Bedankt, allemaal voor de vele reacties.
Hieronder een e-mail die ik stuurde naar het Customer Assistance Centre van Mercedes-Benz, waar vanaf het begin een case loopt.
Met referte aan de case van mijn auto    wens ik u het volgende mee te geven.
Ik eis vandaag voor 14:00 uur een antwoord te hebben van het CAC.
Ik heb alle vertrouwen verloren in mevrouw Hediger en de garage van mevrouw Hediger en ik betwist de diagnose die haar garage gesteld heeft.
Ik eis dat de auto niet door garage Hediger wordt gerepareerd.
Ik eis dat de auto gerepatriëerd wordt naar Nederland en wordt afgevelerd, op een door mij te specificeren locatie, bij Mercedes-Benz.
Ik betaal geen cent meer aan garage Hediger.
Ik verwacht de volledige kosten van de huurauto CHF1600 (€1471)
Graag verneem ik u:
- hoe de auto in Nederland komt (bij een door mij te specificeren Mercedes-Benz Garage)
- wanneer ik de auto kan verwachten
- welke eventuele kosten daarbij voor mijn rekening zijn
- wat er gebeuren gaat met de reeds door mij betaalde kosten van CHF1600 voor de huurauto
Mijn gemaakte kosten:
- €1091 injector, (een nieuwe waar een gereviseerde binnen één werkdag leverbaar zou zijn. Is mij niet aangeboden en ik moest het vooraf betalen)
- CHF 1600, voor de huurauto (dit hadden twee contracten moeten zijn van CHF420 -huur- en CHF 1180 -borg- waarbij ik volgens Hediger de borg terug zou krijgen als ik de auto bij haar zou laten repareren. Chantage dus!)
Kosten die mij in het verschiet liggen
- CHF3000/ €2758 voor de reparatie van de mogelijk defecte koppelomvormer indien gerepareerd bij Hediger (wat *niet* gaat gebeuren wat mij betreft. Een koppelomvormer in Nederland kost €780 tegen de €1958 (CHF2130) bij Hediger,
Rekeninghoudend met:
-    de handelswijze van mevrouw Hediger.
- De wijze waarop zij mij onder druk zet. Dan is het onderdeel niet verkrijgbaar, dan weer wel. Dan moet ik snel beslissen, want voordat je het weet is het weer niet beschikbaar (schrijven 29-10-2015 ROGAM Rotterdam was direct te bestellen 12 koppelomvormers en 41 gereviseerde injectoren vanuit het centrale magazijn van Mercedes-Benz in Zwitserland!)
- Haar inconsisente werkwijze en haar vertragende tactieken.
- de wijze waarop zij zichzelf tegenspreekt
- het feit dat ik niet heb kunnen en/ of mogen controleren of de auto nog functioneerde. Ik mocht er immers niet meer mee rijden!
-    de impact op mijn dagelijkse leven van het niet beschikken over mijn auto. Ik moet nu immers meer kosten maken om op mijn werk te komen en bij klanten door Nederland (Amsterdam, Rotterdam, Haarlem, Den Haag, Doorn, Veendam)
- het feit dat ik op geen enkele manier heb gemerkt dat de koppelomvormer falende was
- het feit dat 6 Merces-Benz onderhoudsspecialisten het een erg onwaarschijnlijke situatie vinden
- het feit dat de aankoopmakelaar van de auto, de kans zeer gering acht, dat een auto tijdens taxatie op 10 augustus '15 probleemloos werkte en 8000km later, niet van de ene dag op de andere totaal defect is waardoor rijden niet meer mogelijk zou zijn.
De C-klasse in kwestie rijdt ik sinds augustus van dit jaar. De motor en transmissie werken perfect. Het versnellen en vertragen, veelal met de cruise-controle is één van de meest prettige eigenschappen van deze auto. Het gaat zonder trillingen, vloeiend en nog altijd hetzelfde als tijdens de testrit die ik gedaan heb toen ik de auto kocht vergezeld met de aankoopmakelaar. Ik had zoveel vertrouwen in de auto dat de herfstvakantie naar Zwitserland een vanzelfsprekendheid was. Mijn oom en tante vertrouwde hun kinderen toe om met mij mee te rijden in de Mercedes de gehele 985km!
Donderdag 22 oktober '15
Mijn oom en tante en mijzelf hebben donderdag 22 oktober '15 een gezellig dagje Crans-Montana gehad en een fijne lunch te Golf Club de Sierre. Om daar te komen hebben we gereden van Sonard naar Crans-Montana. Van de berg naar beneden, netjes op de cruise-control. De Mercedes heeft ons in alle rust en souvereiniteit naar onze bestemming gebracht én ook weer naar het chalet.
