Advies gevraagd: VW Polo 2.0 GTI 2020

xvmlx

Wegverkenner
Hallo,

Na lang nadenken heb ik de S3 2.0 en de Seat Leon Cupra 2.0 overgeslagen omdat dit toch net wat over mijn budget heen gaat. Ik heb nu de focus gelegd op een iets kleinere auto dat beter bij mijn budget past.

Ik heb gekozen voor de VW Polo 2.0 GTI uit bouwjaar 2020 (kan ook 2021). Qua prestaties zit de Polo ongeveer gelijk als mijn W176 A250. De Polo is iets lichter, dus wat voordeliger in motorrijtuigenbelasting. Ook is het volgens mij wat zuiniger.

Afijn. Ik heb dus een Polo met een km stand van 70.000 gevonden die redelijk goed bij mijn budget past en vrij goed eruit ziet. Ik heb voor mijn A250 van bouwjaar 2013 (126k op teller) een inruilprijs van 14k gekregen waarover ik vrij tevreden ben. De Polo zelf kost 23500 en is van bouwjaar 2020. Echter, alvorens ik langsga bij de verkoper (garage), wil ik aan jullie vragen of jullie het kenteken kunnen natrekken en op basis van jullie ervaring adviezen kunnen geven.

De Polo is (helaas) een import maar dat hoeft niet altijd negatief te zijn denk ik. De inschrijving van de auto en de datum waarop de eerste tenaamstelling heeft plaatsgevonden, zijn hetzelfde. Onlangs de lage bpm van 2495, lijkt het erop dat de auto geen herstelperiode is ondergaan. Historie geeft 1 eigenaar aan en dat is volgens mij de garagehouder zelf. Hij heeft de auto dus zelf denk ik ingevoerd.

Wat denken jullie? Moet ik het gewoon overslaan en kijken naar een auto met hogere BPM of zegt dat helemaal niks?

Alvast bedankt.

Betreft kenteken: GKS-64-B

Het is een verse import dus de historie achterhalen zal vrij moeilijk zijn, tenzij de verkoper er aan mee wil werken en jij contact kunt krijgen met de vorige eigenaar. Als de verkoper daar niet aan mee wil werken zou ik nog maar eens nadenken. De lage BPM ( zou twee keer zo hoog moeten zijn) is wat dat aangaat ook niet geruststellend. De verkoper zal met een sluitende verklaring moeten komen wat dat aangaat. Die lage BPM kan veroorzaakt zijn doordat het voertuig als schadevoertuig is geïmporteerd. Goed letten op de lak. Vers spuitwerk zegt dan genoeg.

Laatst bewerkt:
Niet echt een geruststellende historie in NL. Je hou haast denken dat er iets mee is.....

Geregistreerd van Tot Duur
Bedrijfsvoorraad 31-10-2024 tot nu 9 dagen
Particulier 09-09-2024 tot 31-10-2024 52 dagen
Bedrijfsvoorraad 09-09-2024 tot 09-09-2024 0 dagen

Ik zou wel willen weten waarom die particulier er na 52 dagen genoeg van had.

Verse import, jonge wagen die behoorlijk in de opties zit, lage bpm. En een particulier die hem vrij rap weg heeft gedaan...
Schreeuwt schadebak die mogelijk door die particulier is opgelapt...

Al is het tegenwoordig wat lastiger om de bpm omlaag te krijgen met schade.

Import is niet per se slecht, maar extra opletten. Waarom denk je dat dit geen schade auto is geweest?
Maar dit voelt toch een beetje dubbel, zou de garage eens vragen naar de historie, misschien heeft hij een goede verklaring. Als het een wazig verhaal word lekker voorbij lopen. Staan genoeg andere gti modellen te koop

Hartelijk dank voor de reacties heren. Ik heb de auto inmiddels overgeslagen en zoek verder naar eentje met geruststellendere BPM en eigenaren geschiedenis. Hoop dat ik een NL auto tegenkom maar vrijwel alle GTI modellen die voorbij komen zijn import.

En dan heb ik nog een vraag. Toevallig kom ik twee Polo's tegen die gebruikerssporen laten zien op en rondom de pook. Zijn dit echt sporen van slordig gebruik of is de materiaalkwaliteit gewoon bras?

2f87d031-6281-4c95-9d22-126c72613b95.jpg

Andere Polo:

Polo1.jpg

Ziet er uit als een slechte soft touch laag. Of men heeft aggressive schoonmaak middelen gebruikt. Je ziet er op enkele plekken gewoon af bladderen als je goed kijkt.

Tis geen Mercedes hè ;)

Hallo ik weer. Ipv steeds nieuwe topics te openen denk ik dat ik vanuit deze topic gewoon verder ga.

Ik heb een nette Polo gevonden waarover volledige (denk ik) BPM van maar liefst €8k betaald is. Deze auto moet wel in een zeer nette staat geïmporteerd en geregistreerd zijn.

Het enige opvallende is dat er tussen datum inschrijving voertuig in Nederland en datum eerste tenaamstelling in Nederland (tevens de laatste) een gat van 3 maanden zit.

Wat moet ik me daarbij voorstellen? 3 maanden lang in een showroom gestaan of?

Kenteken: X-722-ST

Auto heeft inderdaad 3 maand in de bedrijfsvoorraad gestaan van het autobedrijf. Is niks vreemds aan hoor.
Auto staat nu op naam van een particulier maar wordt bij een autobedrijf te koop aangeboden incl. BOVAG garantie.
Ik zou even navragen waarom de auto nu niet in de bedrijfsvoorraad staat. (Kun je overigens gewoon op Finnik vinden)

Laatst bewerkt:
Waarom niet gewoon zelf importeren? Bij de dealer in Duitsland kopen, en (deels) zelf importeren is absoluut niet moeilijk.
Ook de 2e auto (staat op naam van particulier, maar te koop bij een garage) vindt ik vreemd.

Nog een andere tip: op bijvoorbeeld gaspedaal.nl omgekeerd zoeken. Dus prijzen van hoog naar laag weergeven, en dan de 1e auto die in de buurt van je budget komt gaan bekijken.
Meeste mensen zoeken van laag naar hoog, en dan komt het aanbod waar "iets mee is" als eerst in beeld.
En dat vormt vervolgens je referentiekader. In mijn optiek is dat niet handig.

Een auto die op naam staat van een particulier, maar te koop bij een garage komt wel vaker voor. Gevalletje van "te koop in opdracht van klant" . De auto wordt dan niet in de bedrijfsvoorraad gezet. De klant spreekt met de garage een minimum prijs af en alles wat de auto meer opbrengt is voor de garage.

Waarom niet gewoon zelf importeren? Bij de dealer in Duitsland kopen, en (deels) zelf importeren is absoluut niet moeilijk.
Ook de 2e auto (staat op naam van particulier, maar te koop bij een garage) vindt ik vreemd.

Nog een andere tip: op bijvoorbeeld gaspedaal.nl omgekeerd zoeken. Dus prijzen van hoog naar laag weergeven, en dan de 1e auto die in de buurt van je budget komt gaan bekijken.
Meeste mensen zoeken van laag naar hoog, en dan komt het aanbod waar "iets mee is" als eerst in beeld.
En dat vormt vervolgens je referentiekader. In mijn optiek is dat niet handig.

Ik heb daar niet echt de middelen en verstand voor.

Ik heb in principe nog eentje gevonden die scherp geprijsd is, een KM-stand heeft van 78.000km en een originele NL auto is. Heeft vanaf begin dezelfde eigenaar gehad (4 jaar) en staat nu te koop voor 23.700 met inruilpremie van €500.Weet niet precies wat die inruilpremie van 500 betekent maar zal dat navragen. Kenteken: J-845-BN, te koop bij De Waal te Zaltbommel.

Prijs ligt natuurlijk ook aan wat voor inruilprijs het bedrijf voor mijn auto zal geven. Ze geven een indicatie tussen 11500 en 15000. 11500 vind ik wel extreem laag. Ze gaan het in ieder geval ter plekke controleren. Ze zullen logischerwijs dan allerlei punten erbij halen om waarde te laten zakken maar als ze gewoon een eerlijke inruilprijs geven dan zal ik hoogstwaarschijnlijk de Polo kopen.

Die Polo komt uit de privat-lease. Op zich geen probleem, wel even goed de onderhoudshistorie nakijken. Ik weet uit ervaring dat privat-lease auto's iets minder nauwgezet onderhouden worden....

Ik heb daar niet echt de middelen en verstand voor.

Ik heb in principe nog eentje gevonden die scherp geprijsd is, een KM-stand heeft van 78.000km en een originele NL auto is. Heeft vanaf begin dezelfde eigenaar gehad (4 jaar) en staat nu te koop voor 23.700 met inruilpremie van €500.Weet niet precies wat die inruilpremie van 500 betekent maar zal dat navragen. Kenteken: J-845-BN, te koop bij De Waal te Zaltbommel.

Prijs ligt natuurlijk ook aan wat voor inruilprijs het bedrijf voor mijn auto zal geven. Ze geven een indicatie tussen 11500 en 15000. 11500 vind ik wel extreem laag. Ze gaan het in ieder geval ter plekke controleren. Ze zullen logischerwijs dan allerlei punten erbij halen om waarde te laten zakken maar als ze gewoon een eerlijke inruilprijs geven dan zal ik hoogstwaarschijnlijk de Polo kopen.
Verschilt op zich niet veel van het kopen van een auto in NL.
Import kun je deels uitbesteden als je dat wilt, scheelt dan nog steeds veel geld.
Op de autoweek site staat hier veel informatie over, zelfs per land.
Maar ieder moet doen waar hij of zij zich comfortabel bij voelt.

Die Polo komt uit de privat-lease. Op zich geen probleem, wel even goed de onderhoudshistorie nakijken. Ik weet uit ervaring dat privat-lease auto's iets minder nauwgezet onderhouden worden....
Goed dat je dat zegt. Ik ging ervan uit dat deze dealer onderhouden zou zijn maar zie op de website daar niks van terug. Zal dat morgen eens navragen.

Trouwens, hoe zie je dat de auto uit een private lease komt? Ik controleer het nu en volgens Finnink is de auto in 2020 geregistreerd door particulier tot juni 2024. Vanaf juni 2024 heeft een lease-maatschappij het overgenomen en in juli doorverkocht aan een autobedrijf (waarschijnlijk waar de auto nu staat). Lijkt me sterk dat ze de auto voor een maand geleased hebben en daarna doorverkocht aan het huidige garagebedrijf.

Laatst bewerkt:
Oh sorry. Als particulier kun je een lease auto schijnbaar op je eigen naam zetten. De eigenaar van deze gti heeft de auto precies vier jaar geleased. Vervolgens is de auto via leasemaatschappij doorgestroomd naar de handel.

Eerste eigenaar heeft gemiddeld 26.000km per jaar dus 2000km per maand gereden.

Enige grote vraag is eigenlijk hoe zuinig de persoon ermee omgegaan is en of er een grote beurt in aantocht is.

Wat er aan onderhoud nodig is kan de dealer waarschijnlijk zo nakijken voor je.
Vroeger kreeg je een verse onderhoudsbeurt nog gewoon bij aankoop van een gebruikte auto, maar hier zit het zo te zien in een optioneel pakket.

Of de auto netjes warm is gereden kom je niet achter, maar de uiterlijke staat van de auto zegt vaak al heel veel over hoe de auto gebruikt is.
Op de foto's zie je een heel klein beetje schade aan een velg. Gezien het type velg valt dat heel erg mee.

Wat er aan onderhoud nodig is kan de dealer waarschijnlijk zo nakijken voor je.
Vroeger kreeg je een verse onderhoudsbeurt nog gewoon bij aankoop van een gebruikte auto, maar hier zit het zo te zien in een optioneel pakket.

Of de auto netjes warm is gereden kom je niet achter, maar de uiterlijke staat van de auto zegt vaak al heel veel over hoe de auto gebruikt is.
Op de foto's zie je een heel klein beetje schade aan een velg. Gezien het type velg valt dat heel erg mee.
Inderdaad. Heb de verkoper inmiddels al gesproken. De auto is dealer onderhouden. Echter hebben ze een belachelijk lage inruilprijs van €11k gegeven voor mijn auto. Deels omdat zij de Mercedes als VW dealer niet zelf kunnen kopen en het via makelaars etc. gaat.

Ik heb dat in ieder geval geweigerd. Aanschaf gaat dus helaas niet door.

Op de naar de volgende:)

Spijtig dat je er met de verkoper niet uit bent gekomen op de inruilprijs.

Deze had je waarschijnlijk zelf ook al gezien? Is ook een origineel NL:

Verkoper lijkt me meer een handelaar in wat exclusiever spul.
Die wil wellicht wel wat meer geven voor je Mercedes?

Valt me sowieso op dat er best veel Polo's GTI te koop staan. Maar meeste wel allemaal import.

Je kunt je eigen auto even aanbieden aan ikwilvanmijnautoaf of soortgelijke partij.

Heb daar woensdag vrijblijvend een Kia aangeboden.
Het hoogste bod was uiteindelijk hoger dan de Kia dealer waar hij in onderhoud is geweest wil geven.

Wellicht levert jouw Mercedes dus ook wel meer op via deze weg en heb je meer onderhandelingsruimte voor de Polo

Spijtig dat je er met de verkoper niet uit bent gekomen op de inruilprijs.

Deze had je waarschijnlijk zelf ook al gezien? Is ook een origineel NL:

Verkoper lijkt me meer een handelaar in wat exclusiever spul.
Die wil wellicht wel wat meer geven voor je Mercedes?

Valt me sowieso op dat er best veel Polo's GTI te koop staan. Maar meeste wel allemaal import.

Deze had ik nog niet gezien omdat ik eentje tussen bouwjaar 2020 - 2021 zoek. Is inderdaad een Nederlandse auto en ziet er vrij netjes uit maar ook afkomstig van een lease maatschappij. Het valt me op dat bij zulke soort exclusievere auto's een origineel NL'se meestal lease is geweest.

Ik heb er al best veel gezien in twee weken tijd en kan gerust zeggen dat 85% ervan import is. Een import met een BPM boven de 5k beschouw ik met een goede onderhoudshistorie als ''veilig''. Import auto's uit Duitsland zijn op een of andere manier vaak ook beter uitgerust met opties.

Maar in ieder geval bedankt voor je linkje. Ik zet hem op de lijst.

Je kunt je eigen auto even aanbieden aan ikwilvanmijnautoaf of soortgelijke partij.

Heb daar woensdag vrijblijvend een Kia aangeboden.
Het hoogste bod was uiteindelijk hoger dan de Kia dealer waar hij in onderhoud is geweest wil geven.

Wellicht levert jouw Mercedes dus ook wel meer op via deze weg en heb je meer onderhandelingsruimte voor de Polo

Ja, die mogelijkheid hou ik over als laatste optie. Autoscout heeft volgens mij ook zo'n soort service dat expressverkoop heet. Je geeft alle gegevens inclusief foto's door van je auto en je ontvangt binnen 24 uur een offerte en afspraakmogelijkheid.

Hallo ik weer. Ipv steeds nieuwe topics te openen denk ik dat ik vanuit deze topic gewoon verder ga.

Ik heb een nette Polo gevonden waarover volledige (denk ik) BPM van maar liefst €8k betaald is. Deze auto moet wel in een zeer nette staat geïmporteerd en geregistreerd zijn.

Het enige opvallende is dat er tussen datum inschrijving voertuig in Nederland en datum eerste tenaamstelling in Nederland (tevens de laatste) een gat van 3 maanden zit.

Wat moet ik me daarbij voorstellen? 3 maanden lang in een showroom gestaan of?

Kenteken: X-722-ST
Dat heeft mijn golf ook. Die is van april 2021, en is in begin augustus 2021 geimporteerd, 3 maanden oud, net geen 1000 km op de teller. Ze hebben toen gelijk een kenteken aangevraagd, maar de auto heeft vervolgens 7 maanden te koop gestaan.
Februari 2022 is hij pas op naam gezet.
Bij deze golf durfde ik het wel aan. 12k onder de nieuwprijs en als hij niet beviel kon ik hem zo weer inleveren bij de verkoper, een neef van me. Rij hem inmiddels bijna 3 jaar. Bij gti's etc. die na 5 jaar pas geimporteerd worden met dergelijke lage km standen zou ik toch wel huiverig zijn hoor.

Dat heeft mijn golf ook. Die is van april 2021, en is in begin augustus 2021 geimporteerd, 3 maanden oud, net geen 1000 km op de teller. Ze hebben toen gelijk een kenteken aangevraagd, maar de auto heeft vervolgens 7 maanden te koop gestaan.
Februari 2022 is hij pas op naam gezet.
Bij deze golf durfde ik het wel aan. 12k onder de nieuwprijs en als hij niet beviel kon ik hem zo weer inleveren bij de verkoper, een neef van me. Rij hem inmiddels bijna 3 jaar. Bij gti's etc. die na 5 jaar pas geimporteerd worden met dergelijke lage km standen zou ik toch wel huiverig zijn hoor.

Waarom huiverig. Ik haal juist auto’s met lage kilometerstanden uit het buitenland. Enerzijds de prijs en anderzijds vaak veel beter uitgerust. De dealers doen niet anders. Import is in mijn ogen bij veel juist een pluspunt.

Waarom huiverig. Ik haal juist auto’s met lage kilometerstanden uit het buitenland. Enerzijds de prijs en anderzijds vaak veel beter uitgerust. De dealers doen niet anders. Import is in mijn ogen bij veel juist een pluspunt.
Het is wat dat betreft wel uitkijken. Ze zijn er wel met weinig km's maar Duitsers zijn ook niet gek. Het kan lucratief zijn, maar dan moet je wel echt weten wat je doet.
Een pluspunt zou ik het niet noemen. Zo'n auto moet later ook weer een keer ingeruild worden en als je dan niet met een complete historie komt zit ik, en de meeste concullega's, er niet echt op te wachten.

