Advies gevraagd: tweedehands mini cabrio

Moniek 6478271

Startmotor
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een andere tweedehands Mini Cabrio. Na jaren een mazda2 (uit 2003) te hebben gereden, ben ik nu op zoek naar een iets hippere en nieuwere auto, naast onze gezinsauto. Ik ga er dus niet mee op vakantie, het is puur en tweede auto waar ik naar verwachting 2000 tot 3000km per jaar in ga rijden. De kinderen zijn klein genoeg om achterin te passen.

Nu ben ik op zoek naar tips om een selectie te kunnen maken uit de grote hoeveelheid die te koop staat.
Ik ben zeer gecharmeerd van de iets specialere modellen zoals de s, pepper en chili. En dan het liefst met lederen bekleding, navigatie enz. Ik hoef geen mega motor erin, maar het mag er best een beetje flitsend uitzien ;-). (streep vind ik bijvoorbeeld mooi, maar is niet essentieel)

Waar kan ik het beste op letten? Welke bouwjaren moet ik vermijden en kan ik beter naar een jongere met meer km's of een oudere met minder km's kijken? Ik kijk nu rond de 10K, maar de keuze is echt reuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan ik beter iets hoger kijken, wanneer krijg ik meer waar voor mijn geld?
Zijn er opties of andere dingen die snel kapot gaan (hoe zit het bijvoorbeeld met die kap en lekkage?)

Hopelijk zitten er een paar mini-kenners onder jullie die mij kunnen helpen!

Alvast dank!

Groetjes Moniek

Als je FB hebt, zou ik daar eens lid worden van wat Minigroepen. Voor jouw budget is de kans dat je een geldverslinder koopt best aanwezig. Er zijn 3 reeksen op de markt: de R53 (van 2001 tot ca 2006. Daarna kwam de R56 (tot ca 2016) en sindsdien de F56. De R56 is geleverd met het rampenblok van PSA, het gewone blok staat al niet best bekend. De S (met een turbo) is helemaal een ramp.

Een late R52 (zo heet de cabrio, de R50 is de gewone hatchback en de R53 is de dichte Cooper S versie) is al wel ouder, maar wel betrouwbaarder dan een R57 (cabrio van de R56 generatie) met het PSA blok. De nieuwste generatie (F56) is nog wat boven budget helaas.
En een late R52 heb je bijvoorbeeld als Sidewalk editie in champagne kleur met een bruin interieur.

dank @vertmaori en @Barri . Als ik het goed begrijp is de oude R52 betrouwbaarder dan de R57. En moet ik van die R57 wegblijven vanwege het motorblok.

Als ik mijn budget wat zou verruimen, en ik zou ergens een F57 kunnen vinden, met wat meer km's op de teller, zou dat dan een slimmere keuze zijn?

Dat laatste zeker, wij rijden zelf een F57 met 136pk blok, die bevalt prima. Die is er ook als One geweest met 102pk. Ik denk dat een nette F57 al rap op naar de 18-20 gaat qua prijs. Afhankelijk van je wensen. Wil je automaat of handbak, welke luxe etc.

Dat is wel wat je wilt hebben in een Mini, de sportstoelen, ook al ga je hem niet dagelijks gebruiken het zit vele malen beter.

Zou ik ook niet hebben, maar ik vind de standaard stoelen zo matig, dat ik na 50 kilometer rijden al rugklachten krijg.

Onze Mini heeft de stoelen met de uittrekbare zittingen, die zitten prima. De standaardstoelen zijn ruk inderdaad. De sportstoelen met vaste hoofdsteunen werken voor ons niet. Daar zijn we te oud voor ;-)

Met de R57 is het oppassen, gemaakt van 2009 -2014. Die zou ik niet aanraden.

De Cooper S was zo slecht dat garantie verzekeraars de auto niet meer wilde verzekeren, in verband met de vele dure mankementen.
De 1.6 motor is ontwikkeld door BMW en PSA, het oude onderblok van PSA was goed, de problemen zitten vooral in de door BMW ontwikkelde dingen.

