ADVIES GEVRAAGD: SPORTIEVE, BETROUWBARE EN VOORDELIGE AUTO GEZOCHT

A

Anoniem

Guest
Ik ben opzoek naar een leuke auto liefst die weinig kost, zowel qua wegenbelasting, verbruik als onderhoud. Hij zal voornamelijk worden gebruikt voor woon-werkverkeer. Ik rij ongeveer tussen 20000/25000 km per jaar (Tussen 400 a 500 km per week). Mijn budget is tussen de 5000 en 7000 euro maar mocht het nodig zijn om een betere auto/keus te maken dan ben ik bereid daar iets overheen te gaan tot max 10000 euro. Is diesel in mijn geval aan te raden? Ik vind comfort wel belangrijk om ook echt een autogevoel te hebben i.p.v. van al die kleine zuinige (benzine) nieuwe auto's met kleine motoren.

Ik heb een aantal voorkeuren:
- Beetje vlotte auto
- Voorkeur automaat (geen harde eis)
- Lage km’s
- Zuinig in verbruik
- Betrouwbaar
- 4 deurs (harde eis)

Zelf heb ik gekeken naar onder andere:
- VW Polo 1.6 TDI (BJ 2010) Binnen het budget van 5000 euro
- Toyota Auris 1.8 Hybrid (€ 7000,-)
- Peugeot 208 1.6 BleuHDI (€ 6000,-)
- Citroen DS3 1.6 diesel (€ 7000,-)
- Lexus CT200H (€10.000,-)
- Golf 7 1.6 TDI (€9000,-)
- A3 1.6 TDI (€8000,-)

Wat betreft de hybride auto’s binnen mijn budget deze zullen echt wel goed zijn alleen meestal vind ik het qua looks echter tegenvallen behalve de Lexus CT200H. Vaak ga ik dan gauw weer terug naar de diesel modellen om binnen het budget te blijven.

Ik zou graag wat advies willen voordat ik mijn definitieve keuze ga maken.
Alvast bedankt!

Die eis van automaat zou ik laten varen maar dat was dus geen harde eis gelukkig. Je wilt een comfortabele auto, vlot en best betrouwbaar. Mijn voorkeur gaat van dit rijtje dan uit naar de 1.6TDI. De 1.6 van Peugeot, citroen zijn meen ik na 2012( kan iemand dit toelichten) ook best betrouwbaar. Aangezien je meer waar voor je geld krijgt bij de golf zou ik die kiezen. De nieuwe audi vanaf 2013 vind je namelijk niet vanaf dat budget en anders met best wel een hoge kmstand. De audi van tot 2012 is iets minder zuinig tov de golf 7.

Ik zou kiezen voor bijvoorbeeld zoiets: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1392991715-volkswagen-golf-1-6-tdi-81kw-5d-blue-motion-2013-zwart.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Audi interieur + voorbeeld+ automaat = https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m1371947169-audi-a3-1-6-tdi-77kw-sportback-2012-s-tronic-navi-i-cruise.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Ik zou dan eerder de golf pakken terwijl ik qua looks meer een fan van audi ben :)

Ik zou naar een volvo V40 kijken! Past makkelijk binnen budget en zijn goede auto's.

Race Kees zei:
Ik zou naar een volvo V40 kijken! Past makkelijk binnen budget en zijn goede auto's.

Leuke auto's, fijn rijgedrag. Wel stevig geveerd terwijl hij vroeg om comfort. Verder is binnenruimte achterin ondermaats en is de instap niet fijn. ben 1,85 en in een V40 stoot ik me hoofd bij het instappen als ik niet goed oplet.

Mazda 3 (lekker rijdend!)
Kia Ceed
Ford Focus / Fiesta (lekker rijdend!)

Thanks voor het meedenken! Heb ook zeker naar de V40 gekeken maar daar las ik verschillende verhalen over dat de 1.6 diesel blok ook problemen heeft met de EGR ofzo daardoor heb ik die eigenlijk links laten liggen terwijl ik het wel een leuke auto vind,.

