Advies gevraagd voor andere gezinsauto en caravantrekker

Barry 8376960

Net ingestapt
WIj ons zijn aan het orienteren op een andere auto en ik kan wel wat tips gebruikenl
Met drie kids (3,5,8) is ruimte achterin noodzakelijk. Ook zoeken wij een auto die een ruime caravan mag trekken, dus een trekgewicht van 1500 is wel wenselijk.
Wij twijfelen tussen een MPV of een ruime stationwagen.
Budget tot ongeveer 15k

Zelf denk ik aan de volgende opties:
- Renault Scenic
- Opel Zafira Tourer
- Opel Insignia
- Skoda Octavia
- Ford Mondeo

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen!

Octavia is ruim genoeg achterin.
Maar voor een grotere caravan (1500kg) is het niet de beste keus. Hij is eigenlijk gewoon te licht.
Het kán wel, het mág wel, maar het is niet super.
Heb het zelf gedaan met een 1.6TDi, maar het heeft wat tijd en inspanning gekost om de combinatie stabiel te krijgen. Auto moet flink zwaarder gemaakt worden, zodat de caravan er niet met de auto vandoor gaat.

Mondeo lijkt mij een betere keus.

Zafira, Senic of VW Touran.
Deze hebben 3 'echte' stoelen achterin, bovendien individueel in te stellen. Ford S-Max is misschien ook wel te vinden voor dat bedrag.

spoiler alert zei:
Zafira, Senic of VW Touran.
Deze hebben 3 'echte' stoelen achterin, bovendien individueel in te stellen. Ford S-Max is misschien ook wel te vinden voor dat bedrag.

Laatste model Zafira is de middelste stoel/rugleuning een stuk smaller dan de buitenste 2.

Ik zou kijken naar een C4 Grand Picasso of eventueel een Ford Galaxy als je echt veel ruimte nodig hebt.

Je hebt wel E achter B, anders vallen best wat goede caravan trekkers af. Ik zou met jouw caravan en mijn Insignia niet mogen rijden ondanks dat de auto de caravan zat kan een mag trekken.

Bij een grote stationwagon heb je een vrij lange overhang achter, dat is met een caravan minder fijn, zeker met een vrij fors exemplaar lijkt me dat belangrijk. Ford Kuga wellicht?

Zoals EVV zegt heb je met zo’n combinatie wel E achter B nodig.

Om een lekkere combinatie te hebben is het advies gewicht caravan max 75% van de auto.
Hierdoor kon je toch aan de wat grotere auto nodig.

Op papier mogen een aantal C segment auto’s de combinatie wel trekken maar neem maar van mij aan dat dit niet lekker rijd.
Merk zelf een wereld van een verschil want ben van een 308 naar een 3008 gegaan en wat een serieus verschil rij je dan met de combinatie erachter.

Had geregeld een paarden trailer achter beide en hierbij merk je het verschil echt giga de combinatie ligt veel stabieler achter de auto.

Afgelopen jaar ook een caravan gekocht en dit ging ook helemaal top. (1250kg)

Persoonlijk zou ik zelf voor de S max gaan zoals onderstaand

1980x960.webp

Advertentie

Succes met de zoektocht

Terug
Bovenaan