ik zou er zelf geen problemen mee hebben mits de historie klopt, en gecontroleerd (en dus niet alleen de boekjes, heb te vaak gezien dat die ook nep zijn)

Feit is dat er nog altijd een groot deel van import gerommeld word met kilometerstanden. Zeker met duitse komaf. Feit is ook dat je met inruil altijd dat als minpunt word gezien en ook door verkoop van een garage is het niet de voorkeur. Het geeft altijd enige argwaan. Betekend niet dat alle import auto's slecht zijn, maar een grote groep import auto's verpest het voor de aantallen die wel netjes zijn en de juiste historie en km standen hebben.

zelf in buitenland kopen, voorkeur bij een dealer is natuurlijk top. (y) Heb ik bij mijn auto ook gedaan. Maar merk nu ook weer bij inruil dat het invloed heeft op de inruilprijs. Bij aanschaf van een import auto bij een nederlandse handelaar is het toch wel kijken met kilometerstanden en oude schades.

Je kan je merc ook particulier verkopen? Lijkt me dat deze zo weg is voor 14.5-15k.

Staat nu voor 16750 te koop bij autoscout maar weinig interesse. Mijn auto heeft een lage km-stand, altijd dealeronderhouden, interieur erg netjes en geschiedenis compleet. Dezelfde auto's met hogere km-stand, gekke eigenaren historie en compleet afgetrapt eruit zien gaan sneller de deur uit en dat zelfs voor hogere bedragen.

Begrijp af en toe de logica niet van mensen.

Ik zal deze week opnieuw proberen de auto op marktplaats te gooien voor een scherpe meeneemprijs maar dan is het ook echt ZO MEENEMEN! Sta niet op gezeik te wachten van mensen over elk puntje terwijl de prijs al zo laag is.

Probleem is dat jou benz een import auto is, en hoe netjes ook, er zit gewoon heel veel rommel tussen de A250 modellen, meeste is ook import. Een vriend van mij was hier ook naar op zoek jaren geleden en na een paar A250 modellen te hebben bezocht (allen import) was er allemaal wel iets mee met schades of vage historie, toen maar voor veel meer geld een NL exemplaar gekocht bij een garage met hoger kilometerstand.

Jij hebt misschien wel een net exemplaar, maar je hebt alle foute import helaas tegen. Sowieso kopen mensen eerder bij een garage omdat je dan kunt inruilen en een gevoel van zekerheid geeft, ook al stelt de garantie bij garages ook niet altijd veel voor.

Voor 16K koop je zoiets bij een garage , origineel nederlands exemplaar gewoon een willekeurig voorbeeld maar zo staan er vele te koop, waarbij je kunt inruilen en eventueel garantie

Als je dan een import A250 particulier wil verkopen mag je blij zijn met een 13K, wil je er snel van af dan zul je nog iets later moeten

Probleem is dat jou benz een import auto is, en hoe netjes ook, er zit gewoon heel veel rommel tussen de A250 modellen, meeste is ook import. Een vriend van mij was hier ook naar op zoek jaren geleden en na een paar A250 modellen te hebben bezocht (allen import) was er allemaal wel iets mee met schades of vage historie, toen maar voor veel meer geld een NL exemplaar gekocht bij een garage met hoger kilometerstand.

Jij hebt misschien wel een net exemplaar, maar je hebt alle foute import helaas tegen. Sowieso kopen mensen eerder bij een garage omdat je dan kunt inruilen en een gevoel van zekerheid geeft, ook al stelt de garantie bij garages ook niet altijd veel voor.

Voor 16K koop je zoiets bij een garage , origineel nederlands exemplaar gewoon een willekeurig voorbeeld maar zo staan er vele te koop, waarbij je kunt inruilen en eventueel garantie

Als je dan een import A250 particulier wil verkopen mag je blij zijn met een 13K, wil je er snel van af dan zul je nog iets later moeten

Het ligt meer aan hoe je een auto benaderd denk ik. Is het een import? Controleer dan de verkoper en onderhoudshistorie. Mijn onderhoudshistorie is een officiële uitdraai van de dealer.

Je hebt erover dat er veel rommel tussen zit. Bij de auto die jij hebt geplaatst zou ik met een grote boog eromheen lopen. De goedkope trims op achterbumper, zelf erop geplaatste spoiler, aan de originele schakelpads geplakte rode flippers, vervangen van het orginele scherm voor een Chinese scherm, aanpassingen aan originele uitlaatsysteem, KN-filter, etc. zijn juist dingen die ik beschouw als ''te veel aan gerommeld''. Voor mij maakt het dan helemaal niks uit of het een NL of een import auto is. Het zegt in ieder geval veel over de gebruiker.