Het minste kans op problemen heb je met de versies met het minste vermogen zonder turbo. Wel kunnen ze ook stevig olie verbruiken.
Beter kun je doorsparen voor zijn opvolger.

Ik weet niet wat je budget is.

Anders is de onderstaande Mini misschien wel wat voor je.

MINI Cooper CABRIO 1.5 SIDEWALK/ LEER/ H&K AUDIO/ PDC V+A

0-a2da48836fb60191a899b6a875e3023f.jpg

Ik zal zelf geen Cooper S kopen ivm te stug onderstel (sportonderstel) een Cooper heeft genoeg motorvermogen om lekker te rijden.
De zelfde motor heb ik zelf bijna 5 jaar gereden (3drs Mini Cooper 60 years edition Bouwjaar januari 2020).

Succes met je zoektocht

Laatst bewerkt:
Ik kan niks bijdragen over een Mini, wel over cabriorijden. Als je er nog nooit 1 had, zou ik echt aanraden er 1 te huren voor een week. Ja dat kost geld maar het kan je een miskoop besparen.
Ik heb toen ik gewisseld ben van motorrijden naar cabriorijden een oud barrel gekocht dat ik weer kon flippen na een seizoen. Was mijn ding dus het barrel geflipt en een deftig exemplaar gekocht. Mijn partner vindt er niks aan, altijd een diepe zucht als haar auto in de garage staat en ze de roadster moet nemen.

Goedemorgen,

Ik ben zeer gecharmeerd van de iets specialere modellen zoals de s, pepper en chili. En dan het liefst met lederen bekleding, navigatie enz. Ik hoef geen mega motor erin, maar het mag er best een beetje flitsend uitzien ;-). (streep vind ik bijvoorbeeld mooi, maar is niet essentieel)

Alvast dank!

Groetjes Moniek

F57

Mini Cabrio One heeft kleinste motorvermogen (102pk)

Mini Cabrio Cooper zit er tussen in kwa motorvermogen (136pk)

Mini Cabrio Cooper S heeft meer vermogen en heeft een sportieve afstelling (192pk of had 204pk)

Mini Cabrio Cooper S JCW heeft meer vermogen en heeft een sportieve afstelling (231pk)

Mini Cabrio John Cooper Works heeft de grootste motorvermogen en de meest sportieve sport afstemming (284pk of iets meer)

Peper, Chili en Classic zijn uitrusting pakketten die kon toevoegen aan de verschillende motorvermogen.

Daarnaast had je diverse actie uitvoering.

Ik hoop dat ik een goed beeld heb kunnen geven in verschillende motorvermogen en uitrusting.

Dank allemaal, jullie reacties waren zeer nuttig!
Morgen ga ik een proefrit maken in onderstaande auto. Ik ben benieuwd wat jullie van deze auto en de prijs vinden.
Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij een proefrit?
Dank en fijne avond,
Moniek

Ik krijg een foutmelding bij de link.
Het gaat om een

MINI COOPER Cabrio 136Pk Chili Serious Business, uit 2018 met een km stand van 94.054 Km.​

prijs: 16.945,-

Leuke en nette auto. Dat interieur is erg mooi in die kleur! Dat maakt zo'n cabrio direct een heel stuk leuker dan met bijvoorbeeld een zwart stoffen interieur.

Het weer had je mee vandaag. Lekker zonnetje.

Hoe reed de Mini Cabrio.

Maar ik zie net dat hij vandaag verkocht is, ben jij de gelukkig

Ik wil er nog strepen op laten zetten, tips in regio Rotterdam altijd welkom... :)
Gewoon de dealer Dusseldorp Schiedam voorheen Kalfsbeek Schiedam, ben er zelf over te spreken (twee auto's gekocht en het onderhoud doe ik bij Dusseldorp (Kalfsbeek) Wateringen omdat voor mij logisch is ivm woonachtig in Den Haag.

Of bij Breeman Rotterdam Noord of Breeman Rotterdam Zuid ze behoren nu ook bij Dusseldorp

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan