A
Anoniem
Guest
Hallo!
Ik richt me tot mijn laatste hulplijn en dat is AutoWeek. Ik denk dat ik het forum al meer dan 5 jaar bezoek maar nog nooit actief heb geparticipeerd in discussies, wel vaak met aandacht en plezier de discussies gelezen. Dit maal ben ik aan de beurt om een discussie te starten en wil ik graag een beetje advies van jullie inwinnen.
Normaliter ben ik redelijk rechtlijnig en kan ik relatief makkelijk een keuze maken. Deze keer heb ik last van keuze-stress. Ik ben toe aan een nieuwe auto en zoals dat bij elke zakelijke lease overeenkomst geldt zit ik er toch weer een kleine 4 jaar aan vast. Voorheen heb ik altijd Duitse merken gereden, de laatste twee auto's waren een Witte Audi A5 Pro Line S en momenteel een Zwart Audi A4 Pro Line S. Nu het gezin is uitgebreid, is het met name de kinderen -weg-proppen- in de A4 en standaard mijn vrouw die met een blik kijkt alsof ze wil zeggen "zie je, ik heb het je toch gezegd, maar jij wilde weer je eigen ding doen". Hoe dan ook, deze keer moet ik toch echt aan een wat ruimere auto gaan geloven.
Na een initiële keuze te hebben gemaakt voor een 508 SW, Tiguan All Space, Volvo V60, Arteon, A5 heb ik ge-shortlist voor de VW Arteon en de Volvo V60. Waarom? De 508 SW vind ik echt een prachtige auto maar had moeite met de zithouding, het stuurtje en had het idee dat hij wel erg hard moest werken bij het accelereren. De A5, mijn absolute voorkeur is vanbinnen identiek dan de A4, alle gekkigheid op een stokje, het is echt bijna hetzelfde, erg jammer anders was de keuze snel gemaakt.
Ik ben met de V60 en de Arteon gaan rijden waardoor ik nog meer ben gaan twijfelen. Ik vind de Volvo V60 een mooie auto maar vind het langwerpig uitgerekt navigatie systeem een gemiste kans, zeker i.c.m. CarPlay of Android Auto (hij maakt alles erg klein). Ik vond het contact met de V60 op de weg iets minder strak dan de Arteon. Wat mij beviel bij de V60 is het design van binnen, de stoelen en de opties die de auto biedt (standkachel e.d.) wat ik minder mooi vond is de telemetrie, in tegenstelling tot de 508 en de Arteon is het wel heel erg basic (ik ben nogal grafisch ingesteld).
De Arteon is meer de veilige keuze, het is eigenlijk de A5/A7 voor de minder rijkere onder ons. Hij reed prima, de contact met de weg voelde erg strak, het dashboard is netjes afgewerkt en de ruimte is meer dan prima. Ik mis de standkachel en de airco in de stoelen, een ander punt is wellicht het kleinere opendak wat de Volvo weer erg mooi maakt (lekker groot) Een ander minder punt in de V60 vindt ik de interieur verlichting. De Arteon met hun doorgetrokken led-streep en de mogelijkheid om aan te passen vind ik erg mooi (heb ik in de Audi ook).
Forumleden, ik kan niet kiezen en ben benieuwd naar mensen die dezelfde keuze hebben moeten maken en hierbij de beweegredenen of eventueel rijders die met een V60 of de Arteon rijden en mij uit mijn geromantiseerde wereld kunnen helpen om even de realiteit te schetsen van hun eigen ervaringen.
Al het advies opmerkingen zijn meer dan welkom.