De auto heeft voor de rest een km stand van 145k, bouwjaar 2012, geen stoelverwarming, geen automatische airco systeem etc. Zo kunnen we wel verder het lijstje afgaan.

Ik zou ook niet begrijpen waarom een import zomaar 13k zou moeten zijn terwijl de meeste auto's van hogere segmenten import zijn. Ik ben al 3 weken aan het zoeken voor een GTI nu en 85% van alle advertenties is import. De NL'ers die hier en daar voorbij komen zijn dan ook lease bakken geweest. De vraag is dan meteen ok, de leasebak is dealer onderhouden maar hoe is de gebruiker ermee omgegaan aangezien het niet zijn eigen auto is geweest? Vaak ziet interieur van een NL lease auto ook minder goed uit. Veel gebruikerssporen en noem maar op. Maar wel hoofdprijs vragen omdat het maar een NL auto is?

Garages verkopen import auto's ook voor dezelfde prijzen als een NL auto.

Die auto die ik plaatste was slechts een voorbeeld, zo staan er zoveel. Er word gewoon veel gerommeld met oa A250 met schade en kilometerstanden. En daar heb jij last van, zeker bij particuliere verkoop. En dat blijkt ook wel anders was je hem al lang kwijt. Denk dat je echt blij moet zijn met 13K, en is altijd nog meer dan 11 wat als inruil geboden is.

In Duitsland worden overigens veel van de auto’s in het segment van de polo gti ook vaak in een (private) lease constructie aangeschaft tegenwoordig. Net als in Nederland, wat ook echt niet erg hoeft te zijn. Meeste mensen gaat gewoon netjes met hun lease auto om is mijn ervaring.

Ik zou alleen altijd zijn gti zelf in Duitsland aanschaffen. Goedkoper en je heb er geen handelaar tussen zitten die potentieel met schade of kilometerstanden zit te rommelen . Desnoods via een partij

Die auto die ik plaatste was slechts een voorbeeld, zo staan er zoveel. Er word gewoon veel gerommeld met oa A250 met schade en kilometerstanden. En daar heb jij last van, zeker bij particuliere verkoop. En dat blijkt ook wel anders was je hem al lang kwijt. Denk dat je echt blij moet zijn met 13K, en is altijd nog meer dan 11 wat als inruil geboden is.

In Duitsland worden overigens veel van de auto’s in het segment van de polo gti ook vaak in een (private) lease constructie aangeschaft tegenwoordig. Net als in Nederland, wat ook echt niet erg hoeft te zijn. Meeste mensen gaat gewoon netjes met hun lease auto om is mijn ervaring.

Ik zou alleen altijd zijn gti zelf in Duitsland aanschaffen. Goedkoper en je heb er geen handelaar tussen zitten die potentieel met schade of kilometerstanden zit te rommelen . Desnoods via een partij

Ik snap je punt alleen hoe kunnen we ons daartegen beschermen dan? Zoals ik eerder aangaf is zelf een auto uit Duitsland kopen buiten mijn mogelijkheden. Simpelweg omdat ik geen ervaring en overige middelen daarvoor heb.
De meeste GTI's die te koop staan zijn import. Enige manier wat dan nog overblijft voor leken zoals ik, is het kijken naar de reputatie van de verkoper. Daarnaast op basis van kentekencheck zien wat voor BPM er over de auto betaald is. Tussen een BPM van 1000 en BPM van 8000 zit een groot verschil. Nu hoef je geen professor te zijn om te begrijpen dat een import met een BPM van 1000 een schade auto moet zijn geweest. Of er is zelf wat gedaan aan buitenkant van auto zoals omwisselen van een goede bumper met een schade bumper om een lage BPM te krijgen.

Een import met een BPM van 8k is naar mijn mening in een zgan staat het RDW gebouw binnengekomen. Lijkt me anders sterk dat mensen een auto met veel schade kopen uit Duitsland, eerst zelf herstellen en dan pas aanmelden bij RDW en vervolgens 8K+ bpm erover betalen.

Verder, waarom geldt hetgeen wat jij omschrijft niet voor een garage maar wel voor een particulier? Zoals ik eerder aangaf vragen garages veel meer voor dezelfde auto maar dan met hogere km-stand, veel gebruikerssporen, en lage BPM. Heeft dan dat echt te maken met het gevoel dat je wellicht veiliger zit bij een garage ivm garanties etc. of is dat gewoon een hypothese waar mensen in trappen?

Ik ga sowieso nog ikwilvanmijnauto of wijkopenautosnl proberen.

Bij import moet je echt de geschiedenis achterhalen. Dealer onderhouden, schade auto? Anders laten staan voor risico kat in de zak.

