouding, we zoeken sws een goed onderhouden exemplaar.
Motor: verbruik is belangrijk maar we willen wel veilig en dus vlot kunnen optrekken op de linkerbaan, ook.op de autobahn. Als jullie ervaring hebben welke motoren problemen hebben en welke niet zeg t gerust!
Budget max 12000 euro, 8000 mag ook
Waar we zelf op uitkwamen:
Toyota avensis
Toyota auris ts hybride is helaas iets te klein en stug geveerd naar onze smaak.
Prius heeft te kleine kofferruimte denken we.
Skoda superb station (erg ruim) of octavia
Vw passat (duur!)
Hyundai i40 (gevoelig voor roest en in t midden mag geen zitje?). I30 aan de kleine kant? Ervaringen?
Volvo v70 (duur in onderhoud). V50 mooi maar dan is een ford focus goedkoper.
Ford focus of mondeo?
Subaru forester vinden we ook mooi, heeft minder ruimte dan passat en van model vanaf 2008 vinden we euroncap test.
Franse autos weten we weinig van, nooit fan van geweest maar staan we evt wel voor open. VAG heeft t bij mij beetje verpest met diesel schandaal.
Welke auto's hebbem we over t hoofd gezien en wat zijn jullie ervaringen?