Volvo T4 - Redesign (configuratie linkje)
011 Verwarmbare voorstoelen
063 Verwarmbare Aquablade ruitenwisserbladen
Intellisafe Pro Line
132 IntelliSafe Assist met Adaptieve Cruise Control en Pilot Assist
603 IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System
Luxury Line
117 Grafisch Head-up Display
005 4 zone Electric Climate Control met touchscreen
030 Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteldak met elektrisch bedienbaar zonnescherm
Scandinavian Line
273 Parkeerverwarming met timer
752 Verwarmbare zittingen buitenste zitplaatsen 2e zitrij
869 Verwarmbaar stuurwiel
Winter Line
016 LED mistlampen
065 Koplampreinigingsinstallatie
645 Full LED koplampen met adaptieve bochtverlichting
Inscription Plus
RC00 Nappa leder met ventilatie Charcoal/Charcoal
010 Elektrisch verstelbare passagierstoel
209 Elektrisch verstelbare zijwangen voorstoelen
384 Massagefunctie in de voorstoelen
385 Geheugenfunctie voor elektrisch bedienbare stoel
Audio Line
501 Digital Audio Broadcasting (DAB+) functie
931 230 Volt aansluiting aan achterzijde middenconsole
1033 Premium Audio by Harman Kardon
Opties
030 Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteldak met elektrisch bedienbaar zonnescherm
873 Schakelpaddles
Volkswagen Arteon 2.0 TSI (De A5/A7 voor arme mensen). Configuratie Linkje
Koplampverlichting led Plus
Predictive Adaptive Cruise Control
Leder Nappa Carbon Style
R-line exterieur- en interieurpakket
Rijstrookwisselassistent (Side Assist),
rijstrookbehoudassistent (Lane Assist) inclusief uitparkeerassistent
Panorama-schuif-/kanteldak
Sfeerverlichting Plus
Advance pakket
Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
Decorinleg aluminium 'Silver Rise'
Bestuurdersstoel inclusief massagefunctie en memory, ergonomisch gevormd en 14-voudig instelbaar (ErgoActive)
360 graden camera (Area View)
High-end geluidssysteem Dynaudio® 'Confidence'
Sperdifferentieel elektronisch (XDS)
Adaptieve onderstelregeling (Dynamic Chassis Control)
Nogmaals dank voor jullie moeite en tijd.
Gr,
Stef
Ik richt me tot mijn laatste hulplijn en dat is AutoWeek. Ik denk dat ik het forum al meer dan 5 jaar bezoek maar nog nooit actief heb geparticipeerd in discussies, wel vaak met aandacht en plezier de discussies gelezen. Dit maal ben ik aan de beurt om een discussie te starten en wil ik graag een beetje advies van jullie inwinnen.
Normaliter ben ik redelijk rechtlijnig en kan ik relatief makkelijk een keuze maken. Deze keer heb ik last van keuze-stress. Ik ben toe aan een nieuwe auto en zoals dat bij elke zakelijke lease overeenkomst geldt zit ik er toch weer een kleine 4 jaar aan vast. Voorheen heb ik altijd Duitse merken gereden, de laatste twee auto's waren een Witte Audi A5 Pro Line S en momenteel een Zwart Audi A4 Pro Line S. Nu het gezin is uitgebreid, is het met name de kinderen -weg-proppen- in de A4 en standaard mijn vrouw die met een blik kijkt alsof ze wil zeggen "zie je, ik heb het je toch gezegd, maar jij wilde weer je eigen ding doen". Hoe dan ook, deze keer moet ik toch echt aan een wat ruimere auto gaan geloven.
Na een initiële keuze te hebben gemaakt voor een 508 SW, Tiguan All Space, Volvo V60, Arteon, A5 heb ik ge-shortlist voor de VW Arteon en de Volvo V60. Waarom? De 508 SW vind ik echt een prachtige auto maar had moeite met de zithouding, het stuurtje en had het idee dat hij wel erg hard moest werken bij het accelereren. De A5, mijn absolute voorkeur is vanbinnen identiek dan de A4, alle gekkigheid op een stokje, het is echt bijna hetzelfde, erg jammer anders was de keuze snel gemaakt.