Ik snap je punt alleen hoe kunnen we ons daartegen beschermen dan? Zoals ik eerder aangaf is zelf een auto uit Duitsland kopen buiten mijn mogelijkheden. Simpelweg omdat ik geen ervaring en overige middelen daarvoor heb.
De meeste GTI's die te koop staan zijn import. Enige manier wat dan nog overblijft voor leken zoals ik, is het kijken naar de reputatie van de verkoper. Daarnaast op basis van kentekencheck zien wat voor BPM er over de auto betaald is. Tussen een BPM van 1000 en BPM van 8000 zit een groot verschil. Nu hoef je geen professor te zijn om te begrijpen dat een import met een BPM van 1000 een schade auto moet zijn geweest. Of er is zelf wat gedaan aan buitenkant van auto zoals omwisselen van een goede bumper met een schade bumper om een lage BPM te krijgen.

Een import met een BPM van 8k is naar mijn mening in een zgan staat het RDW gebouw binnengekomen. Lijkt me anders sterk dat mensen een auto met veel schade kopen uit Duitsland, eerst zelf herstellen en dan pas aanmelden bij RDW en vervolgens 8K+ bpm erover betalen.

Verder, waarom geldt hetgeen wat jij omschrijft niet voor een garage maar wel voor een particulier? Zoals ik eerder aangaf vragen garages veel meer voor dezelfde auto maar dan met hogere km-stand, veel gebruikerssporen, en lage BPM. Heeft dan dat echt te maken met het gevoel dat je wellicht veiliger zit bij een garage ivm garanties etc. of is dat gewoon een hypothese waar mensen in trappen?

Ik ga sowieso nog ikwilvanmijnauto of wijkopenautosnl proberen.
Je kan het importeren natuurlijk ook laten doen, door een bedrijf zoals bijvoorbeeld Das of andere bedrijven met ervaring

Ik snap je punt alleen hoe kunnen we ons daartegen beschermen dan?

niet, is gewoon een gegeven. ik heb er ook 'last' van met inruil. Maar wilde per se een auto die in NL weinig geleverd is door de belachelijk hoge BPM en dan kom je al snel op import uit. Ik denk als je fysiek langs gaat, facturen kunt overhandigen en de auto laat zien dat je het bedrag mischien wat hoger weet te krijgen. Of afstand blijft het gewoon een 'importbak'.

Simpelweg omdat ik geen ervaring en overige middelen daarvoor heb.

zoveel ervaring en middelen heb je niet nodig. Het is heel simpel, maar wil je toch het 'gedoe' niet, zoals frits ook zei' dan zijn er tal van bedrijven die daar hun werk van hebben gemaakt. Alleen hier in de buurt al zitten er al 3 zover ik weet.

Tussen een BPM van 1000 en BPM van 8000 zit een groot verschil. Nu hoef je geen professor te zijn om te begrijpen dat een import met een BPM van 1000 een schade auto moet zijn geweest. Of er is zelf wat gedaan aan buitenkant van auto zoals omwisselen van een goede bumper met een schade bumper om een lage BPM te krijgen.

ja en nee, auto's die bijvoorbeeld gigantisch afschrijven (meer dan het afschrijvingstabel) kun je ook op basis van taxatie laten taxeren. Dan betaal je ook een veel lagere BPM dan volgens het standaard tabel. Maar bij een courante Polo GTI is dat uiteraard een stuk minder. Met alleen een beschadigde bumper gaat niet veel opleveren om de BPM te enorm te verlagen, daar is wel meer voor nodig.

klopt, kans op schade is dan vrij beperkt door wat je zegt. Maar dan zit je nog steeds met de kilometerstanden, ook daar word veel mee gerommeld. Ik heb te vaak boekjes gezien met stempels en als je de dealer belt blijft die daar nooit in de werkplaats te zijn geweest. En ook dat kan allemaal netjes kloppen. maar dat moet je dus wel allemaal goed verifiëren. Als dat allemaal goed zit , dan koop je niet zomaar een kat in de zak. En hoe de vorige eigenaar er mee is om gegaan dat weet je nooit. Een GTI word doorgaans ook niet door een oud omaatje gekocht. En de laatste jaren worden ook veel van zulke auto's door jongere mensen in de private lease gereden in duitsland wat behoorlijk opmars maakt daar. (net als hier)

Dus ja, je kunt, mits goed onderzoek prima een import polo GTI kopen in NL. Maar je bent altijd duurder uit dan zelf eentje importeren. En als je jou A-klasse inruilt heb je altijd het 'nadeel' van import. Persoonlijk langs gaan met de auto en facturen en bonnetjes helpt dan wel denk ik.