Dirk zei:
Thanks voor het meedenken! Heb ook zeker naar de V40 gekeken maar daar las ik verschillende verhalen over dat de 1.6 diesel blok ook problemen heeft met de EGR ofzo daardoor heb ik die eigenlijk links laten liggen terwijl ik het wel een leuke auto vind,.

Ik vind de V40 echt helemaal top! Alleen dan wel de D4 met 2.0 motor 190pk ;)

Dirk zei:

Die 1.6 valt nog wel mee in de V40, in de V50 was het erger. Maar blijft verder hetzelfde blok zoals de Peugeot ook heeft.....dus daarin verschilt die niet veel.
Vanaf een bepaalde tijd werd de D2 ook een 2.0 dit is Volvo's eigen motor, maar diesel en korte stukjes gaat problemen opleveren.

Die CT200H is een goede, fijne, luxe en mooie auto, onderhuids een Prius/Auris maar dan mooier. Ik zou die kopen als je dat wat vind.

Met jouw kilometers zit je maar net op/rond het omslagpunt om voordelig diesel te kunnen rijden.

Als ik jou was zou ik dan zeker naar de Lexus CT200h gaan kijken!

In het lijstje dat je opnoemt valt me trouwens op dat je nogal lage prijzen er achter zet.
In je eisenlijst noem je 'Lage KM stand' op. Die 2 rijmen niet echt wat mij betreft.

Voor 6000 euro vind ik geen Peugeot BlueHDI bijvoorbeeld met lage KM stand. (om er maar eentje uit te pikken uit je lijst)

T Aus zei:
Met jouw kilometers zit je maar net op/rond het omslagpunt om voordelig diesel te kunnen rijden.

Als ik jou was zou ik dan zeker naar de Lexus CT200h gaan kijken!

In het lijstje dat je opnoemt valt me trouwens op dat je nogal lage prijzen er achter zet.
In je eisenlijst noem je 'Lage KM stand' op. Die 2 rijmen niet echt wat mij betreft.

Voor 6000 euro vind ik geen Peugeot BlueHDI bijvoorbeeld met lage KM stand. (om er maar eentje uit te pikken uit je lijst)

Met lage kilometerstand voor een dieselmotor bedoel ik dan tussen 150 en 180duizend km

Peugeot 208 1.6 BlueHDi Blue Lease !2015!NAVI!5-deurs!NAP!
€ 5.799,00
https://link.marktplaats.nl/m1391956727?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Ja de lexus spreekt mij ook zeker aan!

CT200H lijkt me een prima optie, ook met hogere kilometerstand (lees 200+ dkm) blijft zo'n ding uitermate betrouwbaar.

Als het toch wat sportiever moet zou ik lekker een mooie BMW 120d aanschaffen, uiteraard duurder in maandelijkse kosten maar wel een stuk enerverender om te rijden.

Ik ben nummer zoveel, maar CT200h! Met goed zoeken vind je een leuke uitvoering.

Bij de Opel-dealer in Mariahout staat een heel dikke voor minder dan €10k. Even historie checken en dan is de kilometerstand geen enkel beletsel!

Met het oog op de toekomst veruit de beste keuze, ook qua kosten, en je kunt er nog makkelijk 200.000km bij zetten.

Bij het punt: beetje vlotte auto, denk ik niet aan een ct 200h. Deze is verre van vlot... Ja, van 0 tot 50, maar bij het invoegen een hoop herrie en geen snelheid.

Race Kees zei:
Bij het punt: beetje vlotte auto, denk ik niet aan een ct 200h. Deze is verre van vlot... Ja, van 0 tot 50, maar bij het invoegen een hoop herrie en geen snelheid.

0-100 in 10 seconden is toch prima?

Race Kees zei:
Er word gezocht naar een vlotte auto niet naar een race auto. TS geeft daarbij zelf al aan dat hij hem wel wat vind, daarbij alle andere auto's die hij laat zien zijn ook vlot maar geen race auto's.

Ik heb proef gereden in de v40 en in een ct200h.
Vond de ct persoonlijk erg tegenvallen tegenover de volvo. Je moet ook veel meer uitgeven voor het zelfde uitrustingsniveau.

Maar goed als TS het prima vindt! Gewoon doen.

Race Kees zei:
Rijden met Toyota/ Lexus Hybrid kan wennen zijn, maar die hoop herrie is niet nodig voor een vlotte acceleratie. Voor mensen die vooral gaspedaal als aan-uit gebruiken is het vaak geen prettig rijervaring en of het wat voor je is is dus erg persoonlijk.

Jazzy Cool zei:
Race Kees zei:
Rijden met Toyota/ Lexus Hybrid kan wennen zijn, maar die hoop herrie is niet nodig voor een vlotte acceleratie. Voor mensen die vooral gaspedaal als aan-uit gebruiken is het vaak geen prettig rijervaring en of het wat voor je is is dus erg persoonlijk.

Dit is 100% waar, maar je went er wel vrij snel aan hoor. Een beetje feeling voor de techniek en niet gelijk een Neanderthaler op dat pedaal rammen dan kom je een heel end (y)

Dirk zei:
Ik ben opzoek naar een leuke auto liefst die weinig kost, zowel qua wegenbelasting, verbruik als onderhoud. Hij zal voornamelijk worden gebruikt voor woon-werkverkeer. Ik rij ongeveer tussen 20000/25000 km per jaar (Tussen 400 a 500 km per week). Mijn budget is tussen de 5000 en 7000 euro maar mocht het nodig zijn om een betere auto/keus te maken dan ben ik bereid daar iets overheen te gaan tot max 10000 euro. Is diesel in mijn geval aan te raden? Ik vind comfort wel belangrijk om ook echt een autogevoel te hebben i.p.v. van al die kleine zuinige (benzine) nieuwe auto's met kleine motoren.

- Beetje vlotte auto
- Lage km’s
- Zuinig in verbruik
- Betrouwbaar
- 4 deurs (harde eis)

- A3 1.6 TDI (€8000,-)

Wat betreft de hybride auto’s binnen mijn budget deze zullen echt wel goed zijn alleen meestal vind ik het qua looks echter tegenvallen behalve de Lexus CT200H. Vaak ga ik dan gauw weer terug naar de diesel modellen om binnen het budget te blijven.

Alvast bedankt!
In de 208 en DS3 ligt de verbeterde 1.6 HDI , deze motor staat in tegenstelling tot de voorganger heel goed aangeschreven. Ik zou dan ook de Renault Clio 4 vanaf 2013 op het lijstje zetten dit is een topper in het B segment, en er is heel veel aanbod. Of populaire grotere broer de Megane.

De Auris en CT200H vind ik ook goede keuzes.

Nadeel van de VW's en Audi is dat ze gewoon erg duur zijn, je komt dus uit bij oudere auto's met meer kilometers. Hierdoor loop je meer risico.

ak2 zei:
Dirk zei:

- Beetje vlotte auto
- Lage km’s
- Zuinig in verbruik
- Betrouwbaar
- 4 deurs (harde eis)

- A3 1.6 TDI (€8000,-)

Alvast bedankt!
In de 208 en DS3 ligt de verbeterde 1.6 HDI , deze motor staat in tegenstelling tot de voorganger heel goed aangeschreven. Ik zou dan ook de Renault Clio 4 vanaf 2013 op het lijstje zetten dit is een topper in het B segment, en er is heel veel aanbod. Of populaire grotere broer de Megane.

De Auris en CT200H vind ik ook goede keuzes.

Nadeel van de VW's en Audi is dat ze gewoon erg duur zijn, je komt dus uit bij oudere auto's met meer kilometers. Hierdoor loop je meer risico.

Ja daar ben ik helemaal mee eens! Thanks allemaal voor het meedenken ik ga komende week een proefrit maken met de Lexus en ervaren hoe deze echt rijdt daarna kan ik mijn keuze echt maken. Ik hou jullie op de hoogte!

Terug
Bovenaan