Niets heeft ons een indicatie gegeven dat er een mankement zou zijn met de motor, versnellingsbak en / of de koppelomvormer.
Vrijdag 23 oktober '15
Afgelopen vrijdag hebben mijn oom en tante en mijzelf vanaf Sonard, door de bergen gereden naar de Grande Dixence Dam. Dit was een ritje van 31 kilometer welke we vrijwel volledig over de bergwegen hebben gereden. De Mercedes gaf geen krimp, stotterde niet, rattelde niet, vertoonde geen onvoorspelbaar gedrag en reed zoals je dat van een Mercedes-Benz mag verwachten: zijde zacht in alle rust comfort en stilte.
Dat diezelfde vrijdag een injector faalt is vervelend. Met behulp van uw organisatie is de auto per trailer naar het garagebedrijf van mevouw Hediger gebracht.
Aldaar werd de auto aan de diagnostische apparatuur gekoppeld en werd er inderdaad vastgesteld dat de injector van cilinder 1 defect was.
Helaas was er die dag geen gereviseerd model aanwezig alleen maar nieuwe. Omdat ik de volgende dag naar huis wilde, in Nederland, met mijn neefje en nichtje incluis bagage, werd alles uit de kast getrokken om dat mogelijk te maken.
De monteur ging zelfs op z'n vrije zaterdagochtend langskomen om de injector te vervangen.
Ik zag mijzelf genoodzaakt de nieuwe injector ter plekke te betalen, nog voordat de werkzaamheden waren uitgevoerd: €1091.
Zaterdag 24 oktober '15
Vol vertrouwen in de deskundigheid van de officële Mercedes-Benz-garage gingen mijn oom en ik de auto ophalen zoals ons beloofd is.
Echter kort voor mijn aankomst werd ik nogmaals onplezierig verrast met de mededeling dat er nog een defect was.
Bij aankomst bleek het de koppelomvormer te zijn. De reparatiekosten werden nog eens verhoogd met met grofweg €2850.
Op basis van eerdere ervaringen van mevrouw Hediger werd mij verteld dat het zeer onwaarschijnlijk zou zijn dat de auto binnen 3 werkdagen gerepareerd kon worden. De levertijd van het betreffende onderdeel was voorgaande keren ongeveer 1,5 maand!
Mevrouw Hediger heeft op dat moment geprobeerd mij werderom vooraf te laten betalen voor de uit te voeren werkzaamheden, zonder dat ik zou weten wanneer de auto gereed zou kunnen zijn.
Uiteindelijk ben ik die dag, samen met mijn oom, naar Hertz Sion gebracht door een medewerker van de garage.
Er is mijn oom en mijzelf duidelijk gemaakt dat de huurauto bedoeld was voor ons om naar huis te rijden. De huur van de auto betrof CHF420 en de borg CHF1180. Mij werd verzocht de auto in Rotterdam in te leveren.
Bij aankomst bij Hertz Rotterdam (vestiging Weena), bleek Hertz Sion één contract te hebben gemaakt van CHF1600 wat ten laste is gebracht van mijn creditcard.
Na inlevering van de huurauto werd ik weer onplezierig verrast omdat ik de borg niet kon terugkrijgen. Hertz had geen voucher gekregen. Ik neem aan dat de communicatie tussen mevrouw Hediger, 24h-Service en Hertz Sion niet heeft gewerkt zoals dat normaliter gebeurt.
Maandag 26 oktober '15
In de ochtend van maandag 26 oktober kreeg ik per e-mail van mevrouw Hediger, zonder tussenkomst van het CAC, te horen dat het betreffende onderdeel ineens wel leverbaas was voor woensdag. Veel korter dan de eerdere ervaringen die zij, naar eigen zeggen heeft gehad.
Tegen extra kosten voor mij á CHF3000. Daar zou van afgaan de kosten die ik reeds had betaald. Naar de woorden van mevrouw Hediger " injector allready paid is    deducted on this chf 3000.-"
Bij navraag bleek dat mevrouw Hediger bedoelde te zeggen dat het CHF3000 bovenop de €1091 zou zijn.
Opnieuw werd ik onplezierig verrast.
Toen ik nogmaals vroeg naar de te verwachte kosten kwam het erop neer dat de totale kosten CHF4150 begroeg en minus de CHF1142 die ik reeds had betaald voor de injector. Wederom CHF3000.
De kosten voor de huurauto, de huur, CHF420, zouden volgens mevrouw Hediger worden betaald door Mercedes-Benz. Echter blijkt op dit moment dat het geen CHF420 huur betrof en borg, maar huur van de auto er retourkosten van CHF1180 voor mijn rekening.
Opnieuw werd ik onplezierig verrast!
Dinsdag 27 oktober    '15
Per e-mail heb ik contact gehad met mevrouw Hediger. Mijn zorg om mijn auto, de reparatiekosten, de huurautokosten en alle overige kosten hebben een grote impact op mijn dagelijkse leven en mijn gezondheid!
Om meer zekerheid te krijgen stel ik mevrouw Hediger 3 condities:
1. de auto wordt gemaakt met MB nieuwe onderdelen voor maximaal CHF3000
2. de volledige kosten van de huurauto á CHF1600 worden ten laste gebracht van mijn creditcard
3. de repatriëring wordt verzorgd door MB naar Nederland op een door mij te kiezen locatie en wel binnen 1 week.
Na dit geval komt mevrouw Hediger opnieuw met nieuwe bedragen:
1. de reparatie is CHF3000 +/- 10%
2. de CHF1600 is alleen een reservering (blocked). Hertz Sion zou mijn creditcard belasten met +/- CHF1015. Mevrouw Hediger: " and that the invoice will be detailed as requested and that they will transfert it to us".
3. na reparatie bij mevrouw Hediger wordt door hun de repatriëring verzorgd maar duurt dat 2 á 4 weken!
Vervolgens word ik gebeld door u, Suzanne Egdom. U verzoekt mij niet meer rechtstreeks contact te hebben met mevrouw Hediger. Dit verzoek leg ik ook neer bij mevrouw Hediger!
U geeft mij aan dat er inconsistenties zijn in het handelen van mevrouw Hediger ten aanzien van de normale werkwijze van uw organisatie in dergelijke situaties.
Zo heeft mevrouw Hediger niet bij MB aangemeld dat de koppelomvormer defect zou zijn.
Vervolgens word ik later op de dag door mevrouw Hediger verrast met een proformafactuur dit niet overeenkomt met haar eerdere kostenramingen. Zo spreekt de proformafactuur over een totaal te betalen bedrag van CHF4153.70.
De kosten van de injector, welke in mindering zouden worden gebracht, zijn nergens terug te vinden. Ook bestaat de proformafactuur uit twee pagina's met op beide pagina's dezelfde informatie.
Opnieuw werd ik onplezierig verrast!
Mijn stressniveau is op dit moment zo hoog dat ik niet meer normaal kan eten en in de nachten wakker lig van de op mij afkomende kosten zonder daar ook maar enige zekerheid over te kunnen hebben.
Woendag 28 oktober '15
Om beter te begrijpen welke symptomen ik opgemerkt kan hebben in relatie tot de falende koppelomvormer ben ik gaan bellen met verschillende Mercedes-Benz Garages in Nederland.
Aan ieder van hen heb ik de vraag gesteld welke symptomen er zouden moeten zijn, of het defect bij het type van mijn auto vaak voorkomt en hoe waarschijnlijk het is dat de diagnose correct is.
Van de 4 Mercedes-Benz Garages, technisch onderhoudsspecialisten, die ik heb gesproken achtte zij onafhankelijk van elkaar dat:
1. de aandrijflijn, zonder het vertonen van de symptomen, geen defect zal hebben aan de koppelomvormer. De auto wel een foutcode kan hebben die een indicatie geeft van een mogelijk probleem met de koppelomvormer maar dat zonder een visuele inspectie waarbij de versnellingsbak opengemaakt moet worden niet met 100% zekerheid is vast te stellen dat het onderdeel daadwerkelijk defect is.
2. het niet voor de hand ligt dat een koppelomvormer van de ene op de andere dag defect is.
3. dat het falen van de koppelomvormer bij dit type auto een zeldzaamheid is met de kilometerstand van 170000.
4. dat de gestelde diagnose een vreemde is.
Voor de aanschaf van de auto heb ik aankoopmakelaar in de hand genomen die de auto heeft onderzocht. Ook deze persoon heb ik gevraagd of hij zich enige symptomen kon herinneren van een falende koppelomvormer.   
als de koppelomvormer al stuk is, zou je dat van tevoren moeten merken. Slecht/schokkerig overschakelen en bonkende geluiden zijn symptomen. Verder gaat zo'n koppelomvormer zelden 'zomaar' stuk, zeker niet bij 170.000km
Daarnaast acht hij de kans zeer gering dat de koppelomvormer met het gebruik zoals ik dat doe voor woon-werkverkeer en vakanties, niet defect kan raken in de periode 21-8-2015 tot 24-10-2015 en 8000 kilometer.