Particulier verkopen (goede advertentie!) en zelf uit Duitsland halen is financieel veruit het meest gunstige

Ik wacht nu al een week en er komen niet echt veel nieuwe interessante advertenties erbij.

Dus ik ga denk ik toch voor de ex-lease bak die NL is.

KM-stand: 78k
Kenteken voor geïnteresseerden: J-845-BN
Als iemand nog iets opvallends ziet betreft info over kenteken aub melden. Alvast bedankt.

Laat wel een aankoopkeuring doen, hij staat al bijna 5 maanden te koop.

5 maanden is best wel lang ja maar is een aankoopkeuring nodig bij een officiële dealer die een auto te koop zet? Ik ga ervan uit dat een dealer zelf de auto eerst grondig onderzoekt alvorens zij die overneemt van een lease bedrijf..

Of kunnen we die veronderstelling ook al niet maken?

nope... Het zit een beetje tussen, afhankelijk hoe de leasemaatschappij werkt, met een terugkoopverklaring van de leverende garage of worden de ingeleverde auto's per kavel aan de tussenhandel handel aangeboden, waar dan toevallig een Polo GTI tussen staat... Bij sommige leasemaatschappijen gaan er gemiddeld 350 auto's per werkdag doorheen... die kijken niet zo naar een individueel object, als de kavel maar minimaal € X oplevert.

nope... Het zit een beetje tussen, afhankelijk hoe de leasemaatschappij werkt, met een terugkoopverklaring van de leverende garage of worden de ingeleverde auto's per kavel aan de tussenhandel handel aangeboden, waar dan toevallig een Polo GTI tussen staat... Bij sommige leasemaatschappijen gaan er gemiddeld 350 auto's per werkdag doorheen... die kijken niet zo naar een individueel object, als de kavel maar minimaal € X oplevert.
Pff.. begint zo wel erg lastig te worden allemaal. Eigenlijk maakt het dus geen drol uit betreft NL/lease of een import. Dan maar liever een import waarover 21% BTW betaalt is en ingevoerd door een particulier. Maar ja, vindt die maar eens.

Laatst bewerkt:
Daarom heeft de autohandel een nog steeds schimmig imago. Er wordt behoorlijk gerommeld en gesjoemeld. Daarnaast weet je vaak niet hoe de auto behandeld is door de eigenaren. Lease je een GTI (met fabrieksgarantie) zodat je met een koude motor vol gas kan wegblazen of ben je liefhebber, zuinig op je spullen, maar bent is staat om een hele leuke auto voor je leasebudget te kiezen. Koop een auto ergens waar je vertrouwen in het bedrijf hebt. En een auto waar je vertrouwen in hebt. De prijs van aanschaf ben je vaak al na 1 week plezier vergeten, heeft niemand het meer over.

Bij ex-leaseauto's zie je nogal eens het laatste "grote" onderhoud niet uitgevoerd zijn, maar wordt de auto doorgeschoven naar de handel. (Denk hierbij aan distributieriemen, nieuwe schijven en blokken rondom etc). er is dus een mogelijkheid dat je na aanschaf van een relatief goedkope ex-leaseauto nog een € 1.500-2.000 aan achterstallig onderhoud moet doen.... Maar het kan via een dealer ook erg goed gaan, ruime garantie, maar dus ook hogere prijs!

Daarom heeft de autohandel een nog steeds schimmig imago. Er wordt behoorlijk gerommeld en gesjoemeld. Daarnaast weet je vaak niet hoe de auto behandeld is door de eigenaren. Lease je een GTI (met fabrieksgarantie) zodat je met een koude motor vol gas kan wegblazen of ben je liefhebber, zuinig op je spullen, maar bent is staat om een hele leuke auto voor je leasebudget te kiezen. Koop een auto ergens waar je vertrouwen in het bedrijf hebt. En een auto waar je vertrouwen in hebt. De prijs van aanschaf ben je vaak al na 1 week plezier vergeten, heeft niemand het meer over.

Dan denk ik dat ik nog eventjes blijf doorrijden met mijn auto en ondertussen hopen dat ik een goede tegenkom.

Het is wat dat betreft wel uitkijken. Ze zijn er wel met weinig km's maar Duitsers zijn ook niet gek. Het kan lucratief zijn, maar dan moet je wel echt weten wat je doet.
Een pluspunt zou ik het niet noemen. Zo'n auto moet later ook weer een keer ingeruild worden en als je dan niet met een complete historie komt zit ik, en de meeste concullega's, er niet echt op te wachten.
Historie is sowieso key.

Terug
Bovenaan