Ik ben met de V60 en de Arteon gaan rijden waardoor ik nog meer ben gaan twijfelen. Ik vind de Volvo V60 een mooie auto maar vind het langwerpig uitgerekt navigatie systeem een gemiste kans, zeker i.c.m. CarPlay of Android Auto (hij maakt alles erg klein). Ik vond het contact met de V60 op de weg iets minder strak dan de Arteon. Wat mij beviel bij de V60 is het design van binnen, de stoelen en de opties die de auto biedt (standkachel e.d.) wat ik minder mooi vond is de telemetrie, in tegenstelling tot de 508 en de Arteon is het wel heel erg basic (ik ben nogal grafisch ingesteld).
De Arteon is meer de veilige keuze, het is eigenlijk de A5/A7 voor de minder rijkere onder ons. Hij reed prima, de contact met de weg voelde erg strak, het dashboard is netjes afgewerkt en de ruimte is meer dan prima. Ik mis de standkachel en de airco in de stoelen, een ander punt is wellicht het kleinere opendak wat de Volvo weer erg mooi maakt (lekker groot) Een ander minder punt in de V60 vindt ik de interieur verlichting. De Arteon met hun doorgetrokken led-streep en de mogelijkheid om aan te passen vind ik erg mooi (heb ik in de Audi ook).
Forumleden, ik kan niet kiezen en ben benieuwd naar mensen die dezelfde keuze hebben moeten maken en hierbij de beweegredenen of eventueel rijders die met een V60 of de Arteon rijden en mij uit mijn geromantiseerde wereld kunnen helpen om even de realiteit te schetsen van hun eigen ervaringen.
Al het advies opmerkingen zijn meer dan welkom.
Volvo T4 - Redesign (configuratie linkje)
011 Verwarmbare voorstoelen
063 Verwarmbare Aquablade ruitenwisserbladen
Intellisafe Pro Line
132 IntelliSafe Assist met Adaptieve Cruise Control en Pilot Assist
603 IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System
Luxury Line
117 Grafisch Head-up Display
005 4 zone Electric Climate Control met touchscreen
Scandinavian Line
273 Parkeerverwarming met timer
752 Verwarmbare zittingen buitenste zitplaatsen 2e zitrij
869 Verwarmbaar stuurwiel
Winter Line
016 LED mistlampen
065 Koplampreinigingsinstallatie
645 Full LED koplampen met adaptieve bochtverlichting
Inscription Plus
RC00 Nappa leder met ventilatie Charcoal/Charcoal
010 Elektrisch verstelbare passagierstoel
209 Elektrisch verstelbare zijwangen voorstoelen
384 Massagefunctie in de voorstoelen
385 Geheugenfunctie voor elektrisch bedienbare stoel
Audio Line
501 Digital Audio Broadcasting (DAB+) functie
931 230 Volt aansluiting aan achterzijde middenconsole
1033 Premium Audio by Harman Kardon
Opties
873 Schakelpaddles
Volkswagen Arteon 2.0 TSI (De A5/A7 voor arme mensen). Configuratie Linkje
Predictive Adaptive Cruise Control
Leder Nappa Carbon Style
R-line exterieur- en interieurpakket
Rijstrookwisselassistent (Side Assist),
rijstrookbehoudassistent (Lane Assist) inclusief uitparkeerassistent
Panorama-schuif-/kanteldak
Sfeerverlichting Plus
Advance pakket
Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
Decorinleg aluminium 'Silver Rise'
Bestuurdersstoel inclusief massagefunctie en memory, ergonomisch gevormd en 14-voudig instelbaar (ErgoActive)
360 graden camera (Area View)
High-end geluidssysteem Dynaudio® 'Confidence'
Sperdifferentieel elektronisch (XDS)
Adaptieve onderstelregeling (Dynamic Chassis Control)
Nogmaals dank voor jullie moeite en tijd.
Gr,
Stef